آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز پنج شنبه هفتم خرداد ماه نودو چهار ساعت 21:55 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار تصادف دو دستگاه خودرو سواری با یکدیگر واقع در شهریار،شهرک جعفریه،جنب باغ کندو  گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه های 101 مرکزی،301 اندیشه و 601 جعفریه را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود  و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید  دو دستگاه خودرو سواری شامل پژو پارس و پپکان وانت به علت بی احتیاطی با یکدیگر برخورد نموده که منجر به واژگونی پیکان وانت و مصدوم و محبوس شدن سه نفر گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری افراد مصدوم از داخل خودرو خارج و با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و خودرو های مذکور با هماهنگی پلیس راهور  مستقر در محل حادثه به پارکینگ منتقل گردید.

 

 


 

 

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

یک واحد مسکونی  که دچار نشت گاز شهری شده بود با تلاش آتش نشانان از بروز انفجار و آتش سوزی در آن جلوگیری شد.

پس از اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125 آتش نشانی شهریار بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانان ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را ساعت 12:35 روز پنجشنبه هفتم خرداد ماه نودو چهار به محل حادثه واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان ارتش،مجتمع آسمان  اعزام نمود.

بر اساس این گزارش آتش نشانان شهریار در حضور نیروی انتظامی و پس از باز نمودن درب واحد مشاهده نمودند شیر گاز شهری به علت بی احتیاطی  باز بوده که پس از بستن شیر و تخلیه گاز از بروز انفجار،اتش سوزی و خسارت های جانی و مالی جلوگیری به عمل اوردند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز پنج شنبه هفتم خرداد ماه نودو چهار ساعت 12:15 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار گیر کردن سر دختربچه ای 7 ساله در نرده تراس یک واحد مسکونی واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان دوم غربی،قبل از تقاطع گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امداد گران ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را به صدا درآورد و نجاتگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شده و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید سر دختر بچه ای 7 ساله به علت بازیگوشی در میان نرده های حفاظ بالکن یک واحد مسکونی  گیر کرده بود که با تلاش  آتش نشانان بوسیله ست نجات(لوکاس)سر دختر بچه سالم و بدون هیچ گونه آسیبی آزاد و رها گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز پنج شنبه هفتم خرداد ماه نودو چهار ساعت 11:21 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،کوچه نام آوران گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 401 شهریار را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز چهارشنبه ششم خرداد ماه نودو چهار ساعت 11:36 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار وجود یک حلقه مار در محوطه یک قطع باغ  واقع در شهریار،میدان بسیج به طرف بلوار شهید مداحی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امداد گران ایستگاه 101 مرکزی را با امکانات وتجهیزات کامل به محل حادثه اعزام نمود.

در بدو ورود مامورین مشاهده شد که یک حلقه مار حدودا یک و نیم متری در محوطه باغی در شهریار مخفی  شده و  باعث رعب و وحشت  افراد گردیده بود که در این عملیات، آتش نشانان،مار را با استفاده از تجهیزات نجات(مار گیری)  صید کرده و به نگرانی شهروندان خاتمه داده و آرامش را به آنان باز گرداندند.

 


 

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf