آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 18:29 روز پنجشنبه سی ام مهر ماه نودوچهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار تصادف دو دستگاه خودرو سبک با یکدیگر واقع در شهریار،بلوار امیر کبیر،روبروی ورودی تالار باغ گیلاس گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 701 کهنز را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید دو دستگاه خودرو سواری شامل سمند و پژو به علت عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی با یکدیگر برخورد نموده که منجر به مصدوم شدن  یک نفر از سرنشین خودرو فوق گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری خودروها محل رفع خطر گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

یکدستگاه خودرو پراید که دچار نشت بنزین شده بود با تلاش آتش نشانان از بروز انفجار و آتش سوزی در آن جلوگیری شد.

پس از اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125 آتش نشانی شهریار بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانان ایستگاه 301 اندیشه را راس ساعت 14:48 روز پنج شنبه سی ام مهر ماه نودو چهار به محل حادثه واقع درشهریار،فاز یک اندیشه،خیابان دهم غربی،بعد از تقاطع اعزام نمود.
بر اساس این گزارش یکدستگاه خودرو پراید که دچار نشت بنزین شده بود و احتمال وقوع حادثه برای خودرو مذکور وجود داشت آتش نشانان دراولین مرحله از ادامه نشت بنزین  و بروز انفجار و آتش سوزی جلوگیری نمودند و پس از ایمن سازی کامل به موقعیت ایستگاه خود مراجعه نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 10:15 صبح روز پنجشنبه سی ام مهر ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد یکدستگاه بیل مکانیکی با تیر برق واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان درختی،خیابان کوثر دوم گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 301 اندیشه را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه بیل مکانیکی به علت بی احتیاطی به تیر برق  کنار خیابان برخورد نموده و منجر به شکستگی و خمیده شدن تیر برق گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل پس از هماهنگی با امداد برق مورد برطرف و رفع خطر گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

طبق سنوات گذشته سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار اقدام به توزیع 300 کیلوگرم شیر در شب تاسوعا و 300 لیتر شربت در ظهر عاشورا در بین عزاداران حسینی در جلوی درب ورودی شهرداری شهریار و ایستگاه 401 آتش نشانی شهریار نموده است.

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

یاسر حیدریان مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار طی پیامی ماه محرم وتاریخ غم بار تاسوعا وعاشورا وشهادت مظلومانه سالار شهیدان وسرور آزادگان حضرت امام حسین(ع) ویاران باوفایش را به مسلمانان جهان خصوصا مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان شهریار تسلیت گفت.

فرمانده پایگاه بسیج امام رضا(ع) سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریاردر این پیام آورده است.

 


عاشورا در طول قرنها پس از واقعه کربلا همواره نمادآزاد اندیشی وروشنفکری اسلامی بوده است.امام حسین(ع) نه تنها در آن روز به شهادت نرسید،بلکه پس از آن زندگی جاویدان یافت ودر ذهن همگان حق خواهی،آزادی وآزادگی را یادآورشد وامروز ما نیزبه ماهیت پیام وقیام سیدالشهداء نیازمندیم تا اسلام اصیل وبه دور از پیرایه که پیامبراعظم(ص)به عالمیان عرضه نمود را درک کنیم وآن راحفظ نمائیم وباورهای خویش را از هرگونه جهالت وضلالت به دور نگه داریم و درون انسانی خویش را از بند برهیم تابدین وسیله مقدمات برپائی نظام جهانی مبتنی بر عدالت و بر پایه تعالیم جهان شمول اسلام را فراهم آوریم وراه را برای حکومت جهانی مهدی موعود(عج) هموار کنیم.

نیاز بشر به آموزه های عاشورائی پس از گذشت قرنها وپای نهادن به عصر تکنولوژی نه تنها از بین نرفته بلکه روز به روز فزون ترمی گردد.زلال عاشورا در متن زندگی شیعه ودرعمق باورهای پاک او جریان دارد ودر طول قرنها سیراب کننده جانها بوده است واینک نیزعاشورا پرگاری است که عشق را ترسیم می کند وقانونی است که  ارزشها،احساسها،عاطفه ها،خردها و اراده ها بر گردش می چرخند.

عاشورا به ما می آموزد که در ماجرای دفاع از دین،بصیرت بیش از چیزهای دیگر برای انسان لازم است،عاشورا به ما درس می دهد که برای حفظ دین باید فداکاری کرد،درس می دهد که در راه قرآن باید از همه چیز گذشت و در میدان نبرد حق وباطل همه افراد اعم از کوچک وبزرگ،زن ومرد،پیر وجوان،امام ورعیت باهم در یک صف قرارگیرند.

تاچند روز دیگر عاشورا فرا می رسد عاشورائی که دامنه آن تا ابدیت کشیده شده وچنان در عمق جانها ودلها اثر گذاشته که همساله در این روزها اوج عشق واخلاص واسوه جهاد وشهادت حسین بن علی(ع) به نمایش گذاشته می شود.

امام خمینی(ره)فرمودهرجه داریم از محرم وصفر است وانقلاب اسلامی بی نام حسین(ع)به ثمر نمی نشست وبه گفته رهبر فرزانه باید بر بصرت دینی خود بیفزائیم که هر روز عاشورا است.

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 01:56 بامداد روز پنج شنبه بیست و نهم مهرماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی  شهریار آبگرفتگی یکباب مغازه تجاری واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان دوازدهم غربی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 301 اندیشه را راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید سقف یکباب مغازه تجاری به علت ترکیدگی لوله آب طبقه اول یک واحد مسکونی خالی از سکنه دچار ترکیدگی لوله شده و با هماهنگی نیروی انتظامی مستقر در محل حادثه از بالکن واحد فوق وارد واحد شده و با بستن شیر اصلی آب مورد برطرف گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز چهارشنبه بیست و نهم مهر ماه نودو چهار تعداد 90 نفر از پرسنل شبکه بهداشت شهریار آموزش های تئوری وعملی حریق و نحوه استفاده از خاموش کننده های دستی را به مدت دو ساعت توسط مربیان آموزشی  سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار را در محل شبکه بهداشت و درمان  طی نمودند.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 19:05 سه شنبه بیست و هشتم مهر ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق سیلندر گاز 11 کیلوئی  واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،میدان امام خمینی(ره)گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید سیلندر گاز 11 کیلوئی در ایستگاه صلواتی به علت برخورد کپسول با چادر خیمه  طعمه حریق شده بود که با تلاش آتش نشانان اطفاء گردید.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز دوشنبه بیست و هفتم مهر ماه نودو چهار پرسنل شیفت عملیاتی ایستگاه 301 اندیشه آموزش  کار با دستگاه تنفسی با چشمان بسته جهت  مسیریابی در ساختمان های دود گرفته  را از ساعت 09:00 الی 11:00 توسط جناب آقای قوطیلو مسئول ایستگاه 301 اندیشه و آموزش  در محل ایستگاه فوق  طی نمودند.

 

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf