آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

یامقلب القلوب والابصار  یامدبر الیل و النهار

یامحول الحول والاحوال حول حالنا الی احسن الحال

 


عاشقان عیدتان مبارک باد

در پدیده خلقت هر چیزی را بهاری است،بهار یعنی اوج عشق،محبت،شکوه سرسبزی وخرمی،عظمت طراوت وشادابی،نقطه ی شروع رشد وبالندگی وقله رفیع چگونه بودن وچگونه زیستن،تمهید عرفان ربوبی ومصداق عطر وشکوفایی وظهور مجدد است وبازگشت به اصل خویشتن

هرکسی را کو دور ماند از اصل خویش     باز جوید روزگار وصل خویش

آری طبیعت را بهاری است وبهار طبیعت سر سبزی وتحول است،از خواب زمستانی رهیدن وبه عظمت شادابی رسیدن  واین یعنی تسبیح کردگار لم یزلی ورسیدن به معرفت عظیم ربوبی

علیهذا بر خود لازم دانستم شکوفائی بهار طبیعت وحلول سال جدید 1394 هجری شمسی را به همه همکاران محترم خود وشهروندان وهموطنان عزیز تبریک عرض نمایم.

بی شک آرزوی هر انسانی تحول ودگرگونی وحرکت به سوی پیشرفت وتعالی است،روح زیبائی دوستی تحولگرای آدمی نشات گرفته از ذات خلقت اوست می طلبد که نسبت به گذشته تفکر وتامل نموده ودر جهت رشد وبالندگی آتی خود تعقل وتدبر نماید.به امید روزی که همه باهم دست در دست هم نهیم به مهر،میهن خویش را کنیم آباد.

با آرزوی تعجیل در ظهور منجی عالم،حضرت مهدی(عج) وطول عمر وسلامتی رهبر معظم انقلاب وسربلندی ایران اسلامی و موفقیت دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،در بهار خاک و نوروز باستانی سر بر مزار مردانی می گذاریم که با بهار امنیت و آرامش سایه دین محمدی(ص)را از پس هزاران سال پائیز بر ایمان به ارمغان آوردند ومگرنه آنان زنده اند و نزد خدای خود روزی می خورند.پس در لحظه تحویل سال جدید با شهیدان برای فرج قائم آل محمد(ص)به دعا می نشیینیم تا نوروز حقیقی را از خداوند متعال تمنا کرده باشیم و یادمان باشد که مهدی(عج) با سپاهی از شهیدان خواهد آمد.انشالله

یاسرحیدریان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی

وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

عصر روز چهارشنبه بیست و هفتم اسفند ماه نودو سه ساعت 14:46 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد یکدستگاه خودرو پژو 206 با دیوار باغ واقع در شهریار،امیریه به طرف کردزار گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه 201 امیریه را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پژو 206 به علت بی احتیاطی راننده به دیوار گلی باغ برخورد نموده که منجر به مصدوم شدن یک نفر و بروز خسارت مالی  گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری شخص مذکور به مرکز درمانی انتقال و محل تحویل راهنمائی و رانندگی گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح روز چهارشنبه  بیست و هفتم اسفند ماه نودو سه ساعت 10:42 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار سقوط یکدستگاه خودرو پراید داخل کانال آب واقع در شهریار،چهار راه محمدآباد گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه 101 مرکزی  را به صدا درآورد وامدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پراید به علتی نامعلوم در داخل کانال آب سقوط کرده و منجر به مصدوم شدن راننده خودرو گردیده بود که قبل از رسیدن نیروهای عملیاتی با تلاش مردم شخص مذکور از داخل کانال خارج و ضمن ایمن سازی کامل محیط با همکاری اورژانس 115 شهریار فرد مصدوم به بیمارستان انتقال داده  و محل تحویل نیروی انتظامی مستقر در محل حادثه گردید.

علت این حادثه توسط راهنمائی و رانندگی شهریار تحت بررسی می باشد.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهریار از وقوع 27 مورد حریق و حادثه در نقاط مختلف شهر تا ساعت 03:08 بامداد روز چهارشنبه ببیست و هفتم اسفند ماه نودو سه  خبر داد.

یاسر حیدریان در این باره گفت: تا ساعت 03:08 دقیقه بامداد بیست و هفتم اسفندماه نودو سه  مجموعا وقوع 27 مورد حریق و حادثه در نقاط مختلف ایستگاه های هفت گانه سازمان آتش نشانی شهریار به سامانه 125 اطلاع داده شده که منجر به انجام عملیات از سوی آتش‌نشانان شده است.

وی در مورد نوع حوادث رخ داده در شهریار نیز گفت: براساس گزارش ها یک مورد انفجار ترقه، یک مورد آتش سوزی مسکونی،یک مورد حریق سیلندر گاز،یک مورد حریق خودرو ،چهار مورد حریق باغ و درخت و سیزده مورد حریق باکس زباله ،سه مورد حریق ضایعات و سه مورد محبوس در کابین آسانسور بوده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهریار با بیان اینکه آتش نشانانی شهریار در کوتاه ترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رسانده و موفق به اطفای حریق شده اند خاطرنشان کرد: در جریان حوادث چهارشنبه سوری که آتش نشانی در آن حضور داشت  شش نفر نیز دچار آسیب دیدگی شدند که اقدامات درمانی لازم درخصوص آنان انجام شده است.

 


 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در جریان برگزاری مراسم چهارشنبه سوری توسط همشهریان آتش سوزی و حوادث به شرح ذیل به وقوع پیوست و با توجه به آماده باش کلیه پرسنل و استقرار در مبادی پرجمعیت شهر بلافاصله ضمن اطفاء حریق و نجات مصدومین حریق های ذیل کنترل و از گسترش آتش سوزی و بروز خسارت های جانی و مالی جلوگیری به عمل آمد.

1-ساعت 16:09 انفجار مواد محترقه با یک مصدوم واقع در شهریار،دینارآباد،خیابان طالقانی

2-ساعت 17:41 حریق سیلندر گاز داخل مغازه واقع در شهریار،امیریه،خیابان معلم جنب مخابرات مرکزی

3-ساعت 17:48 حریق ضایعات واقع در شهریار،امیریه جنب استخر صدف

4-ساعت 17:57 حریق یکدستگاه خودرو واقع در شهریار،میدان بسیج

5-ساعت 18:05 محبوس شدن چند نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،کرشته،کوچه اشرفی اصفهانی

6-ساعت 18:20 محبوس شهروندی داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان کرشته،کوچه اشرفی

7-ساعت 18:435 حریق باکس زباله واقع در شهریار،بلوار 17 شهریور،خیابان شهید عبدالمحمد

8-ساعت 18:52 حریق درخت واقع در شهریار،کهنز،انتهای 20 متری،خیابان گلستان بیستم

9-ساعت 19:01 حریق باکس زباله واقع در شهریار،بلوار رسول اکرم(ص)

9-ساعت 19:08 حریق لاستیک واقع در شهریار،بلوار رسول اکرم(ص)

10-ساعت 19:11 حریق ضایعات واقع در شهریار،بلوار شهیدکلهر،کوچه شرافت

11-ساعت 19:24 حریق باکس زباله واقع در شهریار،خیابان کرشته،روبروی مسجد کرشته

12-ساعت 19:24 حریق باغ واقع در شهریار،بعداز چهار راه محمدآباد،خیابان راشبور

13-ساعت 19:31 حریق یکباب منزل مسکونی واقع در شهریار،خیابان کرشته،کوچه کیومرثیه

14-ساعت 19:41 حریق باکس زباله واقع در شهریار

15-ساعت 19:52 حریق باکس زباله واقع در شهریار،امیریه،خیابان امام رضا(ع)

16-ساعت 19:58 حریق دو باکس زباله واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،فواصل خیابان چهارم و پنجم شرقی

17-ساعت 20:01 حریق باکس زباله واقع در شهریار،کوچه شهید موسی لو

18-ساعت 20:02 حریق درخت واقع در شهریار،وائین،خیابان بعثت پنجم

19-ساعت 20:18 حریق درخت واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،بلوار مدرس،فواصل خیابان سوم و چهارم شرقی

20-ساعت 20:26 حریق باکس زباله واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان چهارم شرقی

21-ساعت 20:29 حریق باکس زباله واقع در شهریار،امیریه،میدان وحدت اسلامی

22-ساعت 21:09 حریق باکس زباله واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان سوم شرقی،بن بست پرچین

23-ساعت 21:31 حریق درخت واقع در شهریار،بلوار رزمندگان،روبروی تالار شباهنگ

24-ساعت 22:04 حریق باکس زباله واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،شهرک رفاه،کوچه رفاه 9

25-ساعت 22:11 حریق باکس زباله واقع در شهریار،خیابان شهید ثمری،بن بست حسینی

26-ساعت 22:52 حریق انباری واقع در میدان جعفریه به طرف میدان شهید صیاد شیرازی

27-ساعت 03:08 روز چهارشنبه بیست و هفتم اسفند ماه نودو سه حریق باکس زباله واقع در فاز یک اندیشه،انتهای خیابان هشتم شرقی

 

 

 

 

 

 

 

 

 



به گزارش  پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار در ساعت 16:09 دقیقه عصر  امروز سه شنبه بیست و ششم اسفند ماه نودو سه در پی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار مبنی بر انفجار مهیب در حیاط  یک ساختمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 101 مرکزی و 501 رزکان به همراه معاونت عملیات و پیشگیری  عازم محل حادثه واقع در شهریار،دینارآباد،خیابان طالقانی،روبروی سیزده دستگاه شدند.

در بدو ورود مامورین مشاهده گردید نوجوانی 16 ساله در حیاط یکباب ساختمان مشغول درست کردن  مواد محترقه بود که به یکباره انفجار مهیبی رخ می‌دهد که به علت شدت جراحت دچار سوختگی کامل از تمامی قسمت بدن شده  که بلا فاصله با همکاری اورژانس 115 شهریار فرد مصدوم  به بیمارستان انتقال داده شد.
لازم بذکر است در این انفجار شیشه های پنجره ملک مذکور دچار شکستگی گردید.





پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

همزمان با فرارسیدن شب چهارشنبه پایان سال در راستای خدمات رسانی بهینه به شهروندان محترم مهندس رهنما شهردار شهریار،معاون اداری و مالی ، رئیس ادره حراست، معاون خدمات شهر ، و مدیران مناطق به صورت سرزده از ستاد فرماندهی عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بازدید به عمل آوردند.

 

 


 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز سه شنبه بیست و ششم اسفند ماه نودو سه ساعت 10:04 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،بلوار کشاورز،کوچه سحر گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 401 شهریار را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

همزمان با فرا رسیدن چهرشنبه سوری مانور آمادگی در مقابل حریق و حوادث احتمالی در این شهرستان در روز دو شنبه بیست و پنجم اسفند ماه نودو سه از ساعت 14 الی 16 به فرماندهی جناب آقای دکتر ناجی فرماندار محترم شهرستان شهریار و سایر ارگان ها شامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار و آتش نشانی های توابع،هلال احمر،نیروی انتظامی و سایر ادارات درمحل پایگاه جمعیت هلال احمر این شهرستان برگزارشد.

دراین مانورتمام دستگاه های خدماتی وامدادرسان شهرستان شهریار ازجمله آتش نشانی،هلال احمر،نیروی انتظامی،راهنمائی ورانندگی،سپاه،شبکه بهداشت ودرمان،شهرداریها،بخشداریها،ثبت احوال، اداره گاز،مخابرات،آّبفا،اداره برق و...حضور فعال داشتند.

 

 

 

 

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf