آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 16:37 روز پنجشنبه نهم اسفند ماه نودوهفت در پی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی و شنیدن صدای مهیبی در سطح منطقه،بلافاصله اولین اکیپ امدادی سازمان در کمتر از سه دقیقه در محل حاضر گردیده است.

در بدو رسیدن اکیپ های امدادی سازمان به محل مشاهده گردید که در اثر وقوع انفجار در یک واحد مسکونی حدودا 60 متری،دو باب منزل مسکونی مجاور یکی دو طبقه حدودا صد متری و یکی یک طبقه پنجاه متری به طور نسبا کامل تخریب و به دو ساختمان جنوبی مشرف به این ساختمان ها نیز خسارت وارد گردیده است.

لذا بلافاصله عملیات جستجو محبوسین در زیر آوار با کمک اهالی آغاز و با تلاش فروان در همان دقایق اولیه تعداد چهار نفر از محبوسین در زیر آوار رها سازی و توسط عوامل اورژانس و بعضا اهالی محل به مراکز درمانی انتقال یافتند.

سپس عملیات جستجو و رها سازی نفرات دیگر در زیر آوار آغازشد.در همین زمان به دلیل وسعت و عمق حادثه بلافاصله شهردار محترم شهریار جناب  مهندس درخشان نسب به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری شهریار به اتفاق تعدادی از اعضای محترم شورای اسلامی شهر شهریار در محل حاضر و ضمن مدیریت صحنه حادثه،با بکارگیری تمامی توان و استعداد لجستیکی و ادوات آوار برداری موجود در مجموعه شهرداری و تقسیم وظایف بین نیروهای امدادی هلال احمر و سازمان آتش نشانی در دو بخش مختلف،خوشبختانه پس از حدود سه ساعت آوار برداری یک نفر خانم به همراه فرزند دو یا سه ساله اش بطور معجزه آسائی زنده از زیر آوار خارج و بلافاصله به مراکز درمانی انتقال یافتند و متاسفانه تنها یک نفر خانم جوان در این حادثه به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده بود که با تلاش امدادگران از زیر آوار خارج و رها سازی شد.

سپس با حضور سگ های زنده یاب هلال احمر و جستجو محیطی از همسایگان،عملیات جستجو دیگر محبوسان احتمالی در زیر آوار آغاز که خوشبختانه تا پایان عملیات فرد دیگری در زیر آوار پیدا نشد.

بنا بر این با کسب اطمینان از عدم وجود فرد یا افراد دیگری در زیر آوار ،عملیات آوار برداری با سرعت بیشتر انجام و ضمن ایمن سازی محل،عملیات در ساعت 50 دقیقه بامداد روز جمعه دهم اسفند ماه نودوهفت به پایان رسید.

در این حادثه متاسفانه یازده نفر مصدوم(پنج نفر خانم،شش نفر آقا) و دو نفرفوت نموده اند(یک نفر خانم حدودا 28 ساله که از زیر آوار خارج و یک پسر بچه 8 ساله که جزء مصدومان حادثه بوده و یک روز بعد از حادثه در بیمارستان فوت نموده است).

با توجه به مراتب ،استماع نظرات شاهدین و مطلعین،مداقه در آثار و شواهد بجای مانده از بروز حادثه در ساختمانهای مذکور و املاک مجاور،سناریو و رفتار انفجار به ویژه از نقطه نظر شدت تخریب در نقاط و سطوح مختلف ساختمان علت احتمالی بروز حادثه نشت گاز شهری و رسیدن مخلوط گاز و هوا به عامل حرارتی یا جرقه زنه اعلام میگردد.

بدیهی است علت دقیق حادثه توسط کارشناسان سازمان تحت بررسی است و مراتب متعاقبا اعلام خواهد شد.

این حادثه خسارات مالی هم در پی داشت که تماما در گزارش آتش نشانی احصاء گردیده است.

465

466

467

468

469

470

471

472

473

474

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf