آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در نیمه دوم تعطیلات نوروزی 1403 طی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار مبنی بر اعلام حریق و حوادث ،ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ ایستگاه های آتش نشانی را به صدا درآورد و آتش نشانان با تمام ظرفیت ،امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق وحوادث به شرح ذیل شدند وضمن اطفاء حریق و امداد رسانی از افزایش خسارت جلوگیری بعمل آوردند.

پنجشنبه نهم فروردین ماه هزاروچهارصدو سه

1.ساعت 20:22 حریق شیلنگ آبگرمکن یک واحد مسکونی واقع در شهریار،بلوار رسول اکرم(ص)،خیابان شهید طوقانی

جمعه دهم فروردین ماه هزاروچهارصدو سه

2.ساعت 13:46 رهاسازی یک حلقه انگشتر از انگشت دست پسر بچه 12 ساله با مراجعه حضوری به ایستگاه 4 شهریار

3.ساعت 18:19 حریق ضایعات پلاستیک و چوب واقع در شهریار،بلوار رسول اکرم(ص)،کوچه گلدیس

شنبه یازدهم فروردین ماه هزاروچهارصدو سه

4.ساعت 00:20 نجات شهروند محبوس شده در کابین آسانسور واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان شهید دنیامالی،خیابان شقایق دوازدهم

5.ساعت 20:02 حریق ضایعات واقع در شهریار،بلوار شهیدان مداحی،مرکز سالمندان شریف

6.ساعت 21:43 نجات نوجوان هفده ساله محبوس شده در اتاق یک واحد مسکونی واقع در شهریار،خیابان شهید مطهری،فواصل خیابان نسیم و شهید شهریاری

یکشنبه دوازدهم فروردین ماه هزارو چهارصدو سه

7.ساعت 00:07 بامداد حریق علفزار در حاشیه باغ واقع در شهریار،خیابان شهید مصطفی خمینی(ره)،کوچه فرهنگیان

8.ساعت 15:43 حریق بالکن یک واحد مسکونی واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان طالقانی،خیابان کوثر یکم

9.ساعت 18:05 نشست پیاده رو در اثر ترکیدگی لوله آب و ایجاد حفره واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،شهرک مریم،خیابان نرگس شرقی که ضمن محصور نمودن محل با نوار خطر هماهنگی لازم با عوامل آبفا و شهرداری صورت پذیرفت.

10.ساعت 18:20 حریق ضایعات واقع در شهریار،پشت پاساژ الماس شهر

11.ساعت 20:44 نجات شهروندان محبوس شده در کابین آسانسور واقع در شهریار،بلوار ولایت،خیابان علامه طباطبائی

دوشنبه سیزدهم فروردین ماه هزاروچهارصدو سه

12.ساعت 18:45 حريق حاشیه باغ و خسارت به دو اصله درخت واقع در محور رباط کریم به شهریار،بلوار شهیدان مداحی،کوچه گردو

سه شنبه چهاردهم فروردین ماه هزاروچهارصدو سه

13.ساعت 00:52 انحراف یکدستگاه خودرو نیسان از مسیر جاده و برخورد با گاردریل با دو مصدوم واقع در شهریار، بالای پل شهید صیاد شیرازی

14.ساعت 04:35 برخورد یکدستگاه خودرو ام وی ام با تیر برق و پژو تاکسی با یک مصدوم  واقع در محور شهریار،به تهران،نرسیده به ورودی شهر قدس

15.ساعت 07:10 برخورد دو دستگاه خودرو پراید با دو مصدوم واقع در جاده تهران به شهریار،روبروی قره تپه

006066

 

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعات 14:56،17:11 روز چهارشنبه هشتم فروردین ماه هزاروچهارصدوسه طی دو مرحله تماس با سامانه 125 آتش نشانی  شهریار آبگرفتگی یک واحد مسکونی و یکباب مغازه تجاری به ترتیب واقع در 1-شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان شهید دنیامالی،خیابان ارغوان یازدهم 2-شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان شهید دنیامالی،خیابان ارغوان هفتم گزارشگردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 3 اندیشه را راهی محل های فوق نمود و در بدو ورود مامورین پس از بازگشائی درب واحد با هماهنگی عوامل مربوطه و حضور مالک مغازه مشاهده گردید واحد های مسکونی و تجاری فوق دچار آبگرفتگی شده که ضمن بستن شیر اصلی بطور موقت از بروز آبگرفتگی جلوگیری و توصیه گردید اقدامات لازم توسط افراد متخصص صورت پذیرد.

006059

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 14:46 روز چهارشنبه هشتم فروردین ماه هزارو چهارصدوسه طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار سقوط یک شهروند از ارتفاع واقع در شهریار،اسدآباد،خیابان ولیعصر(عج)،جنب پارک گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 7 کهنز را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید مردی حدوا 50 ساله به علتی نامعلوم از ارتفاع به فواصل دیوار پارک و انباری کارگاه سقوط کرده و دچار مصدومیت گردید که با تلاش آتش نشانان شهریار و طی یک عملیات فنی فرد مصدوم جهت طی مراخل درمانی تحویل عوامل اورژانس گردید.

006060

روابط عمومی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 08:53 روز چهارشنبه هشتم فروردین ماه هزاروچهارصدو سه طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار نشست منزل واقع در شهریار،امیریه،خیابان 15 متری شهداء،نبش خیابان شهید بابائی گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 2 امیریه را با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود  و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید لوله فاضلاب در کف اتاق منزل مسکونی دچار شکستگی شده و منجر به نفوظ آب در زیر ساختمان و نشست منزل مذکور گردیده بود که ضمن ایمن سازی و محصور نمودن محل با نوارخطر توصیه گردید سریعا با هماهنگی افراد متخصص نسبت به تعمیر و یا تعویض لوله فاضلاب اقدام نمایند.

006058

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

همزمان با هشتمین روز از فصل بهار 1403 استاندار تهران به همراه فرماندار ویژه شهرستان شهریار و دیگر مسئولین از مرکز اسکان نوروزی شهرستان شهریار که با همکاری هلال احمر و اورژانس راه اندازی گردید واقع در میدان نماز بازدید بعمل آوردند.

حمید رضا دمرچی لو رئیس سازمان آتش نشانی شهریار که مسئولین را همراهی نمود خاطر نشان کرد به دستور مهندس ملکی شهردار شهریار با برقراری حداکثر تمهیدات لازم سعی گردیده تا مسافران نوروزی با خاطرات خوب از شهرستان شهریار به محل اقامت خود بازگردند.

006055

006056

006057

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 16:45 روز سه شنبه هفتم فروردین ماه هزاروچهارصدوسه با مراجعه حضوری یک شهروند طبیعت دوست به سازمان آتش نشانی شهریار یک عقاب زنده‌گیری شده  تحویل آتش نشانان شهریار گردید تا در اولین فرصت به محیط زیست انتقال داده شود.

 

006054

روابط عمومی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 06:37 صبح روز چهارشنبه هشتم فروردین ماه هزاروچهارصدوسه  طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق ضایعات چوب در کارگاه نجاری واقع در شهریار،بلوار آزادگان،نرسیده به اسدآباد گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 7 کهنز را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید ضایعات چوب در محل مذکور به علتی نامعلوم طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری بعمل آمد.

علت بروز این آتش سوزی  توسط کارشناسان سازمان اتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

006053

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 19:44 روز سه شنبه هفتم فروردین ماه هزارو چهارصدو سه طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن چند شهروند داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان مخابرات،کوچه بشارت گزارش گردید.

به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امداد و نجات ایستگاه 4 شهریار را به محل اعزام کرد. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و چند شهروند در داخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و افراد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

001507

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 07:11 روز سه شنبه هفتم فروردین ماه هزاروچهارصدوسه طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو سواری واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان طالقانی،کوچه دانش گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 3 اندیشه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید خودرو فوق به علتی نامعلوم و به شرح تصویر در طبقه منفی یک طعمه حریق شده بود که قسمتی از حریق توسط مالک کنترل و با تلاش آتش نشانان ضمن اطفاء کامل از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری بعمل آمد

علت بروز این حریق توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

006052

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf