آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه پنجم مرداد ماه نود ودو ساعت 14:46 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار بر خورد دو دستگاه خودرو سبک و سنگین با یکدیگر واقع در شهریار،جاده محمد آباد به طرف  پل ولایت گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلا فاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و امداد گران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و دو دستگاه خودرو سبک و سنگین شامل کامیون و پژو 206 به علت عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی با یکدیگر برخورد نموده که منجر به مصدوم و محبوس شدن دو نفر گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت سوخت و قطع سرباطری خودرو ها افراد مصدوم  از داخل پژو 206 خارج و با همکاری اورژانس 115 شهریار به مراکز درمانی انتقال داده شدند و خودرو های مذکور با همکاری راهنمائی و رانندگی به پارکینگ منتقل گردید.

 

 

 

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در 48 ساعت گذشته طی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار ستاد فرماندهی سازمان 7 بار زنگ حریق وحوادث  ایستگاه های آتش نشانی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق وحوادث به شرح ذیل شدند وضمن اطفاء حریق و امداد رسانی از افزایش خسارت جلوگیری بعمل آوردند.

چهارم مرداد ماه نود و دو

1-ساعت 14:29 حریق یک اصله درخت کاج توسط افرادی ناشناس واقع در امیریه،بلوار امام خمینی(ره)

 


2-ساعت 16:51 محبوس شدن یک قلاده گربه داخل لوله بخاری واقع در شهریار،میدان جهاد،کوچه فهمیده

 


3-ساعت 19:24 حریق مقداری ضایعات و خسارت به دو اصله درخت واقع در فاز یک اندیشه،خیابان درختی

4-ساعت 23:07 محبوس شدن شخصی داخل کابین آسانسور به علت نقص فنی واقع در شهریار،خیابان معلم

 

 

پنجم مرداد ماه نود ودو

1-ساعت 07:23 حریق کانکس تالار داریوش واقع در شهریار،میدان جعفریه به طرف میدان شهید صیاد شیرازی و خسارت به اکثر وسایل موجود در کانکس

 

 


2-ساعت 11:21 حریق ضایعات چوب و علف های خشک واقع در شهریار،کوی والفجر،انتهای خیابان هفتم

3-ساعت 21:49 سقوط درخت بر روی کابل برق واقع در شهریار،کوچه شهید طوقانی ،کوچه شهید حسینی

 

 


 



پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

 


158 مورد حریق وحوادث شامل موارد ذیل

حریق:

88 مورد(9مورد مسکونی،5 مورد تجاری،2 موردصنعتی، 12 مورد باغ، 4 مورد خودرو،56 مورد ضایعات و....)

حوادث:

70 مورد(1مورد سقوط از ارتفاع،1مورد ریزش آوار،1مورد چرخ گوشت،7مورد آسانسور،19 مورد تصادفات و 41 مورد سایر حوادث....)

از این تعداد حریق و حوادث 54 نفر مصدوم و 1 نفر فوت گردیدند.

سایر موارد شامل:

1-پذیرش استعلام صدور پروانه 77 مورد و جوابیه استعلام صدور پروانه 66 مورد

2-پذیرش استعلام پایانکار 93 مورد وجوابیه استعلام پایانکار 82 مورد

3-پذیرش استعلام جواز کسب 66 مورد و جوابیه استعلام جواز کسب 55 مورد

4-برگزاری نمازجماعت با حضور کلیه پرسنل سازمان

5-افتتاح ایستگاه آتش نشانی 501 شهید قائنی رزکان با حضور مسئولین استان و شهرستان

6-برگزاری کلاس آموزشی حلقه صالحین با حضور بسیجیان فعال پایگاه بسیج امام رضا(ع) در ایستگاه مرکزی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

7-برگزاری کلاس آموزشی به  آتش نشانان داوطلب در مرکز آموزش سازمان به تعداد 20 نفر

8-بازدید رایگان از دودکش های منازل مسکونی،صنعتی وتجاری شهرستان شهریار به تعداد 3 مورد

9-بازدید ومشاوره آب آتش نشانی در ساختمانهای جدیدالحداث به تعداد 61 مورد

10-شارژ کلیه خاموش کننده های استفاده شده در آموزش وعملیات

11-استقرار یکدستگاه خودرو اطفائی،عملیاتی در هر هفته روزهای جمعه با حداکثر امکانات در مصلی نماز جمعه شهریار

12-بازدید از ادارات شهریار و تهیه دستورالعمل ایمنی جهت رفع نواقص ایمنی

13-برگزاری کلاس های آموزشی ضمن خدمت برای کلیه پرسنل سازمان در چندین مرحله

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه دوم مرداد ماه نود ودو ساعت 17:44 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق کارگاه یونولیت واقع در شهریار،اسدآباد،خیابان بوستان یکم گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و یک کارگاه تولید یونولیت که به علتی نامعلوم طعمه حریق شده بود با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش حریق و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان  آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

 

 

 

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح امروز چهارشنبه دوم مرداد ماه نود ودو ساعت 10:24 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد دو دستگاه خودرو پراید و سمند با یکدیگر واقع در شهریار،ابتدای کمربندی عباسپور گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و امداد گران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و دو دستگاه خودرو سمند وپراید به علت عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی با یکدیگر برخورد نموده که منجر به مصدوم شدن سه نفر از سرنشینان خودرو ها گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل محیط و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری ها افراد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار به مراکز درمانی انتقال داده شدند و خودرو های مذکور با همکاری راهنمائی و رانندگی به پارکینگ منتقل گردید.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 01:39 بامداد دوم مرداد ماه نودو دو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن پنج نفر از شهروندان  در داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،روبروی پارک کودک گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه شماره 401  آتش نشانی شهریار را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و پنج نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و افرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه یکم مرداد ماه نود ودو ساعت 23:13 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکباب مغازه مشاور املاک واقع در فاز یک اندیشه،بین خیابان یازدهم و دوازدهم شرقی گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و یکباب مغازه مشاور املاک که به علت بی احتیاطی و روشن ماندن سماور طعمه حریق شده بود اطفاء نموده و از گسترش حریق و افزایش خسارت جلوگیری بعمل آوردند.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه یکم مرداد ماه نودو دو ساعت 21:00 شخصی با مراجعه حضوری به ایستگاه مرکزی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار  که دو حلقه انگشتر در انگشت دست راست  وی گیر کرده ومتورم شده بود توسط نیروهای امداد  و نجات آتش نشانی شهریار با برش انگشتر از دست فرد خارج گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه یکم مرداد ماه نود ودو ساعت 17:04 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد چهار دستگاه خودرو سبک و سنگین واقع در شهریار،میدان نماز به طرف دینارآباد گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه های 101 مرکزی و 501 رزکان را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و چهار دستگاه خودرو سبک و سنگین شامل پژو405،پژو206،پیکان تاکسی و تریلر به علت عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی با یکدیگر برخورد نموده که منجر به مصدوم شدن سه نفر از سرنشینان خودرو های مذکور گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت سوخت و قطع سرباطری خودروها افرادمصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار به مراکز درمانی انتقال داده شدند و خودروهای مذکور به پارکینگ منتقل گردید.

 

 

 

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf