روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار
به گزارش روابط عمومی شهرداری شهریار، عصر روز سهشنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۵، شهر اندیشه شاهد یکی از دردناکترین و گستردهترین حوادث آتشسوزی در سالهای اخیر بود.
مجتمع تجاری و اداری «ارغوان» واقع در فاز ۴ اندیشه، با ساختاری پیچیده شامل ۸ طبقه و ۴ طبقه زیرزمین، شامل250 واحد تجاری و 50 واحد اداری در پی وقوع یک حریق مهیب، به کانون یک فاجعه بزرگ تبدیل شد.
بر اساس آخرین آمارهای ثبت شده، این آتشسوزی منجر به جان باختن 8 شهروند شده است.
همچنین تاکنون ۴۱ نفر بر اثر استنشاق دود غلیظ و سوختگی، توسط تیمهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدهاند. در میان عملیات پرخطر امداد و نجات، تعداد زیادی از شهروندان که در میان شعلههای آتش و دود غلیظ در طبقات مختلف گرفتار شده بودند، در آخرین لحظات توسط نیروهای امدادی نجات یافتند.
با توجه به ابعاد وسیع و شدت حریق، عملیات امداد و نجات به یک عملیات استانی تبدیل شد. سازمان آتشنشانی شهرداری شهریار با اعزام تمامی ایستگاهها و بهکارگیری تجهیزات تخصصی از جمله نردبان بلند مرتبه در این عملیات عظیم به همراه نیروهای آتشنشانی شهرهای تهران، کرج، ملارد، شهر قدس، باغستان، نسیمشهر و فردیس* در یک همکاری بیسابقه و هماهنگ، برای مهار حریق و نجات جان انسانها به محل حادثه اعزام شدند.
از دقایق نخست وقوع حادثه، مدیریت بحران در سطح استانی فعال شد. در محل حادثه، حضور پررنگ مدیرکل بحران استانداریهای تهران و البرز، رئیس هلال احمر تهران، فرماندار شهریار، دادستان و رئیس دادگستری شهریار، فرمانده انتظامی غرب استان تهران، شهرداران شهریار و اندیشه و تمامی رؤسای آتشنشانی منطقه مشهود بود که این حضور، منجر به هماهنگی حداکثری در مدیریت این بحران شد.
در حال حاضر، عملیات جستجو توسط نیروهای هلال احمر و آتش نشانی و بررسی دقیق علل وقوع این فاجعه ادامه دارد.


