آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 00:10 روز پنجشنبه بیست و هشتم مرداد ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پیکان تاکسی واقع در شهریار،خیابان شهید مصطفی خمینی(ره)،خیابان ارشاد،کوچه پارسا گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردیدیکدستگاه خودرو پیکان تاکسی در پارکینگ یک مجتمع مسکونی به علتی نامعلوم طعمه حریق شده که قبل از اطلاع به آتش نشانی توسط افراد حاضر در محل کنترل و آتش نشانان ضمن ایمن سازی کامل توصیه های لازم را به ساکنین واحدهای مذکور ارائه نمودند.

027

028

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در ادامه طرح تهیه شناسنامه ایمنی تصرفات صنعتی حوزه خدماتی شهرداری شهریار کارشناسان پیشگیری سازمان آتش نشانی شهریاربرابر زمانبندی تعین شده امروز چهارشنبه بیست وهفتم مرداد ماه نودوپنج از شرکت تولیدی پوشاک کرال درشهریار بازدید نمودند.

023

024

025

026

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

با توجه به افزایش دمای هوا وتراکم گیاهی درمراتع وباغات شهرستان شهریار سازمان آتش نشانی شهریاراطلاعیه‌ای در خصوص پیشگیری از آتش سوزی صادر کرد.

با توجه به فصل گرم سال و همچنین تراکم پوشش گیاهی شرایط برای ایجاد آتش سوزی مساعد می‌باشد، لذا توصیه‌های زیر جهت استفاده گردشگران و اهالی شهرستان صادر می‌شود:

از رها سازی ظروف شیشه ای (نظیر انواع بطری شیشه ای و پلاستیکی)،خرده شیشه و اشیا مشابه در داخل باغات و مراتع خودداری شود چرا که این اشیا همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف باغات و مراتع گردیده و کانونهای آتش در مناطق ایجاد می‌کنند.

2- در صورت استفاده از منقل و اجاق ذغالی و چوبی خاکسترهای اضافی به محیط تخلیه نشود چرا که موجب آتش سوزی علوفه و باغات ها خواهد شد.

3- به هیچ وجه در داخل باغات و مراتع آتش روشن ننمایید و در مواقع ضروری از سطوح بدون پوشش گیاهی استفاده نموده و اجاق را با سنگ محصور نمایید.

4- پس از اتمام استفاده از آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل نموده و هیچ گاه خاکسترهای اجاق را بدون اطمینان از خاموش شدن کامل(بوسیله آب یا مدفون نمودن با خاک) رها ننمایید.

5-  از پرت کردن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در طبیعت و مکان های مستعد آتش سوزی جدا خودداری نمایید.

6- از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع جدا خودداری نمایید.

7- از آتش و مشعل بعنوان منبع روشنایی در باغات و مراتع استفاده ننمائید.

8- از بازی کودکان با آتش بویژه در باغات و مراتع جلوگیری نمائید.

9- ار حرکات نمایشی و تفریحی بوسیله آتش در باغات خودداری نمائید. 

11-هنگامی که موتور خودرو داغ است(پس از طی مسافت های طولانی) از توقف در مناطق مستعد آتش سوزی پرهیز نمائید و پس از اطمینان از خنک شدن موتور اتومبیل در محلی عاری از پوشش گیاهی آنرا به محل دیگری انتقال دهید.

12-در هنگام مشاهده آتش سوزی مراتب را به شماره 125 سازمان آتش نشانی شهریار اطلاع دهید.

022

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در 24 ساعت گذشته طی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار ستاد فرماندهی سازمان 5 بار زنگ ایستگاه های آتش نشانی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق و حوادث به شرح ذیل شدند وضمن اطفاء حریق و امداد رسانی از افزایش خسارت جلوگیری بعمل آوردند.

بیست و ششم مرداد ماه نودوپنج

1-ساعت 08:01 حریق باغ واقع در شهریار،شهرک محمدآباد،انتهای کوچه گلنار

2-ساعت 12:24 بازنمودن درب آپارتمان واقع در شهریار،خیابان شهیدمصطفی خمینی،کوچه اداره برق،کوچه سبلان

3-ساعت 13:45 حریق یکباب مغازه کتابفروشی به علت اتصالی برق واقع در شهریار،شهرک صدف،خیابان شهدای گمنام،روبروی پارکینگ نیروی انتظامی

4-ساعت 18:12 باز نمودن درب واحد واقع در شهریار،شهرک جعفریه،کوچه بیستم

5-ساعت 23:23 حریق ضایعات واقع در شهریار،امیریه،میدان وحدت،روبروی بهشت رضا

000

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 20:19 روز دوشنبه بیست و پنجم مرداد ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واژگونی یکدستگاه خودرو رنو واقع در شهریار، بلوار امیر کبیر،نرسیده به تالار باغ گیلاس گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امداد گران ایستگاه 701 کهنز را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو رنوبه علت بی احتیاطی و عدم کنترل خودرو توسط راننده از مسیر جاده منحرف و واژگون که منجر به مصدوم شدن سه نفر گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری افراد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و محل تحویل پلیس راهور گردید.

018

 

020

021

 

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در 24 ساعت گذشته طی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار ستاد فرماندهی سازمان 6 بار زنگ ایستگاه های آتش نشانی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق و حوادث به شرح ذیل شدند وضمن اطفاء حریق و امداد رسانی از افزایش خسارت جلوگیری بعمل آوردند.

بیست و چهارم مرداد ماه نودوپنج

1-ساعت 09:53 محبوس شدن شخصی در سرویس بهداشتی یک واحد مسکونی به علت خرابی قفل واقع در شهریار،شهرک وائین،خیابان خرداد سیزدهم

2-ساعت 11:48 محبوس شدن کودکی یازده ساله در کابین آسانسور واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،شهرک امید،خیابان کوثر دوم

3-ساعت 20:00 حریق درخت واقع در جاده فردوسیه از طرف کهنز،بعد از تالار باغ سبز

4-ساعت 20:29 حریق درخت واقع در جاده رضی آباد به طرف چهار راه محمد آباد

5-ساعت 21:23 حریق ترانس برق واقع در شهریار،امیریه،بعد از مخابرات به طرف میدان کوزه

بیست و پنجم مرداد ماه نودوپنج

5-ساعت 04:52 محبوس کودکی هشت ساله در بالکن یک واحد مسکونی واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان طالقانی،کوچه شهدای گمنام،کوچه یاس

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 16:19،01:55 روزهای شنبه و یکشنبه بیست و سوم و بیست و چهارم مرداد ماه نودو پنج با مراجعه حضوری مردی حدودا 26 ساله و خانمی حدودا 20 ساله به ایستگاه 401 شهریار که انگشتری در انگشتان دست آنان گیر کرده و متورم شده بود بلافاصله امدادگران ایستگاه  مذکور به کمک اشخاص رفته و اقدامات لازم را انجام دادند.
نجاتگران آتش نشانی بلافاصله با استفاده تجهیزات مورد نیاز اقدام به بریدن انگشتر نموده و ضمن تحویل انگشتر به افراد مذکور انگشتان دست آنان را آزاد و رها نمودند.
کلیه شهروندان محترم می توانند در صورت وقوع این نوع حادثه در هر ساعت از شبانه روز به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در ادامه طرح تهیه شناسنامه ایمنی تصرفات صنعتی حوزه خدماتی شهرداری شهریار کارشناسان پیشگیری سازمان آتش نشانی شهریاربرابر زمانبندی تعین شده امروز شنبه بیست و سوم مرداد ماه نودوپنج از شرکت آبلیمو زرجام درشهریار بازدید نمودند.

 

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 03:05 بامداد روز پنجشنبه بیست و یکم مردادماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار انفجار منجر به حریق در یک واحد مسکونی واقع درشهریار،فاز یک اندیشه،خیابان هفتم شرقی،بن بست دل آرام گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 301 اندیشه و 101 مرکزی را با چند دستگاه خودرو عملیاتی و امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق نمود و با توجه به حساسیت موضوع مهندس کریمی مدیر عامل سازمان به همراه معاونت عملیات و مسئول ایستگاه در محل حضور یافتند.

در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یک واحد مسکونی در طبقه همکف به علتی نامعلوم دچار انفجار، آتش سوزی ومصدوم شدن سه نفر از ساکنین گردیده بود که ضمن اطفاء حریق افراد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال داده شدند.

علت این حریق توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

 

 

 

 


 


 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf