آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار از شهروندان خواست تا هنگام حضور در اماکن مذهبی و شرکت در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) همکاری ویژه ای با متصدیان اینگونه اماکن و نیرو های امدادی به ویژه آتش نشانان داشته باشند.

 


یاسر حیدریان افزود امسال به جهت تعمیم فرهنگ ایمنی و افزایش ضریب امنیت اماکن عزاداری سازمان آتش نشانی شهریار اقدام به تهیه تعدادی خاموش کننده های دستی آتش نشانی نموده که این خاموش کننده ها بصورت امانی به مسئولین تکایا و حسینیه های سیار سطح شهریار پس از احراز هویت و اخذ ضمانت تحویل داده خواهد شد.لذا متصدیان چنین اماکنی می توانند جهت دریافت خاموش کننده به اداره مرکزی آتش نشانی شهریار واقع در شهرک اداری مراجعه نمایند.

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در 24 ساعت گذشته طی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار ستاد فرماندهی سازمان 6 بار زنگ حریق وحوادث  ایستگاه های آتش نشانی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق وحوادث به شرح ذیل شدند وضمن اطفاء حریق و امداد رسانی از افزایش خسارت جلوگیری بعمل آوردند.

پنجم آبانماه نودو سه

1-ساعت 10:18 نشست چاه در حیاط یکباب منزل مسکونی واقع در شهریار،امیریه،خیابان آزادی چهارم

2-ساعت 11:14 حریق ضایعات واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان پنجم غربی
3-ساعت 13:30 محبوس شدن شخصی در حمام یک واحد مسکونی واقع در شهریار،وائین،خیابان توسلی،خیابان نرگس،نبش سپیدار نهم

4- ساعت 14:02 برخورد یکدستگاه خودرو ایسوزو با المک گاز و شکستگی المک واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان یازدهم غربی،بعد از تقاطع

5-ساعت 15:16 حریق خارو خاشاک در مجاورت حاشیه باغ واقع در شهریار،بلوار شهید کلهر،کوچه توسکا

6-ساعت 19:04 محبوس شدن شخصی در کابین آسانسور به علت نقص فنی واقع در شهریار،امیریه،خیابان معلم،خیابان ایثار هفتم،بن بست مهر

 

 

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

با شروع ماه محرم و برپایی مجالس عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار توجه ویژه‌ای به ایمنی اماکن مذهبی دارد.
در این ایام مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، مملو از عاشقان سردار کربلا است و مراقبت از بروز هر نوع حادثه‌ای در اماکن پرجمعیت ضرورت دارد.
سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار علاوه بر سرکشی و بازدید از اکثر اماکن مذهبی و تامین نیازمندی‌های اولیه آنان وجمع آوری کپسول ها جهت شارژ برای مقابله با هر نوع حادثه احتمالی، توصیه‌های ایمنی را برای تامین سلامت شهروندان عزادار دارد.
توجه ویژه به این توصیه‌ها می‌تواند محیط امنی را برای شهروندان فراهم کند تا با آسودگی خاطر به استقبال این ایام سوگواری بروند.
توصیه‌های بیست گانه سازمان آتش‌نشانی به شرح ذیل است:

 


  1. 1.در فضاهای تجمعی پرتراكم مانند زیارتگاه‌ها، مساجد، حسینیه‌ها، و تكایا به ازای 50 تا 300 نفر دو راه خروج، از 301 تا 1000 نفر سه خروجی و بیشتر از 1000 نفر چهار خروجی دور از هم كه همواره باز و فاقد هر گونه مانع باشند، لازم و ضروری است.
  2. 2.رعایت فاصله مناسب سیم‌ها، اتصالات و ادوات برقی از مواد و مصالح قابل اشتعال مانند پرچم، پلاکارد، پرده، فرش، تابلو و... الزامی است.
  3. 3.هر فیوز برق باید استاندارد بوده و از بکارگیری فیوزهای تقویت شده و غیر استاندارد جداً خودداری شود. گرفتن انشعابات متعدد از یك پریز برق و وارد آوردن بار بیش از ظرفیت، موجب آتش‌سوزی الكتریكی می‌شود.
  4. 4.استفاده از لامپ‌های برق ولتاژ بالا، بدون حباب و حفاظ مناسب، خطر آفرین و خسارت بار است.
  5. 5.قبل از استفاده از وسایل گرمازا از استاندارد و سالم بودن آن اطمینان حاصل شود.
  6. 6.در صورت استفاده از بخاری‌های نفتی بایستی قبل از پر كردن منبع سوخت، بخاری خاموش شود.
  7. 7.به هنگام گرفتن انشعاب از لوله كشی گاز حتماً از شیلنگ‌های فشار قوی مخصوص و بست مناسب استفاده شود.
  8. 8.رعایت حداقل یك متر فاصله بین وسایل گرمازا و لوازم قابل اشتعال مانند پشتی، فرش، پرچم و... الزامی است.
  9. 9.قبل از استفاده از دستگاه حرارت زا مانند: بخاری‌ها، سیستم حرارت مركزی و امثال آن دودكش را نظافت و از باز بودن مسیر دودكش اطمینان حاصل کنید.
  10. 10.دودكش‌ها در ناحیه منتهی به فضای باز باید مجهز به كلاهك باشند تا از افتادن اجسام داخل دودكش و انسداد آن و همچینن كوران هوا در زمان وزش تند بادها مصون باشند.
  11. 11.دودكش‌ها نبایستی در مجاورت پرده، چادر برزنتی و مواد قابل اشتعال قرار گیرد و از محل كاملاً امن با قابلیت غیر قابل اشتعال عبور داده شود.
  12. 12.برای افراد سالخورده و اطفال حتماٌ باید مكانی امن در نزدیكترین نقطه به راه خروجی پیش بینی شود.
  13. 13.برای گرم کردن فضای داخل چادرهای تكایا، از بخاری‌های دمنده با استقرار در خارج از چادر كه هوای گرم را به داخل می‌دمند، استفاده شود.
  14. 14.از نگهداری مواد نفتی و مایعات قابل اشتعال در داخل این اماکن و نیز محل طبخ غذا خودداری شود.
  15. 15.آغشته کردن چادرهای برزنتی به روغن و مواد نفتی برای جلوگیری از نشت رطوبت باران موجب آتش گیری وآتش‌سوزی سریع چادر خواهد شد.
  16. 16.در تمامی قسمت‌ها به ویژه محل طبخ غذا حتماً باید به اندازه كافی كپسول‌های آتش‌نشانی سیار موجود باشد و كاركنان باید نحوه استفاده از آنها را فرا بگیرند.
  17. 17.یك دستگاه قرقره آب آتش‌نشانی با استفاده از شیلنگ فشار قوی به متراژ 20 متر و سرلوله مخصوص متصل به شبكه آب موجود در كنار درهای ورودی و خروجی نصب شود.
  18. 18.تمامی مدیران، مسئولان و خدمه مساجد، حسینیه و تکایا با مراجعه به نزدیكترین ایستگاه آتش‌نشانی محل، مسائل ایمنی ونحوه مقابله با آتش‌سوزی‌ها وحوادث را آموزش ببیند.
  19. 19.از روشن کردن هرگونه شعله روباز در داخل و یا کنار چادر تکایا برای گرم کردن محیط، طبخ غذا، چای و غیره جداً خودداری شود. توصیه می‌شود مکان مناسبی در قسمت دیگری دور از محیط تکایا به این امر اختصاص داده شود.
  20. 20.در صورت بروز آتش‌سوزی ضمن حفظ خونسردی و خارج کردن افراد از داخل این اماکن، همزمان با اطلاع دادن آن به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از طریق تلفن 125، نسبت به خاموش کردن آتش‌سوزی‌های با وسعت کم، در حد بستن شیر بخاری نفتی یا گازی و استفاده از خاموش کننده‌های دستی، اقدام کنند.

 

 

 

 

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح امروز دوشنبه پنجم آبانماه نودو سه ساعت 07:18 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار بر خورد یکدستگاه خودرو پراید با المک گاز واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،کوچه شهید محمد شیخی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پراید به علت بی احتیاطی با المک گاز برخورد نموده که منجر به شکستگی المک و نشت گاز گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل محل و با همکاری امدادگاز مورد برطرف و رفع خطر گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز یکشنبه چهارم آبانماه نودو سه ساعت 11:19 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکباب مغازه و محبوس شدن شخصی در میان شعله های آتش  واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،شهرک مریم،بلوار امام خمینی(ره)،نبش خیابان حافظ هفتم گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید بالکن یک باب مغازه سوپر مارکت به علت بی احتیاطی و قرار گرفتن بتو بر روی اجاق گاز منجر به حریق و محبوس شدن جوانی 25 ساله شده بود که با تلاش آتش نشانان ضمن اطفاء حریق فرد مصدوم که دچار مشکلات تنفسی گردیده بود از میان شعله های آتش خارج و تحویل اورژانس 115 شهریار مستقر در محل حادثه گردید.

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf