آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز دوشنبه سوم آذر ماه نودو سه ساعت 16:38 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن دو نفر از شهروندان در داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،کوچه گل پونه،جنب بانک کشاورزی گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 401 شهریار را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و دو نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و افراد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز سه شنبه سوم آذر ماه نود دو ساعت 10:53 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار ترکیدگی لوله گاز واقع در شهریار،امیریه،بلوار امام خمینی(ره)،خیابان صاحب الزمان(عج) گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 201 امیریه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید بدلیل  حفاری با بیل مکانیکی و برخورد با لوله گاز منجر به ترکیدگی لوله و خارج شدن مقدار زیادی گاز گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل  ومحصور نمودن محل با نوار خطر با همکاری اداره گاز شیر اصلی گاز قطع و از بروز انفجار و حریق جلوگیری بعمل آمد.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز یکشنبه دوم آذرماه نودو سه ساعت 21:22 با مراجعه حضوری کودکی پنج ساله به همراه خانواده به ایستگاه  401 آتش شهریار که یک حلقه انگشتر در انگشت دست راست وی گیر کرده و متورم شده بود بلافاصله امدادگران ایستگاه  مذکور به کمک او رفته و اقدامات لازم را انجام دادند.
نجاتگران آتش نشانی بلافاصله با استفاده ازدستگاه انگشتربر و دیگر تجهیزات مورد نیاز اقدام به بریدن انگشتر کرده و انگشت دست این کودک را آزاد نموده و حلقه مذکور را تحویل خانواده شخص دادند.
کلیه شهروندان محترم می توانند در صورت وقوع این نوع حادثه در هر ساعت از شبانه روز به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز یکشنبه دوم آذرماه نودو سه ساعت 18:43 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واژگونی یکدستگاه خودرو سمند تاکسی واقع در شهریار،کمربندی ملارد،بعد از رفاه دوم گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید  یکدستگاه خودرو تاکسی سمند به علت عدم کنترل خودرو توسط راننده  واژگون  که منجر به مصدوم شدن سطحی یک نفر گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری فرد مذکور با همکاری اورژانس 115 شهریار به صورت سرپائی مداوا و پس از برگرداندن خودرو به حالت اولیه وسیله نقلیه مذکور تحویل مالک گردید.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح امروز یکشنبه دوم آذر  ماه نود و سه ساعت 06:03 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار بر خورد یکدستگاه خودرو پراید با تیر برق واقع در شهریار،تقاطع غیرهمسطح سپاه به طرف میدان معادن،قبل از ورودی محمدآباد گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه  101 مرکزی را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پراید به علت بی احتیاطی و ناتوانی راننده در کنترل خودرو از مسیر جاده منحرف و به تیر برق برخورد نموده که منجر به کشته و مصدوم شدن سه نفر گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری  فرد مصدوم از داخل خودرو خارج و با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و اجساد دو نفر  تحویل نیروی انتظامی مستقر در محل حادثه گردید.

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf