آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

آتش نشانان شهریار از سقوط کامل یکدستگاه خودروپژو 405 به داخل چاه فاضلاب در فازیک اندیشه جلوگیری کردند.

ساعت 01:30 بامدادروزیکشنبه چهاردهم آذرماه نودو پنج در پی فرو ریختن دهانه چاه در یک مجتمع مسکونی  و گزارش تلفنی ساکنین،ستاد فرماندهی آتش نشانی شهریار زنگ ایستگاه های 301 اندیشه و 101 مرکزی  را به صدا درآورد و امداد گران برای نجات حادثه دیدگان احتمالی عازم محل حادثه واقع درشهریار،فاز یک اندیشه،خیابان دهم شرقی شدند.

در بدو ورود  مامورین مشاهده گردید  کف پارکینگ یک مجتمع مسکونی در زیر چرخ های عقب خودرو پژو 405  فرو ریخته بود که همین عامل باعث گیر کردن خودرو و ایجاد شکاف بیشتر روی زمین شده بود.

آتش نشانان مستقر در محل با ایمن سازی و مهار نمودن زیر خودرو با استفاده از امکانات و تجهیزات،خودرو فوق را به آهستگی و دقت از روی دهانه چاه خارج کرده تا عمق و سطح گودال ایجاد شده بیش از پیش نشود و پس از این کار بررسی علت حادثه و ایمن سازی بعد از عملیات در دستور کار قرار گرفت.

شایان ذکر است در بررسی های به عمل آمده مشخص شد شکستگی لوله آب و فاضلاب و پارک خودرو بر روی دهانه چاه موجب تخریب طوقه چینی و در نتیجه ریزش قسمت کثیری از دهانه آن شده بود و ضمن محصور نمودن محل با نوار خطر به ساکنین توصیه گردید سریعا با هماهنگی مهندس ناظر نسبت به ترمیم و تخلیه چاه و بر طرف نمودن آن اقدام نمایند.

خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.

3323

3324

3325

3326

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 11:58 روزجمعه دوازدهم آذرماه نودوپنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه گازگرفتگی سه نفر از شهروندان واقع در شهریار،اسدآباد،کوچه بوستان دوم گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران  ایستگاه های 701 کهنز و 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید سه نفر از کارگران افغانی در اثر استنشاق گاز co ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی  منجر به گازگرفتگی افراد گردیده بود که متاسفانه یک نفر فوت گردیده بود که ضمن اعزام دو نفر دیگر به بیمارستان  جسد فرد مذکورجهت مراحل قانونی تحویل نیروی انتظامی حاضر در محل حادثه گردید.

3322

 

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 04:06 روز جمعه دوازدهم آذرماه نودوپنج  طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار گازگرفتگی دونفر از شهروندان واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان دوازدهم غربی،بعد از تقاطع میلاد،گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید دو نفر از شهروندان که به علت مسدود بودن لوله خروجی آبگرمکن دچار گازگرفتگی شدند که با همکاری اورژانس 115 شهریار  مستقر در محل حادثه به بیمارستان انتقال داده شدند.

0000

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 23:05 روزپنجشنبه یازدهم آذرماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پیکان واقع در،شهریار،میدان امام خمینی(ره)،نبش بلوار انقلاب گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردیدیکدستگاه خودرو پیکان  به علتی نامعلوم از قسمت موتورطعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش اتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

3319

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 21:15 روز پنجشنبه یازدهم آذرماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار سقوط یکدستگاه خودرو پراید درگودال واقع در شهریار،شهرک اداری،روبروی شرکت گاز گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امداد گران ایستگاه  101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پراید به علت حفاری شرکت گاز در داخل گودال سقوط کرده که با تلاش آتش نشانان ضمن ایمن سازی کامل و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری خودرو مذکور  به داخل خیابان انتقال داده شد.

خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.

3320

3321

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf