آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

مراسم پر فیض وبرکت زیارت عاشورا با حضور جناب آقای حیدریان مدیر عامل محترم سازمان وجمع کثیری از پرسنل ایثارگر وعاشقان اباعبدالله الحسین(ع) امروز پنج شنبه سیزدهم شهریور ماه نودو سه با شکوه خاصی برگزار گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در 24 ساعت گذشته طی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار ستاد فرماندهی سازمان 4 بار زنگ حریق وحوادث  ایستگاه های آتش نشانی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق وحوادث به شرح ذیل شدند وضمن اطفاء حریق و امداد رسانی از افزایش خسارت جلوگیری بعمل آوردند.

دوازدهم  شهریور ماه نودو سه

1-ساعت 08:03 حریق یکدستگاه خودرو نیسان به علت نشت گاز LPG واقع در جاده شهریار به رباط کریم،نرسیدبه بلوار تعاون

2-ساعت 11:08 حریق قیر بر روی پیک نیک  واقع در شهریار،بلوار رسول اکرم(ص)،خیابان درختی،تالار سپهر

3-ساعت 12:25 باز نمودن درب منزل به علت جا ماندن کلید واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،شهرک مریم،خیابان گلزار

4-ساعت 23:11 حریق ضایعات واقع در شهریار،شهرک صدف،بعد از بیمارستان نور

 

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

با عنایت به هماهنگی های به عمل آمده جلسه هیئت مدیره سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار صبح روز چهارشنبه دوازدهم شهریور ماه نودو سه راس ساعت 08:00 صبح به ریاست جناب آقای مهندس سید علی درخشان معاون محترم خدمات شهر و رئیس هیئت مدیره سازمان و سایر اعضاء در محل اداره مرکزی آتش نشانی شهریار برگزار گردید.

ابتدا تلاوتی چند از کلام الله مجید و خیر مقدم به حاضرین در جلسه در خواست های مدیر عامل سازمان به صورت کتبی در جلسه مطرح و مور بحث و تبادل نظر در  قرار گرفت.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه  یازدهم شهریور ماه نودو سه ساعت 21:23 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واژگونی یکدستگاه خودرو پژو 206 واقع در شهریار،روبروی شهرک جعفریه،بلوار امام حسین(ع) گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه های 101 مرکزی،301 اندیشه و 601 جعفریه را یه صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و  در بدو ورود مامورین مشاهده گردید  یکدستگاه خودرو پژو 206  به علتی  نامعلوم  واژگون که منجر به بروز خسارت مالی گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری محل تحویل نیروی انتظامی مستقر در محل حادثه گردید.

خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه یازدهم  شهریور ماه نودو سه ساعت 13:20 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق حاشیه باغ واقع در شهریار،قره تپه،جنب گاوداری قدرتی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید حاشیه باغی  توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده که منجر به بروز خسارت به هفتاد اصله درخت،دو تیر برق و حدود صد متر کابل برق فشار قوی گردیده بود که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش  به باغ و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح روز  چهارشنبه  یازدهم شهریور ماه نودو سه ساعت 10:56 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار تصادف دو دستگاه خودرو سبک با یکدیگر واقع در شهریار،بلوار آزادگان،روبروی بانک ملت گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امدادونجات ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد وامدادگران با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید دو دستگاه خودرو  زانتیا و ال نود  به علت بی احتیاطی  با یکدیگر برخورد نموده که منجر به انحراف خودرو ال نود به داخل بلوار  و محبوس و مصدوم شدن یک نفر گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده وجلوگیری از نشت بنزین وقطع سرباطری فرد مصدوم از داخل خودرو خارج وبا همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و خودروهای مذکور توسط راهنمائی و رانندگی شهریار به پارکینگ انتقال داده شد.

 

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

وقوع يک مورد آتش سوزی گسترده کارگاه تولیدی مبل در روز دوشنبه دهم شهریور ماه نودو سه ساعت 16:37 به سامانه 125 آتش نشانی شهریار اطلاع داده شد و درپي آن ستاد فرماندهي آتش نشانان ايستگاه های  101 مرکزی و 401 شهریار را به همراه خودرو حامل تجهيزات تنفسي و تانکرآب به محل حادثه واقع درشهریار،کمربندی محمدآباد،جنب تالار ایران اعزام و با توجه به حساسیت موضوع مدیرعامل محترم سازمان به همراه معاونت عملیات و پیشگیری و مسئولین ایستگاه ها در محل حاضر شدند.

آتش نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که آتش سوزي در يکي از کارگاهي تولید مبل به مساحت تقریبی 400 مترمربع رخ داده و در مجاورت آن نيز تعدادي کارگاه ديگر واقع شده که در معرض حريق قرار داشتند.

آتش نشانان با حضور در محل عمليات اطفاء حريق را از چند جهت آغاز کرده و با مهار کردن آتش از سرايت آن به اماکن مجاور جلوگيري و پس از یک عملیات طولانی حریق بطور کامل مهار و خاموش گردید.

خوشبختانه اين حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشته  و همچنین ميزان خسارت مالي وارده به کارگاه بالا بود.

علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریارتحت بررسی می باشد.

 

 

 

 


 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه دهم شهریور ماه نودو سه ساعت 16:14 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق کارخانه رنگ واقع در شهریار ،کوی والفجر،انتهای کوچه شبنم دوم گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 601 جعفریه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید کارخانه تولید رنگ به علتی نامعلوم طعمه حریق شده که  قسمتی از حریق توسط پرسنل کارخانه با خاموش کننده های دستی کنترل و  با تلاش آتش نشانان  از گسترش اتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

لازم بذکر است در این حادثه کارگری 24 ساله از ناحیه سر،چشم و دست مصدوم گردید که با حضور اورزانس 115 شهریار اقدامات لازم صورت پذیرفت.

علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه دهم شهریور ماه نودو سه ساعت 11:54 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان  در داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان سوم غربی،کوچه پیمان گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 301 اندیشه را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf