آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

صفحه اصلی
پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار
مرتضی صارمی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان شهریار در اولین ساعت اداری صبح روز چهارشنبه هجدهم فروردین ماه نودو پنج به صورت سرزده از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بازدید کرد.

بر اساس این گزارش مرتضی صارمی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان شهریار با حضور در محل سازمان آتش نشانی شهریار ضمن بازدید از واحدهای عملیاتی و ستادی این سازمان از نزدیک در جریان فعالیت های این سازمان قرار گرفت.

 

 

 

 


یامقلب القلوب والابصار  یامدبر الیل و النهار

یامحول الحول والاحوال حول حالنا الی احسن الحال



در پدیده خلقت هر چیزی را بهاری است،بهار یعنی اوج عشق،محبت،شکوه سرسبزی وخرمی،عظمت طراوت وشادابی،نقطه ی شروع رشد وبالندگی وقله رفیع چگونه بودن وچگونه زیستن،تمهید عرفان ربوبی ومصداق عطر وشکوفایی وظهور مجدد است وبازگشت به اصل خویشتن

هرکسی را کو دور ماند از اصل خویش     باز جوید روزگار وصل خویش

آری طبیعت را بهاری است وبهار طبیعت سر سبزی وتحول است،از خواب زمستانی رهیدن وبه عظمت شادابی و معرفت عظیم ربوبی رسیدن و این تسبیح کردگار لم یزلی

علیهذا بر خود لازم دانستم شکوفائی بهار طبیعت وحلول سال جدید را به همه همکاران محترم خود وشهروندان وهموطنان عزیز تبریک عرض نمایم.

با آرزوی تعجیل در ظهور منجی عالم،حضرت مهدی(عج) وطول عمر وسلامتی رهبر معظم انقلاب وسربلندی ایران اسلامی و موفقیت دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،در بهار خاک و نوروز باستانی سر بر مزار مردانی می گذاریم که با بهار امنیت و آرامش سایه دین محمدی(ص)را از پس هزاران سال پائیز بر ایمان به ارمغان آوردند ومگرنه آنان زنده اند و نزد خدای خود روزی می خورند.پس در لحظه تحویل سال جدید با شهیدان برای فرج قائم آل محمد(ص)به دعا می نشیینیم تا نوروز حقیقی را از خداوند متعال تمنا کرده باشیم و یادمان باشد که مهدی(عج) با سپاهی از شهیدان خواهد آمد.انشالله

یاسرحیدریان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی

وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز چهارشنبه بیست و ششم اسفند ماه نودو چهار پرسنل شیفت عملیاتی ایستگاه 401 سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار آموزش آبرسانی در عملیات حریق را از ساعت 09:30 الی 11:30 توسط جناب آقای جواد دلیرغفاری آذر رئیس ایستگاه 401 در محل ایستگاه فوق  طی نمودند.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در جریان برگزاری مراسم چهارشنبه سوری توسط همشهریان آتش سوزی و حوادث به شرح ذیل به وقوع پیوست و با توجه به آماده باش کلیه پرسنل و استقرار در مبادی پرجمعیت شهر بلافاصله ضمن اطفاء حریق و نجات مصدومین حریق های ذیل کنترل و از گسترش آتش سوزی و بروز خسارت های جانی و مالی جلوگیری به عمل آمد.

1-ساعت 13:16 حریق المک گاز واقع در شهریار،امیریه،خیابان معلم سوم،کوچه میلاد

2-ساعت 16:20 حریق یکدستگاه خودرو پرشیا توسط راکب موتور سیکیلت که از محل متواری گردید واقع در شهریار،شهرک کمیته،خیابان شهید طوقانی،کوچه شقایق(خوشبختانه مصدومی نداشته است)

3-ساعت 17:31 حریق ضایعات واقع در فاز یک اندیشه،بلوار مدرس،روبروی خیابان پنجم شرقی

4-ساعت 18:33 حریق ضایعات واقع در شهریار،خیابان شهید مصطفی خمینی(ره)،روبروی شیرینی سرای توتک

5-ساعت 19:10 حریق باغ واقع در شهریار،کمربندی شهید عباسپور،بعد از پمپ بنزین

6-ساعت 19:47 حریق یکدستگاه خودرو پیکان واقع در شهریار،ابراهیم آباد،روبروی بانک شباهنگ(خوشبختانه مصدومی نداشته است)

7-ساعت 19:52 حریق باکس زباله واقع در فاز یک اندیشه،شهرک رفاه،خیابان رفاه

8-ساعت 20:15 حریق باکس زباله واقع در امیریه،خیابان آزادی چهارم

9- ساعت 20:22 حریق باکس زباله واقع در فاز یک اندیشه،شهرک رفاه،خیابان رفاه،کوچه رفاه نهم

10-ساعت 21:09 حریق باکس زباله واقع در شهریار،خیابان انقلاب،خیابان شیخلر

11-ساعت 21:19 حریق ضایعات واقع در شهریار،شهرک صدف،خیابان توحید

12-ساعت 21:23 حریق لاستیک واقع در شهریار،ابراهیم آباد

13-ساعت 22:35 واژگونی یکدستگاه خودرو پژو 206 با یک مصدوم واقع در جاده شهریار به ملارد،بعد از شهرک شاهد،نرسیده به میدان جعفریه که ضمن ایمن سازی کامل جاده فرد مصدوم به بیمارستان انتقال داده شد.


 

 

 

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار




یاسر حیدریان مدیر عامل سازمان آتش نشانی آشهریار اظهار داشت چهارشنبه آخر سال سنتی است که از دیر باز در بین ایرانیان بوده است اما متأسفانه امروزه این رسم جذاب به میدان جنگ تبدیل شده و برخی از جوانان بدون اینکه از گذشته این رسم و آئین خبری داشته باشند با استفاده از مواد محترقه خطرناک و پُر سر و صدا چهارشنبه آخر سال را به میدان جنگ تبدیل می کنند .

وی با بیان اینکه متأسفانه هر ساله در این ایام شاهد سوانح و حوادثی دلخراش هستیم افزود : با وجود فرهنگ سازی ها و آموزشهای ارائه شده از سوی ارگانهای امدادی مختلف بازهم نوجوانان و جوانان ناآگاه با ساخت و استفاده مواد محترقه غیر استاندارد و دست ساز تهدید جدی برای جان خود و دیگران همشهریان می باشند .

مدیر عامل سازمان آتش نشانی ، نگهداری مواد محترقه ، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی در منزل ، زیر زمین ، محل کار و . . . را خطر ساز اعلام کرد و افزود : والدین باید مواظب فرزندان خود در این باره باشند .

وی توصیه کرد شهروندان مواد آتش بازی را به طرف افراد دیگر پرتاب نکنند ، هیچگاه مواد آتش بازی را در ظروف شیشه ای یا فلزی قرار ندهند زیرا در صورت انفجار ذرات شیشه یا فلز به اطراف پرتاب شده و سبب بروز صدمات جدی و غیر قابل جبران خواهد شد ، جوانان از آتش زدن لاستیک ، هیزم ، کارتن خالی و امثالهم در واحدهای مسکونی ، معابر ، کوچه و خیابان خودداری کرده و از برپائی آتش در مجاورت پُستهای برق و ایستگاه های تقلیل فشار گاز و پارکینگهای عمومی جداً پرهیز نمایند و برای انجام جشن خود ترجیحاً در زمینهای باز و دور از خطر اقدام نمایند .

وی اظهار امیدواری کرد تا با رعایت ضوابط و هشدار های ایمنی توسط شهروندان عزیز شاهد برپائی جشن چهارشنبه پایان سال توأم با شادی و نشاط باشیم .

وی در پایان خاطر نشان کرد شهروندان در صورت نیاز به مشاوره ایمنی می توانند با شماره 125 آتش نشانی تماس حاصل فرمایند .

اقدامات سازمان برای چهارشنبه سوری

مدیرعامل سازمان آتش نشانی علاوه بر توصیه های فوق اقدامات و تمهیدات صورت گرفته توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار در روزهای پایانی سال و بالاخص چهارشنبه سوری را به شرح ذیل اعلام نمودند :

1 – اعلام آماده باش برای تمامی پرسنل سازمان اعم از ستادی و عملیاتی از تاریخ پانزدهم اسفند ماه نودو چهار لغایت پانزدهم فروردین ماه نودو پنج

2 – برگزاری آموزش های مقدماتی – توجیهی آتش نشانی در زمینه نحوه اطفاء حریق با استفاده از خاموش کننده های دستی برای دانش آموزان مدارس و کسبه ، مساجد ، پایگاه های بسیج و ادارات سطح شهر .

3 – تهیه و چاپ بنر با مضامین تصاویر و نکات ایمنی هشدار دهنده و بازدارنده در رابطه با حوادث چهارشنبه سوری و نصب در کلیه معابر ، میادین اصلی و بلوار های سطح شهر .

4 – تهیه و چاپ بروشور و تراکت تبلیغاتی با مضمون نکات ایمنی و هشدار دهنده در خصوص مراسم چهارشنبه سوری و اطلاع رسانی و ارتقاء سطح آگاهی مردم از مواد آتش زا و محترقه غیر استاندارد .

5 – تهیه و تنظیم برنامه استقرار خودروها و یگان های عملیاتی سازمان در روز چهارشنبه سوری در  نقاط مختلف از سطح شهر .

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf