آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه پانزدهم اسفندماه نودویک ساعت 21:43 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق تابلو برق در یک مجتمع مسکونی در شهریار،شهرک صدف،خیابان توحید ،خیابان شهدای گمنام،کوچه گلستان گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند وتابلو برق که به علتی نامعلوم طعمه حریق شده بود مقداری از حریق توسط ساکنین اطفاء و اقدامات لازم توسط نیروهای عملیاتی سازمان  صورت پذیرفت.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه چهاردهم اسفند ماه نودو یک ساعت 15:08 واژگونی یکدستگاه خودرو پیکان در شهریار،بلوار شهداء،ورودی شهرک عباسپور به سامانه 125 آتش نشانی شهریارگزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان زنگ امداد ونجات ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد وامدادگران با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و ضمن ایمن سازی کامل جاده وجلوگیری از نشت بنزین وقطع سرباطری یکدستگاه خودرو پیکان که به علت عدم رعایت قوانین ومقررات راهنمائی و رانندگی واژگون و منجر به مصدوم ومحبوس شدن راننده خودرو گردیده بود  توسط نیروهای امدادی سازمان به خارج از خودرو انتقال و فرد مصدوم سرپائی مداوا گردید.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه سیزدهم اسفندماه نودویک ساعت 16:32 مقداری ضایعات لاستیک در شهریار،کهنز،جنب رودخانه توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده بود که با تلاش نیروهای عملیاتی ایستگاه 401 سازمان آتش نشانی شهریار اطفاء گردید.

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه سیزدهم اسفندماه نودویک ساعت 12:09 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار غرق شدن دو دختر بچه 2 و 3 ساله در کانال فاضلاب در امیریه،خیابان 16 متری ولیعصر گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه 201 امیریه را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و مشاهده گردید دو کودک به نام های نیلوفر و فاطمه به علت بازی در منطقه در  کانال فاضلاب غرق شدند و پس از معاینه عوامل اورزانس حاضر در محل مرگ دو کودک تائید گردید.

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

درمورخه دوازدهم اسفندماه نودویک ساعت 16:58 مقداری ضایعات در ساختمانی مخروبه در شهریار،خیابان انقلاب،کوچه تاجیک  توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده بود که با تلاش نیروهای عملیاتی آتش نشانی شهریار اطفاء گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه دوازدهم اسفند ماه نودویک ساعت 11:58 حریق یکباب منزل مسکونی در شهریار،فازیک اندیشه،خیابان ششم غربی،بن بست خیام به سامانه 125 آتش نشانی شهریار گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند.

این آتش سوزی بعلت روشن ماندن اتوی برقی رخ داده بود و امدادگران آتش نشانی همچنین در حین اطفاء حریق پنج نفر از ساکنین که در طبقات فوقانی در  دام دود گرفتار شده بودند با تمام توان به خارج از ساختمان وبه هوای آزاد انتقال دادند.


بي احتياطی بهنگام استفاده از  اتوي برقي و يا روشن گذاشتن اتو و ترك محل يكي از عواملي است كه منجر به آتش سوز ی های گوناگون در منازل می گردد.
كارشناسان آتش نشانی برای پيشگيری از بروز حريق در زمان استفاده از اتوی برقی توصيه مي نمايند :
هنگام بكار گیری اتو بهتر است به منظور استفاده بهينه حرارت دستگاه با نوع پارچه و البسه تنظيم گردد.
در صورت كار نكردن با دستگاه  سيم برق اتو از پريز قطع گردد.
هنگام كار با اتو در فاصله زمانهایی كه جهت صاف كردن پارچه و تغيير حالت از اتو استفاده نميشود بايد اتو در جايگاه مخصوص قرار بگيرد.
در اطراف اينگونه وسايل نبايد مواد قابل اشتعال قرار گيرد و بعد از اتمام كار تا زمان سرد شدن صفحه زيرين بايد اتو به صورت ايستاده قرار داشته باشد.
بايد توجه داشت هنگام كار در صورت قطع برق حتماً‌ سيم برق اتو از پريز قطع شود.





 



 



پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه دهم اسفندماه نودویک ساعت 21:50 کودکی چهار ساله به همراه خانواده با مراجعه حضوری به ایستگاه مرکزی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریارکه یک  قطعه پلاستیکی اسباب بازی در انگشت دست راست وی گیر کرده ومتورم شده بود توسط نیروهای امدادی سازمان  با برش از دست کودک آزاد ورها گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه دهم اسفندماه نودویک ساعت 19:19 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار بر خورد یکدستگاه خودرو با المک گاز در شهریار،وائین،خیابان میلاد هشت گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد وامدادگران با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند وضمن ایمن سازی کامل وجلوگیری از نشت بنزین وقطع سرباطری یکدستگاه خودرو سمند که به علت سرعت بالا وعدم کنترل خودرو توسط راننده با المک گاز برخورد نموده بود اقدامات لازم صورت پذیرفت.

لازم بذ کر است این حادثه مصدومی نداشته است.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه دهم اسفندماه نودویک ساعت 01:06 بامداد آتش سوزی  گسترده باغ در شهریار،کمربندی محمدآباد،پل ولایت به سامانه 125 آتش نشانی شهریارگزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و باغی را که توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده بود و به نه اصله درخت گردو خسارت وارد گردید اطفاء نمودند و از گسترش حریق وافزایش خسارت جلوگیری بعمل آوردند.

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf