آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهریار گفت: عدم توجه به موارد ایمنی در ساخت و بی‌اعتنایی به ایمنی در بهره‌برداری، از دلایل بروز حریق در ساختمان‌های بلند مرتبه در این شهرستان است.                                          

بر اساس این گزارش احمد کریمی افزود: پیشگیری از بروز حادثه و رفع موانع ایمنی شهری را از وظایف سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی برشمرد و اظهار کرد: نظارت و بازرسی به این منظور با هدف افزایش ایمنی ساختمان‌ها، به ویژه ساختمان‌های بلندمرتبه و کاهش خسارت‌های جانی و مالی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش بسیار مهمی از فعالیت کارشناسان آتش‌نشانی، بر کاهش حریق ساختمان‌ها از طریق رفع معضلات ایمنی سازه‌ها، به ویژه ساختمان‌های بلندمرتبه متمرکز شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهریار توجه نداشتن به موارد ایمنی در ساخت و بی‌اعتنایی به ایمنی در بهره‌برداری را از علل افزایش حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه این شهرستان برشمرد و تأکید کرد: بی‌اطلاعی ساکنان به مسایل ایمنی از عوامل مهم بروز حادثه و افزایش خسارات جانی و مالی در زمان بروز حریق در این ساختمان‌ها است.

کریمی با بیان اینکه شهروندان باید در هنگام خرید خانه یا ملک تجاری و اداری به میزان رعایت اصول ایمنی و همچنین حفظ و نگهداشت وسایل ایمنی موجود در ساختمان توجه کنند، خاطرنشان کرد: مشاوره با کارشناسان ایمنی برای رفع نواقص موجود، می‌تواند ضریب ایمنی و اطمینان ساختمان‌ها را افزایش دهد.

وی با اشاره به ضعف سیستم‌های ایمنی در داخل بعضی از ساختمان‌ها افزود: آپارتمان‌نشینان باید برای حفظ جان و مال خود، ضمن افزایش دانش ایمنی، به ساختارهای فیزیکی ساختمان محل سکونت توجه داشته باشند.

رئیس سازمان آتش نشانی شهریار گفت: افرادی که قصد خرید ملک مسکونی، تجاری یا اداری دارند باید بدانند، داشتن تاییدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی و وجود تجهیزات کافی برای اطفا حریق، مهمتر از تزیینات ظاهری ساختمان است.

وی تأکید کرد: در حوادث آتش‌سوزی در بعضی از ساختمان‌ها، کمبود امکانات و سیستم‌های ایمنی و اطفاء حریق و بی‌توجهی برخی کارفرمایان به تجهیز ساختمان‌ها به امکانات ایمنی که ناشی از عدم دریافت تاییدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی است، عملیات نجات افراد با تاخیر مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه متولیان ساخت و ساز ساختمان‌های بلند باید اصول ایمنی را رعایت و امکان دسترسی خودروهای آتش‌نشانی به محل حادثه را پیش بینی کنند، خاطرنشان کرد: در ساختمان‌های بسیاری اصول ایمنی به دقت رعایت شده است که این اقدام احتمال خطر بروز حریق را کاهش می‌دهد.

کریمی با بیان اینکه سیستم های اعلام و اطفاء حریق در ساختمان‌ها باید آماده به کار و فعال باشند، تأکید کرد: خاموش کننده‌های دستی باید با توجه به نوع و بار هرطبقه، به تعداد کافی وجود داشته باشد و همه ساکنان و نگهبانان نیز آموزش‌های ایمنی لازم شامل نحوه اطفاء حریق با خاموش کننده دستی و سیستم های اطفایی موجود را دیده باشند.

وی اظهار کرد: وجود امکانات و رعایت تمهیدات ایمنی و حفاظت در برابر حوادث و آتش‌سوزی در ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف، به ساکنان و کارکنان نیز این امکان را می‌دهد که از گسترش حریق جلوگیری کنند، زیرا امکان کنترل بسیاری از حوادث در لحظات اولیه وجود دارد تا خسارت‌های مالی و جانی کاهش پیدا کند.

0.0.0.0

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf