آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 14:49 روز پنج شنبه ششم شهریور ماه نودو سه طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکباب مغازه موبایل فروشی واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،پاساژ مهستان گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و  در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکباب مغازه موبایل  فروشی به علت اتصالی  سیم  های برق هالوژن در زیر سقف کاذب  طعمه حریق شده بود که با تلاش آتش نشانان با برداشتن قسمتی از سقف کاذب حریق بطور کامل اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری بعمل آمد.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح امروز  پنجشنبه  ششم شهریور ماه نودو سه ساعت 06:33 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واژگونی دو دستگاه خودرو پراید واقع در جاده کرج به شهریار،بعد از پمپ بنزین شهرک صدف  گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امدادونجات ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد وامدادگران با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید دو دستگاه خودرو پراید به علت عدم رعایت قوانین ومقررات راهنمائی ورانندگی با یکدیگر برخورد نموده که منجر به واژگونی هر دو خودرو  و محبوس و مصدوم شدن هفت نفر گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده وجلوگیری از نشت بنزین وقطع سرباطری افراد مصدوم از داخل خودرو خارج وبا همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و خودروهای مذکور توسط راهنمائی و رانندگی شهریار به پارکینگ انتقال داده شد.

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

مراسم پر فیض وبرکت زیارت عاشورا با حضور جناب آقای حیدریان مدیر عامل محترم سازمان وجمع کثیری از پرسنل ایثارگر وعاشقان اباعبدالله الحسین(ع) امروز پنج شنبه ششم شهریور ماه نودو سه با شکوه خاصی برگزار گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

آتش نشانان از سقوط کامل یکدستگاه خودرو پراید به داخل چاه فاضلاب در فاز یک اندیشه جلوگیری کردند.

در مورخه پنجم شهریور ماه نودو سه ساعت 14:18 در پی فرو ریختن دهانه چاه در یک مجتمع مسکونی  و گزارش تلفنی ساکنان،ستاد فرماندهی آتش نشانی شهریار زنگ ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را به صدا درآورد و امداد گران ایستگاه ها برای نجات حادثه دیدگان احتمالی عازم محل حادثه واقع در فاز یک اندیشه،خیابان یکم شرقی شدند.

در بدو ورود  مامورین مشاهده گردید  کف پارکینگ یک مجتمع مسکونی در زیر چرخ های جلو خودرو سواری  فرو ریخته بود که همین عامل باعث گیر کردن خودرو و ایجاد شکاف بیشتر روی زمین شده بود.

آتش نشانان مستقر در محل با ایمن سازی و مهار نمودن زیر خودرو با استفاده از امکانات و تجهیزات خودرو فوق را به آهستگی و دقت از روی دهانه چاه خارج کرده تا عمق و سطح گودال ایجاد شده بیش از پیش نشود و پس از این کار بررسی علت حادثه و ایمن سازی بعد از عملیات در دستور کار قرار گرفت.

شایان ذکر است در بررسی های به عمل آمده مشخص شد پر شدن بیش از حد چاه فاضلاب و پارک خودرو بر روی دهانه چاه موجب تخریب طوقه چینی و در نتیجه ریزش قسمت کثیری از دهانه آن شده بود.

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در روز سه شنبه چهارم شهریور ماه نودو سه پرسنل شیفت دو عملیاتی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار آموزش رفتار شناسی حریق  را از ساعت 18 الی 20 در محل ایستگاه مرکزی  آتش نشانی شهریار طی نمودند.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه چهارم شهریور ماه نودو سه ساعت 17:58 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکباب منزل مسکونی واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان ششم غربی گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند  و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یک واحد مسکونی به علت نشت گاز شهری از قسمت آبگرمکن طعمه حریق شده بود که با تلاش آتش نشان حریق اطفاء واز گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری بعمل آمد.

خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته و به دود گرفتگی واحد و مقداری از وسایل خسارت وارد گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه چهارم شهریور ماه نودو سه ساعت 15:59 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق حاشیه باغ واقع در شهریار،خیابان تعاون،کوچه آفتابگردان گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و حاشیه باغی به طول 20 متر  توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده بود و به چهار اصله درخت خسارت وارد گردید با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش  به باغ  و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

 

 


 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

درمورخه چهارم شهریور ماه نودو سه ساعت 11:56 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه مصدوم شدن یک نفر از شهروندان به علت سقوط دستگاه تزریق بتون واقع در شهریار،شهرک صدف،خیابان شهید بیات جنوبی،کوچه لاله یکم غربی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه  101 مرکزی را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید به علت پارگی سیم دستگاه تزریق بتون و سقوط آن بر روی کارگری 33 ساله منجر به مصدوم شدن نامبرده گردیده بود که با تلاش امدادگران سازمان با رعایت نکات ایمنی در امر امدادرسانی و با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال داده شد.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه چهارم شهریور ماه نودو سه ساعت 11:22 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واژگونی یکدستگاه خودرو پراید واقع در شهریار،چهار راه محمدآباد به طرف میدان نماز گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه های 101 مرکزی و 401 شهریار  را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و به گفته شاهدان حاضر در محل حادثه  یکدستگاه خودرو پراید به علت بی احتیاطی راننده از مسیر جاده منحرف و در ابتدای کانال آب واژگون و متوقف گردید  که منجر به مصدوم و  محبوس شدن راننده فوق گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری فرد مذکور از داخل خودرو خارج و بصورت سرپائی مدوا و  با هماهنگی راهنمائی و رانندگی حاضر در محل حادثه بوسیله جرثقیل سازمان خودرو پراید به پارکینگ منتقل گردید.

 

 

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf