آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز سه شنبه چهارم خرداد ماه نودوپنج تعداد 55 نفر از کارکنان اداره برق شهریار  آموزش نحوه کار با خاموش کننده های دستی در مورد گروه الکتریسیته را بصورت تئوری و عملی از ساعت 09:00 الی 10:30 توسط مربیان آموزشی سازمان  در محل مرکز آموزش سازمان طی نمودند.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 17:28 عصر روز دوشنبه سوم خرداد ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار مبنی بر بازدید از یک واحد مسکونی طعمه حریق شده واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان چهردهم غربی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانان ایستگاه 301 اندیشه را  جهت بازدید به محل مورد اشاره اعزام  و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید ماشین لباسشوئی در آشپزخانه یک واحد مسکونی به علت قرار گرفتن در مجاورت اجاق گاز کوچک طعمه حریق شده که قبل از اطلاع به آتش نشانی توسط مالک اطفاء و آتش نشانان پس از تهیه گزارش به محل ایستگاه خود بازگشتند.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 10:24 صبح روز دوشنبه سوم خردادماه نودوپنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار ریزش کف پارکینگ یک مجتمع مسکونی واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان دهم غربی گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 301 اندیشه را با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود  و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید کف پارکینگ یک مجتع مسکونی نشست کرده و منجر به ریزش دهانه چاه، ایجاد حفره عمیق گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل و محصور نمودن محل با نوارخطر  و اخطار کتبی مبنی بر تخلیه سریع واحد ها توصیه های لازم به ساکنین مجتمع مبنی بر  هماهنگی سریع با مهندس ناظر  در این زمینه صورت پذیرفت.

 


 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

با توجه به بالا رفتن میزان حوادث ناگوار مرتبط به ساختمان در سال‌های اخیر و فراگیر شدن این مسئله، اولین همایش کنفرانس ملی ضوابط ساختمان و ایمنی حمل و نقل در برابر آتش در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه بیست و نهم و سی ام  اردیبهشت ماه نودو پنج با حضور نماینده این سازمان جناب آقای داود علی قوطیلو در محل مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی برگزار شد.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در 48 ساعت گذشته طی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار ستاد فرماندهی سازمان 10 بار زنگ ایستگاه های آتش نشانی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق و حوادث به شرح ذیل شدند وضمن اطفاء حریق و امداد رسانی از افزایش خسارت جلوگیری بعمل آوردند.

یکم خرداد ماه نودوپنج

1-ساعت 12:47 حریق ضایعات واقع در شهریار،انتهای عباس آباد،روبروی رستوران ارکیده

2-ساعت 20:44 گیر کردن زیپ  در بدن پسر بچه ای پنج ساله با مراجعه حضوری به ایستگاه 301 اندیشه

3-ساعت 22:27 حریق ضایعات واقع در شهریار،اسدآباد،کوچه شقایق چهارم

دوم خرداد ماه نودوپنج

4-ساعت 12:21 حریق علف های خشک واقع در شهریار،نرسیده به میدان جهاد،جنب کارواش

5-ساعت 12:35 ریزش سنگ نمای یک مجتمع مسکونی واقع در شهریار،امیریه،خیابان معلم،خیابان معلم چهارم،کوچه سجاد

6-ساعت 15:19 حریق ضایعات واقع در شهریار،بلوار آزادگان،نرسیده به بانک ملت

7-ساعت 16:43 حریق یکباب مغازه کبابی واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،شهرک مریم،خیابان حافظ سوم

8-ساعت 19:05 آبگرفتگی یک واحد مسکونی واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان هفتم غربی،قبل از تقاطع،بن بست دارا

9-ساعت 23:32 بسته شدن درب یک واحد مسکونی به علت جا ماندن کلید واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان پانزدهم غربی

سوم خرداد ماه نودو پنج

10-ساعت 00:33 حریق ضایعات داخل باغ واقع در شهریار،رزکان،خیابان سعدی،کوچه حافظ

 

 

 

 

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 00:35 بامداد روز شنبه یکم خرداد ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن دو نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،شهرک وائین،خیابان سعدی،خیابان گسترش گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امداد و نجات ایستگاه 101 مرکزی را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و دو نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و افراد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 14:34 روز جمعه سی و یکم اردیبهشت ماه نودوپنج ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شهریار  در جريان يک مورد اقدام به خودکشي واقع در شهریار،میدان حافظ،کوچه توفیق قرار گرفت و بلافاصله امدادگران ايستگاه های 401 شهریار و 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل  به  محل حادثه  اعزام نمود.
هنگام حضور ماموران آتش نشاني مشاهده گردید خانمی حدودا 27 ساله بنام (ر.ح)  دارای مشکلات روحی و روانی اقدام به خودکشی توسط قرص نموده که با تلاش آتش نشانان و همکاری نیروی انتظامی پس از باز نمودن درب واحد شخص مذکور جهت ادامه درمان و انتقال به بیمارستان تحویل اورژانس 115 شهریار مستقر در محل حادثه گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 04:36 صبح روز جمعه سی و یکم اردیبهشت ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پژو 405 واقع در شهریار،شهرک کاروان،خیابان حافظ غربی،جنب بوستان شقایق گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پژو 405 به علت آتش زدن ضایعات مبل توسط افرادی ناشناس در مجاورت خودرو مذکور طعمه حریق شده  که با تلاش اتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 18:12 روز پنج شنبه سی ام اردیبهشت ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واژگونی یکدستگاه خودرو پراید واقع در شهریار ،میدان شهید صیادشیرازی به طرف شهرک جعفریه گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امداد گران ایستگاه 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید  یکدستگاه خودرو پراید به علت بی احتیاطی و عدم کنترل خودرو توسط راننده از مسیر جاده منحرف و پس از برخورد با دکل برق فشار قوی واژگون و منجر به مصدوم شدن دو نفر گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری افراد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و محل تحویل پلیس راهور گردید.

 

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf