آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

با تلاش همه جانبه آتش نشانان، آتش سوزی گسترده تانکر سوخت گازوئیل  مهار گردید.

رخداد این آتش سوزی ساعت 18:24 روز چهارشنبه یازدهم شهریور ماه نودو چهار طی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واقع در شهریار،جاده بهاء گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 401 شهریار،101 مرکزی و 801 رضی آبادشامل شش دستگاه خودرو عملیاتی را با امکانات تجهیزات کامل راهی محل حریق نمود.

آتش نشانان شهریار به محض رسیدن به محل حریق عملیات اطفاء را در محوطه شرکت با ایجاد حلقه محاصره برای کنترل مهار آتش سوزی و جلوگیری از گسترش آن به دیگر قسمت ها شروع نمودند و سرانجام پس از یک عملیات نسبتا فشرده حریق بطور کامل مهار و خاموش گردید.

علت بروز این آتش سوزی و همچنین خسارت وارده توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار در حال بررسی می باشد.

 

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 15:44 روز چهارشنبه یازدهم شهریور ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،فواصل خیابان هفتم و ششم شرقی،جنب داروخانه شبانه روزی گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 301 اندیشه را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

مراسم پر فیض وبرکت زیارت عاشورا با حضور جمع کثیری از پرسنل ایثارگر وعاشقان اباعبدالله الحسین(ع) روز پنج شنبه دوازدهم شهریور ماه نودو چهار با شکوه خاصی برگزار گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

وزش باد شدید که ساعت 20:50 روز سه شنبه نهم شهریور ماه نودو چهار شروع و دقایقی بعد  شهرستان شهریار را درنوردیدمنجر به سقوط چند اصله درخت،تابلو تبلیغاتی،کرکره یکباب مغازه نیمه کاره و خسارت به یکدستگاه خودرو سواری گردید.

دقایقی پس از وزش باد در شهریار کلیه ایستگاه های آتش نشانی شهریار به آماده باش کامل درآمده و در پی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار چند مورد حادثه سقوط درخت و ... در نقاط مختلف شهر به شرح ذیل گزارش و پس از حضور آتش نشانان در محل های اعلام شده توسط شهروندان با تلاش آتش نشانان ایمن سازی کامل صورت پذیرفت و معابر و بازگشائی گردید.

خوشبختانه این حوادث مصدومی نداشته است.

1-ساعت 20:51 سقوط یک اصله درخت بر روی یکدستگاه پژو 405 پارک شده واقع در شهریار،شهرک جعفریه،انتهای کوچه چهارم

2- ساعت 21:26 سقوط یک اصله درخت در محوطه شهرک اداری شهریار

3-ساعت 21:46 سقوط کرکره یکباب مغازه نیمه کاره بر روی کابل برق واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،بلوار طالقانی،نبش خیابان پنجم غربی

4-ساعت 22:44 سقوط تابلو تبلیغاتی واقع در شهریار،بلوار نواب صفوی،روبروی بهزیستی

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 18:38 روز دوشنبه نهم شهریور ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یک اصله درخت  واقع در شهریار،میدان نماز،روبروی پمپ بنزین گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یک اصله درخت توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش به درختان مجاور جلوگیری به عمل آمد.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 13:54 روز دوشنبه نهم شهریور ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار بسته شدن درب یک واحد مسکونی واقع در شهریار،خیابان شهید مصطفی خمینی(ره)،میدان حافظ،خیابان تعاون گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 401 شهریار را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید درب ورودی یک واحد مسکونی(ضد سرقت) به علت جریان وزش باد بسته شده که با تلاش نیروهای امدادی سازمان باهماهنگی نیروی انتظامی و مالک بوسیله نردبان وارد  واحد شده و درب بازگشائی شد.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعات 10:06،20:41،20:47،00:10 روزهای دوشنبه و سه شنبه نهم ودهم شهریور ماه نودو چهار طی چهار مرحله تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن شش نفر از شهروندان در داخل کابین آسانسور مرحله اول واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان سیزدهم غربی،مرحله دوم واقع در شهریار،شهرک وائین،خیابان میلاد هفتم، مرحله سوم واقع در شهریار،بلوار آزادگان،شهرک پارسیان،خیابان پارس سوم و مرحله چهارم واقع در شهریار،کوچه شهید احمد رهگذرگزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش  شهریار  اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه های 301 اندیشه،101 مرکزی و 401 شهریار را طی چهار مرحله به محل های مورد اشاره  اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین طبقات متوقف و شش نفر از شهروندان  درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و افرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در 24 ساعت گذشته طی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار ستاد فرماندهی سازمان 4 بار زنگ حریق ایستگاه های آتش نشانی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق به شرح ذیل شدند وضمن اطفاء حریق از گسترش آتش و از افزایش خسارت جلوگیری بعمل آوردند.

هشتم شهریور ماه نودو چهار

1-ساعت 13:36 حریق باغ واقع در شهریار،انتهای خیابان شهید بهشتی،سه راهی عباس آباد

2-ساعت 20:39 حریق باغ واقع در شهریار،شهرک جعفریه،خیابان 34،کوچه بروجردی

نهم شهریور ماه نودو چهار

3-ساعت 23:58 حریق ضایعات لاستیک واقع در شهریار،شهرک جعفریه،خیابان درختی،ورودی شهرک طلائی

4-ساعت 00:59 حریق ضایعات مبل واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،اواسط خیابان دوازدهم شرقی

 

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روزهای  یکشنبه الی دوشنبه هشتم لغایت نهم  شهریور ماه نودو چهار پرسنل شیفت عملیاتی کلیه ایستگاه های  سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار آموزش کار در ارتفاع با دستگاه تنفسی(نجات و اطفاء حریق) را به مربیگری آقای مهدی پور احمدی از ساعت 08:30 الی 11:00 در محل ایستگاه مرکزی بصورت تئوری و  عملی  طی نمودند.









مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf