آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه بیست و دوم مهر ماه نود ودو ساعت 12:02 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار آتش سوزی گسترده علوفه خشک در گاوداری واقع در امیریه،انتهای خیابان 16 متری ولیعصر،خیابان تعاون گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و مقدار زیادی علوفه خشک دپو شده که به علتی نامعلوم طعمه حریق شده بود با تلاش آتش نشانان و همکاری سازمان موتوری شهرداری شهریار با یکدستگاه لودر پس از یک ساعت و سی دقیقه به طور کامل مهار و خاموش گردید.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

مسابقات طناب کشی پرسنل شاغل در شهرداری شهریار وحوزه معاونت ها وسازمانهای شهرداری شهریار در تاریخ بیست و دوم مهر ماه نودو دو بمناسبت عید سعید قربان در محل مجموعه ورزشی شهرداری  وائین برگزار گردید.

این مسابقات با حضور هشت تیم برگزار که در نهایت تیم سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریارمقام اول،تیم B فضای سبز مقام دوم و تیم تربیت بدنی شهرداری مقام سوم  و تیم شهرداری وائین بعنوان تیم اخلاق انتخاب گردید.

لازم بذکر است تیم سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار برای چهارمین  سال پیاپی این مقام را از آن خود کرده است.

اسامی تیم قهرمان:

1-احمد کریمی(سرپرست)

2-حمید مکارچی

3-مجید فتاحی

4-فرزاد جبلی

5-محمد حسن قربانی

6-مهدی رمضان زاده

 

 

 

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه بیست ویکم مهر ماه نودو دو ساعت 17:57 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق کارگاه درب و پنجره سازی واقع در جاده مارلیک به شهریار،بین خیابان طالقانی و درختی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و یک کارگاه درب و پنجره سازی که به علتی نامعلوم طعمه حریق شده بود با تلاش آتش نشانان  اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری بعمل آمد.

علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

بعد از ظهر امروز یکشنبه  بیست و یکم مهر ماه نود ودو ساعت 13:17 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واژگونی یکدستگاه خودرو پژو 206 واقع در جاده کرج به شهریار،روبروی سازمان خدمات موتوری شهرداری شهریار گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و یکدستگاه خودرو پژو 206 به علت ترکیدگی لاستیک و برخورد با گاردریل  واژگون و منجر به مصدوم شدن سطحی راننده خودرو گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری فرد مصدوم توسط اورژانس حاضر در محل به صورت سرپائی درمان و محل تحویل راهنمائی و رانندگی گردید.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه بیستم مهر ماه نودو دو ساعت 22:07 شخصی با مراجعه حضوری  به ایستگاه 101 مرکزی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار که یک حلقه انگشتر در انگشت  دست راست وی گیر کرده ومتورم شده بود با تلاش نیروهای امداد و نجات آتش نشانی شهریار با برش انگشتر از دست فرد خارج گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

 


در جهان برای کاهش اثرات بلایای طبیعی روزی را به این عنوان اختصاص دادند و در جهت رفع و کاهش هرگونه بلای طبیعی کوشش می کنند. بهترین راه در این امر آموزش به مردم مخصوصاً دانش آموزان است.
لزوم آموزش کودکان به عنوان آسیب پذیرترین قشر به هنگام رخداد بلایای طبیعی، آشنایی، هشدار و رویارویی با خطرات آن امری ضروری به شمار می آید. آموزش به کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان فردا بهترین و اصولی ترین روش برای کاهش اثرات رخداد های طبیعی است. در کنار آن مقاوم سازی مدارس و ساختمان های آموزشی نیز لازم است.
بلایای طبیعی دارای انواع گوناگونی است. زلزله، سیل، طوفان، گردباد،  تگرگ، بهمن، رعد و برق، تغییرات شدید درجه حرارت، خشکسالی و آتشفشان نمونه‌هایی از بلایای طبیعی هستند. برخی از بلایای طبیعی، بطور غیر مستقیم، ناشی از عملکردهای انسانی هستند. برای مثال بلایای ناشی از افزایش آلودگی هوا و یا گرم شدن زمین و همچنین سیل ناشی از تخریب جنگل‌ها به‌دست انسان از این جمله‌اند.

شعارهای مرتبط با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی

1-حادثه خبر نمی کند،همیشه و همه جا آماده باشیم

2-اصولی ترین کار کسب آمادگی به منظور مقابله با سوانح است.

3-تجربه را از حوادث گذشته کسب کنید نه آینده

4-خونسردی اولین گام در برخورد با حوادث است.

5-بیائید در هر خانواده حداقل یک امدادگر داشته باشیم.

6-زلزله مانند باد وباران پدیده کاملا طبیعی است.

7-زلزله ترسناک نیست،ساخت و ساز غیرقانونی ترسناک است.

8-کشور ما یک کشور حادثه خیز است.

9-پیشگری در قبال حوادث غیرمترقبه مهم است.

10-باید در همه جای کشور خود را برای مقابله با حوادث آماده کنیم.

11-موضوع زمان در امر امداد و نجات بسیار مهم است.

12-با در نظر گرفتن یک کپسول خاموش کننده می توان از خسارت های مالی جبران ناپذیر جلوگیری نمود.

13-هر واحد مسکونی می بایست یک خاموش کننده اطفاء حریق داشته باشد.

14-با وجود کیف های کمک های اولیه در خودرو و منزل می توان کمک بسزائی را ایفا نمود.

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح امروز شنبه بیستم مهر ماه نود ودو ساعت 05:15 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق اتاقک نگهبانی ساختمان نیمه کاره واقع در شهریار،وائین،نبش خیابان میلاد هفتم گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و اتاقک نگهبانی ساختمانی نیمه کاره که به علتی نامعلوم طعمه حریق شده بود اطفاء نمودند.

در این آتش سوزی به اکثر وسایل موجود خسارت وارد گردید.

علت این حریق  توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه هجدهم مهرماه نودو دو ساعت 16:41 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد خودرو  ال 90 با دیوار  واقع در شهریار،جاده ابراهیم آباد گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و یکدستگاه خودرو ال 90 به علت عدم رعایت قوانین و مقررات راهمنائی و رانندگی با دیوار باغ کشاورزی برخورد نموده که منجربه تخریب دیوار و مصدوم شدن دو سرنشین خودرو گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری افراد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و خودرو مذکور به پارکینگ منتقل گردید.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 14:23 هجدهم مهر ماه نودو دو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن دو نفر از شهروندان  در داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،برج سعدی گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه شماره 401 شهریار را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و دو نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و افرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


 

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf