آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانس سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز شنبه نهم اردیبهشت ماه نودوشش با توجه به آب گرفتگی  معابردر سطح شهر آتش نشانان بلافاصله با حضور در محل های مشخص شده با نظارت مستقیم مهندس کریمی مدیر عامل  سازمان اقذام به تخلیه آب و بازگشائی جوی های آب نمودند.

از لحظات اولیه بارش باران در شهریار تمامی ایستگاه های سازمان آتش نشانی شهریار به حالت آماده باش درآمده و معابری که دچار آب گرفتگی شدند به شرح ذیل با تلاش آتش نشانان با دستگاه پمپاژ تخلیه آب صورت پذیرفت.

1-ساعت 09:30 واقع درشهریار،زیر گذر سپاه

2-ساعت 09:42 واقع درشهریار،کهنز،جنب بهشت رضوان

3-ساعت 10:04 واقع در شهریار،تقاطع سه سطحه در حال احداث شهید صیاد شیرازی

4-ساعت 11:41 واقع در شهریار،وائین،خیابان شهید توسلی

3423

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

افتتاحیه کلاس های آموزش تخصصی اطفاء حریق با شرکت آتش نشانان شهرداری های استان تهران درمحل مرکز آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار ازروز شنبه نهم اردیبهشت ماه نودوشش طبق جدول زمانبدی در حال برگزاریست.

4112

4113

4114

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 09:18 روزجمعه هشتم اردیبهشت ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،میدان معلم،پاساژ شکور گزارش شد. به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادو نجات ایستگاه 401 شهریار را به محل اعزام کرد. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان در داخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 

alt

 

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 18:37 روز سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پژو پارس واقع درشهریار،فاز یک اندیشه،بلوار طالقانی،فواصل خیابان چهارم و پنجم غربی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 301 اندیشه و101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید خودرو فوق به علتی نامعلوم از قسمت موتور طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری بعمل آمد.

علت بروز این آتش سوزی و همچین میزان خسارت وارده توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

4105

4106

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 16:03 روزسه شنبه پنجم اردیبهشت ماه نودوشش با مراجعه حضوری دختربچه ای شش ساله با خانواده به ایستگاه 301 آتش نشانی شهریار که یک حلقه انگشتر در انگشت دست راست وی گیر کرده و متورم شده بود بلافاصله امدادگران ایستگاه مذکور به کمک او رفته و اقدامات لازم را انجام دادند.
نجاتگران آتش نشانی بلافاصله با استفاده ازدستگاه انگشتربر و دیگر تجهیزات مورد نیاز اقدام به بریدن انگشتر کرده و انگشت دست این شخص را آزاد کردند.
کلیه شهروندان محترم می توانند در صورت وقوع این نوع حادثه در هر ساعت از شبانه روز به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

4109

4110

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 11:29 روزسه شنبه پنجم اردیبهشت ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان شهید مصطفی خمینی(ره) گزارش شد. به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادو نجات ایستگاه 401 شهریار را به محل اعزام کرد. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان در داخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

4104

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 19:23،21:34،01:56 روز دوشنبه و چهارشنبه چهارم و ششم اردیبهشت ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار سقوط چند اصله درخت ابتدا واقع در 1-شهریار،خیابان شهید مصطفی خمینی(ره)،2-شهریار،خیابان سینک و سپس واقع در شهریار،شهرک جعفریه،کوی تیسفون،نبش خیابان هفتم گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه های 101 مرکزی،701 کهنز و 601 جعفریه را با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین  مشاهده گردید چند اصله درخت قطور به علت وزش باد دچار شکستگی شده و منجر به سقوط بر روی کابل برق گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل  و با همکاری سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری درخت مذکور از محل های مورد نظر جمع آوری و محل جهت ترمیم کابل برق تحویل اداره برق گردید.

خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.

4100

4101

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 19:04 روز دوشنبه پنجم اردیبهشت ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق ضایعات در درز انقطاع واقع درشهریار،فاز یک اندیشه،بلوار طالقانی،خیابان ارتش،مجتمع الماس دوم گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 301 اندیشه  را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید مقداری ضایعات در درز انقطاع و در مجاورت کنتورهای گاز یک مجتمع مسکونی طعمه حریق شده  که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

4107

4108

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 14:24 روز یکشنبه سوم اردیبهشت ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پراید واقع درشهریار،فواصل میدان فجرو میدان حافظ ،بن بست حافظ،کوچه غنچه گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 401 شهریارو101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید خودرو فوق به علتی نامعلوم از قسمت موتور،بدنه و اتاق طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری بعمل آمد.

علت بروز این آتش سوزی و همچین میزان خسارت وارده توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

4097

4098

4099

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf