آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 20:34 روزسه شنبه دوازدهم بهمن ماه نودوپنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار گیر کردن پای فردی در داخل پل آهنی واقع در شهریار،بلوار شهید کلهر،نرسیده به میدان فجرگزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید پای مردی حدودا 33 ساله در داخل پل فلزی گیر کرده که با تلاش آتش نشانان بوسیله تجهیزات نجات پای فرد آزاد و رها گردید.

538

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعات 20:25 روز سه شنبه دوازدهم بهمن ماه نودو پنج  طی  تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن سه نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،شهرک صدف،روبروی بیمارستان تامین احتماعی گزارش شد. به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 101 مرکزی را به محل فوق اعزام نمود. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین  طبقات متوقف و سه نفر از شهروندان در داخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و افراد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 

alt

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 16:46 عصر روز سه شنبه دوازدهم بهمن ماه نودو پنج با مراجعه حضوری شخصی با خودرو شخصی در جلوی درب ورودی ایستگاه مرکزی سازمان مبنی بر محبوس شدن یک قلاده سگ در موتورخودرو فوق  آتش نشان ایستگاه مرکزی با امکانت و تجهیزات کامل یک قلاده سگ را که  در موتور خودرو پراید محبوس شده بود رها سازی نمودند.

3675

3674

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

جلسه شورای سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار روز سه شنبه دوازدهم بهمن ماه نودو پنج راس ساعت 10:30 صبح در محل دفتر مدیر عامل سازمان با محوریت رسیدگی به امورات سازمان،بررسی متمم بودجه سال 1395 و بودجه پیشنهادی سال 1396 به ریاست مهندس مسعود رهنما شهردار شهریار و رئیس شورای سازمان و  سایر اعضاء برگزار گردید.

3671

3672

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

3673

شهدا و جانباختگان حادثه پلاسکو تشییع و به خاک سپرده شده اند و دیگر وقت بررسی ابعاد مختلف حادثه فرا رسیده است، ایسنا این حادثه را از منظر یک آتش نشان و نیروی عملیاتی آتش نشانی آسیب شناسی کرده و از او پرسیده است که اگر در عملیات اطفاء حریق پلاسکو حضور داشت، چه اقدامی انجام می داد.

داود براتی که بیش از 30 سال در آتش نشانی فعالیت کرده و سال ها معاون پیشگیری آتش نشانی تهران بوده است، در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهارکرد: ساختمان پلاسکو با بیش از ۵۰ سال قدمت، ارتفاع و زیربنای بالا داشت و مملو از تریکو و انواع مواد قابل اشتعال و خطرناک بود که به این موارد باید بار انسانی صدها نفر از کسبه و مراجعه کنندگان را نیز اضافه کرد که همه این ها سبب شده بود که این ساختمان در زمره اماکن بسیار پر مخاطره قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه ساختمان پلاسکو دارای سازه فلزی نامقاوم و عناصر ساختمانی ضعیف بود، گفت: نبود ابتدائی ترین امکانات ایمنی و تدافعی در این ساختمان در کنار تاسیسات ناقص ایمنی، شرایطی را ایجاد کرد که شروع حریق با توسعه سریع آن در ساختمان همراه شد.
این کارشناس ارشد ایمنی و حریق ادامه داد: در نبود امکانات ایمنی الزامی در این گونه ساختمان های پر مخاطره و همچنین نداشتن تجهیزات پیشرفته عملیاتی آتش سوزی در بناهای بلند مرتبه باید به این نکته مهم توجه شود که در این نوع آتش سوزی هاعملیات باید از بیرون ساختمان و با حداقل ممکن نفرات انسانی در داخل بنا، انجام شود.
براتی با بیان اینکه آتش نشانان در این شرایط جان خود را به خطر انداخته و بر خلاف استانداردهای عملیاتی، ده ها نفر برای نجات جان افراد به داخل ساختمان رفتند، گفت: البته با توجه به کاستی ها و برای جبران این کاستی ها و کمبود ها چاره ای جز این نیز وجود نداشت.
معاون  سابق پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه آتش نشانان باز هم در کلاس درس فداکاری و ایثار ممتاز شدند، گفت: اما در مقابل کسانی هم مردود شدند، آنها که فریاد های آتش نشانان برای ایمن سازی اماکن پرخطر را بارها و بارها نشنیده و و تاوان سختی را برای شهروندان و داغ‌دیگان فراهم کردند.
براتی تصریح کرد: برای تغییر رویکرد و ایمن سازی اماکن پرخطر در شهر تهران، امروز هم بسیار دیر است. زنگ های خطر ایمنی کانون های خطر تهران با شدت و به طور ممتد به صدا در آمده است و راهی نداریم جز اینکه ایمنی را با تمام وجود باور کنیم و نقش خود را برای تأمین آن ایفا کنیم.

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf