آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز شنبه یکم آذر ماه نودو سه ساعت 23:28 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار سقوط کابین آسانسور واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان طالقانی،خیابان ارتش گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه 301 اندیشه را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند.

در بدو ورود مامورین مشاهده گردید به علت نقص فنی آسانسور منجر به سقوط کابین در بین طبقات اول و همکف گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل با قطع جریان برق هشدار و توصیه های ایمنی به مالکین و مدیر ساختمان مبنی بر عدم استفاده از آسانسور تا برطرف نمودن نواقص فنی ارائه گردید.

خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز جمعه سی ام آبانماه نودو سه ساعت 11:26 طی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه احتمال فوت شخصی واقع در شهریار،فازیک اندیشه،خیابان دوم غربی،فواصل تقاطع موعود و میلاد گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل شدند.

در بدو ورود آتش نشانان مشاهده گردید متاسفانه خانمی 65 ساله به علتی نامعلوم در پشت پنجره طبقه همکف فوت نموده که پس از معاینات اولیه توسط اورژانس حاضر در محل مرگ شخص تائید و جسد متوفی تحویل نیروی انتظامی گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعات 19:49 و 21:08 بیست و نهم آبانماه نودو سه طی دو مرحله تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن سه نفر از شهروندان در داخل کابین آسانسور مرحله اول واقع در شهریار،شهرک صدف،خیابان دکتر قریب و مرحله دوم واقع در شهریار،چهار راه مخابرات،بن بست مریم گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار  اکیپ های عملیاتی امدادونجات ایستگاه های 101 مرکزی و 401 شهریار را طی دو مرحله به محل های مورد اشاره  اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین طبقات متوقف و سه نفر از شهروندان  درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و افرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز چهارشنبه بیست و هشتم آبانماه نودو سه ساعت 14:57 با مراجعه حضوری کودکی دو  ساله به همراه خانواده به ایستگاه  201 امیریه که یک حلقه پلاستیکی در انگشت دست چپ وی گیر کرده و متورم شده بود بلافاصله امدادگران ایستگاه  مذکور به کمک او رفته و اقدامات لازم را انجام دادند.
نجاتگران آتش نشانی بلافاصله با استفاده ازابزار آلات نجات و دیگر تجهیزات مورد نیاز اقدام به بریدن قطعه پلاستیکی نموده و  انگشت دست کودک  را آزاد نمودند.
کلیه شهروندان محترم می توانند در صورت وقوع این نوع حادثه در هر ساعت از شبانه روز به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز چهار شنبه بیست و هشتم آبان ماه نودو سه ساعت 12:56 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واژگونی یکدستگاه خودرو پژو پارس واقع در شهریار،میدان شهید صیاد شیرازی به طرف فاز یک اندیشه گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه  101 مرکزی  را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید  یکدستگاه خودرو پژو پارس به علتی نامعلوم  واژگون  که منجر به مصدوم شدن دو نفر گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری افراد مذکور به بیمارستان انتقال و خودرو مذکور با هماهنگی راهنمائی و رانندگی مستقر در محل حادثه به پارکینگ منتقل گردید.

 


 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf