آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه هفتم تیر ماه نودو سه ساعت 15:30 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق گندم زار واقع در شهریار،بلوار پلیس،مزرعه تلیسه نمونه گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل به محل حریق اعزام و مزرعه گندم که توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده بود اطفاء نموده و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آوردند.

 

 

 


 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه هفتم تیرماه نودو سه ساعت 12:37 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار شکستگی لوله گاز شهری واقع در شهریار،وائین،میدان امام خمینی(ره)گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل به محل حادثه اعزام و ضمن ایمن سازی کامل و تخلیه ساکنین مجاور وجلوگیری از خطرات احتمالی با همکاری نیروهای امدادی اداره گاز مورد برطرف گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه هفتم تیر ماه نودو سه ساعت 09:27 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان  در داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،موسسه مالی و اعتباری نور به علت نقص فنی گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 401 شهریار را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در 48 ساعت گذشته طی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار ستاد فرماندهی سازمان 10 بار زنگ حریق وحوادث  ایستگاه های آتش نشانی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق وحوادث به شرح ذیل شدند وضمن اطفاء حریق و امداد رسانی از افزایش خسارت جلوگیری بعمل آوردند.

پنجم تیر ماه نودو سه

1-ساعت 10:30 حریق باکس زباله واقع در شهریار،شهرک وائین،میدان امام خمینی(ره)،نبش کوچه بعثت

2-ساعت 20:02 گیرکردن یک حلقه انگشتر در انگشت دست راست نوجوانی 15 ساله با مراجعه حضوری به ایستگاه 401 آتش نشانی شهریار

3-ساعت 20:18 محبوس شدن دو نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور به علت نقص فنی واقع در شهریار،خیابان بنت الهدی،کوچه کوهسار

ششم تیر  ماه نودو سه

4-ساعت 03:03 حریق حصار باغ واقع در شهریار،رضی آباد بالا،جنب دکل برق

5-ساعت 04:13 تصادف دو دستگاه خودرو پژو 206 و پراید با یکدیگر و مصدوم شدن سطحی یک نفر واقع در جاده رباط کریم به طرف شهریار،نرسیده به میدان بسیج

6-ساعت 06:31 سوختن  غذا بر روی اجاق گاز به علت بی احتیاطی واقع در شهریار،خیابان طالقانی،کوچه دو کوهه

7-ساعت 10:35 وجود چند قلاده گربه در انباری یکباب منزل مسکونی واقع در شهریار،امیریه،بلوار امام خمینی(ره)،خیابان آزادی سوم

8-ساعت 11:09 حریق ضایعات واقع در شهریار،امیریه،جنب شرکت پیچک

9-ساعت 18:03 حریق ضایعات واقع در شهریار،خیابان طالقانی،کوچه زینبیه

هفتم تیر ماه نود و سه

10-ساعت 00:47 حریق خار و خاشاک توسط افرادی ناشناس واقع در شهریار،شهرک کمیته،جنب پارک 22 بهمن

 

 

 

 



پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح روز پنج شنبه پنجم تیر ماه نودو سه ساعت 07:15 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق سه باب مغازه تجاری واقع در فاز یک اندیشه،انتهای خیابان شاهد غربی نبش خیابان طالقانی گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید نشت گاز شهری منجر به انفجار و حریق یکباب مغازه سفرخانه در زیرزمین و سرایت آتش به دو باب مغازه در طبقه همکف شامل تودوزی ماشین و درب های چوبی گردیده بود که با تلاش آتش نشانان اطفاء گردید.

 

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه  چهارم تیر ماه نودو سه ساعت 15:27 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن سه نفر از شهروندان در داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،برج سعدی گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 401 شهریار را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و سه  نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و افراد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در روزهای  چهارشنبه و پنج شنبه چهارم و پنجم تیر ماه نودو سه کلیه پرسنل حفاظت فیزیکی شهرداری شهریار در دو گروه به میزان سه ساعت  آموزش اصول و مبانی حریق و کار با خاموش کننده های دستی را بصورت تئوری و عملی در محل ایستگاه آتش نشانی فاز یک اندیشه توسط مربیان آموزشی سازمان طی نمودند.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

امروز چهارشنبه چهارم خرداد ماه نودو سه ساعت 13:19 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واژگونی یکدستگاه خودرو پژو پارس واقع در شهریار،زیر گذر سپاه،خروجی کمربندی محمد آباد گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه 101 مرکزی را یه صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پژو پارس به علتی نامعلوم  واژگون و منجر به بروز خسارت مالی گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری ایمن سازی کامل صورت پذیرفت و محل تحویل پلیس راهور گردید.

خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته و علت این حادثه توسط کارشناسان راهنمائی و رانندگی شهریار تحت بررسی می باشد.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

به منظور ارتقاء سطح آمادگی جسمانی و توان عملیاتی پرسنل یکدوره مسابقات آبرسانی با شرکت 8 تیم از پرسنل عملیاتی سازمان در روز چهارشنبه چهارم تیر ماه نودو سه در محل ایستگاه مرکزی آتش نشانی شهریار با حضور سه نفر از اعضای محترم شورای اسلامی شهر شهریار برگزار گردید که در پایان تیم های ایستگاه های آتش نشانی فاز یک اندیشه،امیریه و شهریار به ترتیب حائز مقام اول تا سوم مسابقات گردیدند.

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf