آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در ادامه طرح تهیه شناسنامه ایمنی تصرفات صنعتی حوزه خدماتی شهرداری شهریار کارشناسان پیشگیری سازمان آتش نشانی شهریاربرابر زمانبندی تعین شده امروز شنبه بیست و سوم مرداد ماه نودوپنج از شرکت آبلیمو زرجام درشهریار بازدید نمودند.

 

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 03:05 بامداد روز پنجشنبه بیست و یکم مردادماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار انفجار منجر به حریق در یک واحد مسکونی واقع درشهریار،فاز یک اندیشه،خیابان هفتم شرقی،بن بست دل آرام گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 301 اندیشه و 101 مرکزی را با چند دستگاه خودرو عملیاتی و امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق نمود و با توجه به حساسیت موضوع مهندس کریمی مدیر عامل سازمان به همراه معاونت عملیات و مسئول ایستگاه در محل حضور یافتند.

در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یک واحد مسکونی در طبقه همکف به علتی نامعلوم دچار انفجار، آتش سوزی ومصدوم شدن سه نفر از ساکنین گردیده بود که ضمن اطفاء حریق افراد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال داده شدند.

علت این حریق توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

 

 

 

 


 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 17:58 روز چهارشنبه بیستم مرداد ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان شهید مصطفی خمینی(ره)،کوچه یاس گزارش شد. به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادو نجات ایستگاه 401 شهریار را به محل اعزام کرد. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان در داخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 17:21 عصر روز چهارشنبه بیستم مرداد ماه نودوپنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد خودرو تیبا با علمک گاز واقع در شهریار،میدان حافظ،کوچه ستایش گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 401 شهریار را با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه نمودو در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو تیبا به علت بی احتیاطی با علمک گاز برخورد نموده که منجر به شکستگی علمک و نشت گاز گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل محل و با همکاری امدادگاز مورد برطرف و رفع خطر گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 12:03 روز چهارشنبه بیستم مرداد ماه نودوپنج طی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار مبنی بر سقوط  یک قلاده گربه داخل چاه ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 401 شهریار را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،خیابان حاج اسماعیلی،کوچه تابش نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یک قلاده گربه در داخل چاه حدودا 5 متری سقوط کرده که با تلاش آتش نشانان رهاسازی گربه مذکور صورت پذیرفت.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

با تلاش همه جانبه آتش نشانان رباط کریم و شهریار حریق کارگاه تولید مواد شیمیائی در انجم آباد رباط کریم مهار شد.

رخداد این آتش سوزی در روز چهارشنبه بیستم مرداد ماه نودوپنج ساعت 10:36 طی تماس آتش نشانی رباط کریم به آتش نشانی شهریار جهت اعزام نیروی کمکی اطلاع رسانی شد که بلافاصله آتش نشانان شهریار به محض رسیدن به محل حادثه عملیات اطفاء را با ایجاد حلقه محاصره برای کنترل مهار آتش سوزی و جلوگیری از گسترش آن به دیگر قسمت ها شروع نمودند و سرانجام پس از یک عملیات طولانی حریق بطور کامل مهار و خاموش گردید.

علت بروز این آتش سوزی و همچنین خسارت وارده توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی رباط کریم در حال بررسی می باشد.

تصاویر ارسالی:آتش نشان کامران طیبی

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در ادامه طرح تهیه شناسنامه ایمنی تصرفات صنعتی حوزه خدماتی شهرداری شهریار کارشناسان پیشگیری سازمان آتش نشانی شهریاربرابر زمانبندی تعین شده امروز چهارشنبه بیستم مرداد ماه نودوپنج از شرکت هرمین(بیکینگ پودر) درشهریار بازدید نمودند.

 

 

 



پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 18:30 روز سه شنبه نوزدهم مرداد ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق ترانس برق واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،فواصل خیابان هشتم و نهم غربی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 301 اندیشه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید ترانس برق به علتی نامعلوم طعمه حریق شده بود که  با تلاش آتش نشانان با رعایت نکات ایمنی  بطور کامل اطفاء و محل تحویل امداد برق گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 09:28 روز سه شنبه نوزدهم مرداد ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق کارگاه ام دی اف واقع در شهریار،وائین،خیابان بعثت چهارم،کوچه باران گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید دستگاه CNC کارگاه فوق به علتی نامعلوم طعمه حریق شده بود که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

علت بروز این حریق توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

 

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf