آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

عصر روز سه شنبه بیست و دوم تیر ماه نودو پنج مهندس کریمی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار با حضور در شورای اسلامی شهر شهریار به منظور ارائه گزارش عملکرد سازمان آتش نشانی در صحن علنی شورای شهر حاضر شد.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 21:35 روز سه شنبه بیست و دوم تیر ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار محبوس شدن یک قلاده گربه در پشت تانکر آب در محوطه یک مجتمع مسکونی واقع در شهریار،عباس آباد،بلوار طباطبائی،کوچه برکات گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 401 شهریار را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یک قلاده گربه در پشت تانکر آب محبوس شده که با تلاش آتش نشانان و با استفاده از تجهیزات رها سازی گربه مذکور صورت پذیرفت.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 09:04 روز سه شنبه بیست و دوم تیر ماه نودوپنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد چند دستگاه خودرو با یکدیگر واقع در جاده امیریه به طرف شهریار،نرسیده به حصارزیرک گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 201 امیریه را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید چند دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین شامل پراید،پژو تاکسی و خاور به علت عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی با یکدیگر برخورد نموده و منجر به مصدوم شدن یک نفر و بروز خسارت مالی گردیده به خودرو های مذکور گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت سوخت وقطع سرباطری خودروها فرد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار به مرکز درمانی انتقال و محل جهت انتقال خودروها به پارکینگ تحویل پلیس راهور مستقر در محل حادثه گردید.

 

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 21:29 روز دوشنبه بیست و یکم تیر ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،کهنز،خیابان بیست متری بسیج،خیابان گلستان شانزدهم گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 701 کهنز را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

آتش نشانان شهریار از سقوط کامل یکدستگاه خودرو نیسان به داخل چاه فاضلاب در فاز یک اندیشه جلوگیری کردند.

ساعت 18:44 عصر روز دوشنبه بیست و یکم تیر ماه نودو پنج در پی فرو ریختن دهانه چاه در یک مجتمع مسکونی  و گزارش تلفنی ساکنین،ستاد فرماندهی آتش نشانی شهریار زنگ ایستگاه های 301 اندیشه و 101 مرکزی  را به صدا درآورد و امداد گران برای نجات حادثه دیدگان احتمالی عازم محل حادثه واقع در فاز یک اندیشه،خیابان یازدهم غربی شدند.

در بدو ورود  مامورین مشاهده گردید  کف پارکینگ یک مجتمع مسکونی در زیر چرخ های عقب خودرو نیسان حامل بار فرو ریخته بود که همین عامل باعث گیر کردن خودرو و ایجاد شکاف بیشتر روی زمین شده بود.

آتش نشانان مستقر در محل با ایمن سازی و مهار نمودن زیر خودرو با استفاده از امکانات و تجهیزات،خودرو فوق را به آهستگی و دقت از روی دهانه چاه خارج کرده تا عمق و سطح گودال ایجاد شده بیش از پیش نشود و پس از این کار بررسی علت حادثه و ایمن سازی بعد از عملیات در دستور کار قرار گرفت.

شایان ذکر است در بررسی های به عمل آمده مشخص شد شکستگی لوله فاضلاب و پارک خودرو بر روی دهانه چاه موجب تخریب طوقه چینی و در نتیجه ریزش قسمت کثیری از دهانه آن شده بود و ضمن محصور نمودن محل با نوار خطر به ساکنین توصیه گردید سریعا با هماهنگی مهندس ناظر نسبت به ترمیم و تخلیه چاه و بر طرف نمودن آن اقدام نمایند.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 17:12 عصرروز دوشنبه بیست و یکم تیر ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار انفجار در زیرزمین یکباب منزل مسکونی واقع در شهریار،امیریه،خیابان بهاران،کوچه افق گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 201 امیریه  و 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گرید زیرزمین یکباب منزل مسکونی به علت جوشکاری و نشت گاز شهری منجر به انفجار،حریق جزئی  و  مصدوم شدن سه نفر از ساکنین گردیده بود که ضمن اطفاء حریق و ایمن سازی کامل محل  افراد مصدوم سریعا به بیمارستان انتقال و محل تحویل نیروی انتظامی حاضر در محل گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 15:07 روز دوشنبه بیست و یکم تیر ماه نودوپنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار وقوع يک مورد آتش سوزی گسترده در جلوی درب کارگاه تولیدی مبل واقع در شهریار،بلوار چیتگر،بعد از ورودی فاز یک اندیشه،روبروی پمپ بنزین گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را با امکانات و تجهیزات کامل به همراه خودرو حامل تجهيزات تنفسي و تانکرآب به محل حریق اعزام نمود.

آتش نشانان پس از حضور در محل مشاهده نمودند تعدادی مبل در جلوی درب کارگاه مذکور طعمه حریق شده و منجر به سرایت آتش به چوب های موجود در پشت بام گردیده بود که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

خوشبختانه اين حریق  مصدومی نداشته  و همچنین علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریارتحت بررسی می باشد.

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

جلسه شورای سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار روز دوشنبه بیست و یکم تیرماه نودوپنج راس ساعت 10:00 صبح در محل دفتر مدیر عامل سازمان با محوریت رسیدگی به امورات سازمان و بررسی صورت های مالی منتهی به سال 1394 به ریاست مهندس مسعود رهنما شهردار شهریار و رئیس شورای سازمان ،سایر اعضاء و سرپرست سازمان برگزار گردید.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 10:54 روز یکشنبه بیستم تیر ماه نودوپنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واژگونی یکدستگاه خودرو پژو پارس واقع در شهریار،میدان جهاد،روبروی پمپ بنزین،خیابان شیخ صفی گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و  در بدو ورود مامورین مشاهده گردید  یکدستگاه خودرو پژو پارس به علتی بی احتیاطی از مسیر جاده منحرف،در داخل کانال آب واژگون و منجر به بروز خسارت مالی گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری خودرو مذکور با یکدستگاه جرثقیل از داخل کانال خارج و محل تحویل نیروی انتظامی مستقر در محل حادثه گردید.

خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.

 

 

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf