آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 19:12 روز جمعه چهاردهم مهر ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه گیر کردن انگشت دست کودکی چهار ساله  در میان رکاب دوچرخه  واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان پنجم غربی گزارش گردید.

ستادفرمانداهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه 301 اندیشه را به صدا درآورد و امداد گران با امکانات و تجهیزات کامل به محل حادثه اعزم و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید انگشت دست کودکی چهار ساله در میان رکاب دوچرخه گیر کرده  که با تلاش آتش نشان انگشت دست کودک رها سازی شد.

6534

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 22:57 روز پنجشنبه سیزدهم مهرماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج) گزارش شد. به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امداد و نجات ایستگاه 401 شهریار را به محل اعزام کرد. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان در داخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

6

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

 احمد کریمی مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی در مراسم گرامیداشت  روز آتش نشان و ایمنی در شهریارکه با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد طی سخنانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و تبریک روز آتش نشان، اظهار داشت: ما در شهرستان شهریار طرح های خوبی را به اجرا در آورده ایم و از مواردی که ما در کارهای آموزشی و پیشگیری اجرایی کرده ایم دوره هایی است که مقابله با گاز منو اکسید کربن بود و طرح هایی را به صورت بازدید رایگان دودکش های ساختمانی انجام دادیم.
کریمی افزود: برای اولین بار در استان طرحی را به صورت مصوب به اجرا رساندیم که طی این طرح کارشناسان ما در مساجد حضور پیدا می کردند و بعد از نماز مغرب و عشا آموزش های لازم را جهت مقابله با گاز منواکسید کربن ارائه می دادند و در مدارس نیز این طرح اجرایی شد که نتیجه آن این است که در این طرح بیش از  ۴ هزار نفر تحت آموزش قرار گرفتند و در جریان این آموزش ها ما امسال نسبت به مشابه با سال قبل کاهش صد در صدی گاز گرفتگی را شاهد بودیم و در سال گذشته این موقع ما ۷ نفر فوتی بر اثر گاز co را داشته ایم.
وی با بیان اینکه در دی ماه سال قبل افتتاح مرکز آتش نشانان استان تهران را در شهریار داشته ایم و۱۲ مورد مانور زلزله و دوره های آموزشی متعدد در سال گذشته در این مجتمع آموزشی انجام شده است گفت: از زمان افتتاح ۱۵ دوره آموزشی در این مرکز برگزار شده است و بیش از ۸۵۰ نفر آتش نشانان کل استان تهران  ۴۰۰ساعت آموزشی تخصصی را در این مرکز  آموزش  طی کرده اند.
وی با اشاره به اینکه ما سربلند هستیم که اکنون به عنوان آتش نشانی برتر استان تهران در حال خدمات دهی هستیم گفت: این اتش نشانی از لحاظ اطلاعات قوی ترین اتش نشانی است و همه اعضا متخصص و به روز هستند و اتش نشانان مجاور از ما الگو برداری می کنند و لذا در بحث پیشگیری طرح هایی اجرا شده است که باحمایت فرمانداری محترم صورت گرفته و عبارت است از؛ بازدید از اماکن صنعتی و تفاهم نامه ای با اتاق اصناف داشتیم و بازدید از اماکن تجاری را داشته ایم.
کریمی بیان داشت: ما بسیار خرسندیم که شورای اسلامی شهر به آتش نشانی الطاف و نگاه ویژه دارد و به بسیاری از درخواست های ما پاسخ مثبت داده اند و بهترین مصوبه ما به میزان ۲ میلیارد تومان بود که لیست خرید تجهیزات و اقلام مورد نیاز به شهرداری داده شده است و باید سرعت بیشتری برای تهیه آنها داشته باشیم چرا تجهیزات از کشورهای اروپایی باید تهیه شوند و بیش از ۵ ماه طول می کشد تا به دست ما برسد و در حال حاضر وضعیت تجهیزاتی ما در رتبه دوم بعد از تهران قرار دارد.
وی با بیان اینکه شهید آتش نشان ما به دلیل عرقی که به هموطن داشت وارد صحنه حادثه شد و به دلیل کمبود تجهیزات و دستگاه تنفسی دچار خفگی می شود گفت: حادثه پلاسکو باید تلنگری به مدیران شهری ما باشد که بگویند در زمینه ایمنی چه کرده اند ما ۴ جلد از اماکن پر خطر تهیه کرده ایم و به دادستان تقدیم کردیم برای ارائه راهکار برای رفع خطر و از ۲ الی ۳ سال قبل این کار کلید خورده است و مدیریت شهری همکاری های لازم را برای پیشبرد این اهداف باید با آتش نشانی داشته باشند تا بتوانیم به بهترین نحو به خدمت رسانی برسیم.
کریمی افزود: هر سال حقوق آتش نشانان به گونه ای افزایش پیدا می کرد اما امسال به دلیل سیاست گذاری که شده است مقرر شد که ازمحل درامدها این افزایش ها انجام شود و  اعتباری که مصوب کرده بودیم مبلغ درآمد از محل آموزش را ۱میلیون تومان برآورد کرده بودیم  اما ما در سه ماهه پایانی سال گذشته با راه اندازی مرکز آموزش بیش از ۶۰ میلیون تومان علاوه بر آموزش نیروهای خودمان عایدی کسب کرده ایم و فرصت بسیار خوبی بود.
وی گفت: در بخشنامه و شیوه نامه ابلاغی بودجه سال ۹۶ به صراحت اعلام شده است که از برخی منابع باید برای تجهیز آتش نشانی بودجه تامین شود چه در ساخت ایستگاه های آتش نشانی و چه در تجهیز دستگاه ها باید این بودجه تامین شود و ما بیش از ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون بصورت اعتباری خرید کرده ایم و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم یک اتش نشانی قوی و مجهز را داشته باشیم و باید از همه موارد استفاده کنیم و لازم به ذکر است که بگوییم با ستاد اربعین استان تهران نیز همکاری کرده ایم و یک دستگاه خودروی آتش نشانی و ۵ نفر از نیروهای عملیاتی را به نجف اشرف برای ایمنی اربعین حسینی اعزام می کنیم .
6528

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

بمناسبت سالروز ملی آتش نشانی و ایمنی طی مراسمی در روز پنجشنبه سیزدهم مهر ماه نودوشش در محل مرکز آموزش های تخصصی آتش نشانان استان تهران از آتش نشانان شهریار با حضور مسئولین شهرستان شهریار تجلیل بعمل آمد.

6523

6527

6518

6519

6526

6525

6520

6524

6529

6530

6531

6532

6533

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 04:33 صبح روز پنجشنبه سیزدهم مهر ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق کنتور گاز واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،فواصل خیابان نهم و دهم غربی گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 301 اندیشه را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید کنتور گاز یکباب مغازه به علت نشت گاز و سیم کشی غیر اصولی برق طعمه حریق شده بود که توسط کارگر مغازه کنترل  و آتش نشانان حاضر در محل توصیه های لازم در این زمینه را به افراد حاضر در محل ارائه نمودند.

6512

 

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf