آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

دست کودکی 8 ساله که بین کابین و دیوار چاهک آسانسور یک ساختمان مسکونی گیر کرده بود با تلاش آتش نشانان و پیش از اینکه حادثه ی تلخی رخ دهد، آزاد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی شهریار به دنبال تماس والدین این كودك با سامانه 125 آتش نشانی شهریار و درخواست كمك فوری ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 401 شهریار را ساعت 21:21 روز سه شنبه ششم تیر ماه نودو شش واقع در شهریار،خیابان امام علی (ع)،کوچه قره گوزلو،کوچه مناجات اعزام نمود.

به محض رسیدن به محل مشاهده شد كه این اتفاق در طبقه چهارم یک ساختمان مسکونی رخ داده است و مشاهده گردید كودك هشت ساله  به خاطر افتادن اسباب بازی اش درلای شیار كابین، به دور از چشمان والدین به یکباره دست خود را برای برداشتن آن به داخل شیار كرد كه همین کار باعث شد دست اش در بین کابین ودیوارچاهک آسانسور گیر کرده و دیگر خارج نشود.

 خوشبختانه تا رسیدن نیرو كسی از آسانسور استفاده نكرده بود كه موجب وخیم تر شدن حادثه شود، آتش نشانان در كمترین زمان ممكن برق ساختمان را قطع كرده و ضمن رعایت نكات ایمنی با استفاده از تجهیزات نجات اقدام به فضاسازی بین كابین و دیواره كردند و موفق شدند دست كودك را بیرون آورند.
این کودک که از ناحیه دست  آسیب دیده بود بلافاصله تحویل عوامل اور‍‍‍ژانس شد تا اقدامات درمانی انجام شود.

سازمان آتش نشانی شهریاراز خانواده ها مخصوصاً والدین كودكان برای مراقبت بیشتر از فرزندان خود، درخواست کرد که به هیچ وجه اجازه ندهند كودكان شان به تنهایی سوار آسانسور شوند.

4370

4371

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

یکدستگاه خودرو پراید  که دچار نشت گاز CNG شده بود با تلاش آتش نشانان از بروز انفجار و آتش سوزی در آن جلوگیری شد.

پس از اطلاع رسانی  به سامانه 125 آتش نشانی شهریار بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانان ایستگاه 401 شهریار را ساعت 08:04 صبح روزسه شنبه ششم تیرماه نودو شش به محل مورد اشاره واقع درشهریار،خیابان ولیعصر(عج) اعزام نمود.
بر اساس این گزارش یکدستگاه خودرو پراید  که دچار نشتی گاز CNG شده بود و احتمال وقوع حادثه برای خودرو مذکور وجود داشت آتش نشانان دراولین مرحله از ادامه نشت گاز و بروز انفجار و آتش سوزی جلوگیری نمودند و پس از ایمن سازی کامل محل به مالک خودرو مذکور تاکید گردید در اولین فرصت نسبت به رفع سیستم گازرسانی خودرو مذکور اقدام نماید.

4369

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 02:23 روزسه شنبه ششم تیر ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واژگونی یکدستگاه خودرو پژو 206 واقع درجاده اندیشه به طرف شهریار،نرسیده به میدان شهید صیاد شیرازی گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و  در بدو ورود مامورین مشاهده گردیدیکدستگاه خودرو پژو 206 به علتی نامعلوم واژگون و منجر به بروز خسارت مالی گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری خودرو فوق جهت انتقال به پارکینگ تحویل پلیس راهور مستقر در محل حادثه گردید.

خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.

3322

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعات 12:44 روز یکشنبه چهارم تیر ماه نودو شش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن دو نفراز شهروندان در کابین آسانسورواقع در شهریار،رضی آباد بالا،کوچه شهید باهنر،خیابان لاله چهارم گزارش شد. به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 801  رضی آباد بالا را  به محل فوق اعزام نمود. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین  طبقات متوقف و دو نفر از شهروندان در داخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و افراد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 

alt

 

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 20:38 روزشنبه سوم خرداد ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان شهید مصطفی خمینی(ره)، گزارش شد. به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امداد و نجات ایستگاه 401 شهریار را به محل اعزام کرد. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان در داخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 

alt

 

 

 

 

 

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf