آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 07:36 صبح روز پنجشنبه سوم تیر ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پیکان واقع در شهریار،ضلع شرقی میدان جعفریه گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 601 جعفریه و 101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید  یکدستگاه خودرو پیکان به علتی نامعلوم از قسمت موتور طعمه حریق شده ه با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 12:06 روز دوشنبه سی و یکم خرداد ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق کارگاه فرغون سازی واقع در شهریار،بلوار شهیدان مداحی ،نرسیده به میدان بسیج گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 201 امیریه و 101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید کارگاه فرغون سازی به علت جوشکاری در مجاورت مایعات قابل اشتعال طعمه حریق شده بود که با تلاش آتش نشانان ضمن اطفاء حریق یک قلاده سگ از داخل آتش خارج و به محوطه باز انتقال و از مرگ نجات داده شد.

 

 

 



پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 13:35 روز شنبه بیست و نهم خرداد ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یک واحد مسکونی واقع درشهریار،رضی آباد بالا،شهرک رضوی،انتهای لاله یکم گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 801 رضی آباد و 101 مرکزی را با چند دستگاه خودرو عملیاتی و امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یک واحد مسکونی به علتی نامعلوم طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

در این آتش سوزی به تمامی وسایل منزل و دودگرفتگی واحد خسارت وارد گردید.

خوشبختانه این حریق مصدومی نداشته و علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار تحت بررسی می باشد.

 

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 13:28 روز شنبه بیست و نهم خرداد ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پژو 206 واقع در شهریار،شهرک وائین،خیابان میلاد دوم،جنب نانوائی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید  یکدستگاه خودرو پژو 206 به علتی نامعلوم از قسمت صندلی عقب اتاق طعمه حریق شده که بخشی از حریق قبل از اطلاع به آتش نشانی توسط افراد حاضر در محل بوسیله خاموش کننده دستی کنترل و آتش نشانان ضمن ایمن سازی کامل  توصیه های لازم را به مالک خودرو مذکور ارائه نمودند.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 23:47 بیست و هشتم خرداد ماه نودو پنج طی تماس شهروندان  با سامانه 125 آتش نشانی شهریار مبنی بر اعلام مشاهده خروج دود از زیرزمین مغازه فرش فروشی واقع در شهریار ، خیابان ولیعصر ، کوچه گلها ، بلافاصله اکیپ اطفایی ایستگاه 401 این سازمان مستقر در خیابان معلم شهریار به موقعیت اعزام و با توجه به حساسیت موضوع احمد کریمی سرپرست سازمان به همراه حمید رضا دمرچیلو معاونت عملیات سازمان در محل حضور یافت.

در بررسی اولیه و کسب اطلاعات از مالک مشاهده گردید انبار پر از فرش و موکت فروشگاه مذکور به علت نامعلوم دچار آتش سوزی گردیده که با توجه به گستردگی حریق به سبب تراکم اجناس موجود در محل بلافاصله اکیپهای عملیاتی دیگر سازمان شامل 8 دستگاه خودرو سنگین اطفائی،یکدستگاه تریلر،2 دستگاه خودرو حمل تجهیزات به استعداد 24 نفر نیروی عملیاتی(15 نفر شیفت و 9 نفر خارج از شیفت کاری) به موقعیت اعزام و همزمان با تخلیه دود ناشی از حریق ،از دو ناحیه پشت بام و ورودی زیر زمین نسبت به اطفاء حریق اقدام نمودند. و سر انجام پس از یک عملیات فشرده حریق در ساعت 03:53 بامداد روز شنبه بیست و نهم خرداد ماه نودو پنج مهار و اطفاء گردید.

متأسفانه در این آتش سوزی تعداد 3 نفر از آتش نشانان به دلیل استنشاق دود دچار تنگی نفس و یک نفر از ناحیه دست و مچ پا مصدوم گردیدند .

با توجه به ضرورت شناسائی و بازدید ایمنی سازمان آتش نشانی از اماکن پر خطر و انبارها در سطح شهر به جهت ریسک بالای خطر با هدف صیانت از جان و مال مردم و سرمایه های ملی،مدیر عامل سازمان خواستار همکاری هر چه بیشتر مدیریت اصناف شهریار در جهت استعلام ایمنی اماکن تجاری سطح شهر از آتش نشانی گردید.

 

 

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf