آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 14:47 روز چهارشنبه بیست و دوم آذرماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار تصادف سه دستگاه خودرو سواری واقع در جاده امیریه به طرف شهریار،روبروی رستوران سارای گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه های 201 امیریه و 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید سه دستگاه خودرو شامل پژو206 ،نیسان و پیکان وانت به علت بی احتیاطی با یکدیگر برخورد نموده که منجر به مصدوم شدن دو نفر از رانندگان خودروهای پژو 206 و نیسان گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت سوخت خودروها و قطع سرباطری افراد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریاربه بیمارستان انتقال و محل تحویل پلیس راهور گردید.

6646

6647

6648

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 23:25  روزسه شنبه بیست و یکم آذرماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکباب مغازه موبایل فروشی واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،کوچه رودکی گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های  401 شهریار و 101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین و با حضور نیروی انتظامی حاضر در محل مشاهده گردید یکباب مغازه موبایل فروشی به علتی نامعلوم طعمه حریق شده و منجر به بروز خسارت به مقداری از وسایل مغازه مذکور گردیده بود که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

خوشبختانه این حریق مصدومی نداشته و علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

6640

6641

6642

6643

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 19:52 روز دوشنبه بیستم آذر ماه نودوشش  طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار گازگرفتگی دو نفر از شهروندان واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان دوازدهم شرقی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 301 اندیشه را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید دو نفر از شهروندان  به علت نشت گاز منواکسید کربن(قرار گرفتن دودکش آبگرمکن در نما و استفاده از لوله آکاردئونی) دچار گازگرفتگی شدند که با همکاری اورژانس 115 شهریار  مستقر در محل حادثه به بیمارستان انتقال و از مرگ نجات یافتند.

 

00000

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 11:02 روز دوشنبه بیستم آذر ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان معلم،فواصل خیابان ششم و هفتم غربی گزارش شد. به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امداد و نجات ایستگاه 301 اندیشه را به محل اعزام کرد. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان در داخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

6

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 08:16 روز دوشنبه بیستم آذرماه نودوشش با مراجعه حضوری مردی حدودا  40 ساله به ایستگاه 101 مرکزی آتش نشانی شهریار که یک حلقه انگشتر در انگشت دست  وی گیر کرده و متورم شده بود بلافاصله امدادگران ایستگاه مذکور به کمک او رفته و اقدامات لازم را انجام دادند.
نجاتگران آتش نشانی بلافاصله با استفاده ازدستگاه انگشتربر و دیگر تجهیزات مورد نیاز اقدام به بریدن انگشتر کرده و انگشت دست این شخص را آزاد کردند.
کلیه شهروندان محترم می توانند در صورت وقوع این نوع حادثه در هر ساعت از شبانه روز به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

6639

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 19:33 روز یکشنبه نوزدهم آذر ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار سقوط شخصی در زیر زمین یکباب ساختمان نیمه کاره واقع در شهریار،شهرک صدف،خیابان شهدای گمنام،نبش کوچه ادب گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید شهروندی حدودا 60 ساله هنگام عبور از جلوی یکباب ساختمان نیمه کاره که چندین سال است رها شده به علت تاریکی مسیر و بی احتیاطی سازنده به داخل زیر زمین مذکور سقوط کرده و منجر به مصدوم شدن وی از ناحیه سر و بدن گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل محل با رعایت نکات ایمنی فرد مذکور به طبقه همکف انتقال و با همکاری اورزانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال داده شد.

6637

6638

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 04:14 صبح روز یکشنبه نوزدهم آذر ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق کانکس نگهبانی واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،ابتدای خیابان طالقانی  گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 301 اندیشه  را با امکانات وتجهیزات کامل به محل حریق اعزام و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید کانکس فوق به علت اتصالی هیتر برقی طعمه حریق شده و منجر به بروز خسارت به کلیه وسایل داخل کانکس گردیده بود که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

خوشبختانه این حریق مصدومی نداشته است.

6634

6635

6636

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

6633

در راستای اجرای طرح بازدید رایگان از دودکش های ساختمانی در مناطق مختلف شهریار کارشناسان پیشگیری سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار در پی تماس برخی از همشهریان با سامانه 125 از اجرای طرح فوق از تاریخ یکم آبانماه نودو شش لغایت هجدهم آذر ماه نودو شش 1500 مورد مشاوره تلفنی و تعداد 70 مورد دودکش تصرفات مسکونی،تجاری وصنعتی را مورد بازدید وارزیابی قرار داده ونسبت به مشاوره وارائه دستور العمل ایمنی لازم جهت رفع نقص وایمن سازی محیط به ساکنین محل اقدام لازم به عمل آورده ودر مشاهدات خود عمده مشکلات موجود را به شرح ذیل گزارش نموده اند.

1-وجود دودکش در نمای ساختمان

2-استفاده از چند دستگاه گاز سوز از یک دودکش مشترک

3-عدم وجود کلاهک H بر روی لوله های دودکش

4-عدم استفاده لوله دودکش با قطر مناسب جهت وسایل گرمایشی گاز سوز

لازم بذکر است همشهریان محترم می توانند در صورت مشاهده هر گونه مورد نا ایمن در ارتباط با دودکش های ساختمانی سریعا مراتب را باشماره تلفن های 12-65284010-،65224444 و 125 به همکاران سازمان آتش نشانی شهریاراعلام نمایند.
همکاران بصورت24 ساعته(شبانه روزی)آماده پاسخگوئی به سئولات شما می باشند.

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

مسابقات چهارجانبه فوتبال پیشکسوتان یادواره شهدای آتش نشان از تاریخ شانزدهم لغایت هفدهم آذر ماه با حضور تیم های شاهین کرشته،شهرداری شهریار،شهدای گمنام اندیشه و آتش نشانی شهریار در محل زمین چمن شهرداری برگزار که در پایان این رقابتها تیم های شهرداری شهریار،شهدای گمنام اندیشه و آتش نشانی شهریاربه ترتیب اول تا سوم شدند.

مراسم اهداء جوایز تیمهای برتر مسابقات با حضور جناب آقای مهدور رئیس محترم شورای اسلامی شهر شهریار،جناب آقای مهندس درخشان نسب سرپرست محترم شهرداری شهریار و دیگر مسئولین و مدیران و ورزشکاران برگزار گردید.

6632

6617

6618

6619

6620

6621

6622

6623

6624

6625

6626

6627

 

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf