آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه هفدهم خرداد ماه نودوسه ساعت 16:51 در پی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار مبنی بر وجود یک حلقه مار در داخل یکدستگاه خودرو  واقع در شهریار،خیابان مطهری،کوچه ارشاد ستاد فرماندهی سازمان  بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 101 مرکزی و 401 شهریار  را  به محل فوق  اعزام کرد.

بر اساس این گزارش آتش نشانان بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و مشاهده شد که یک حلقه مار حدودا یک ونیم متری در داخل یکدستگاه خودرو پژو پارس مخفی  شده بود  که باعث رعب و وحشت افراد گردیده بود.
در این عملیات، آتش نشانان،مار را با استفاده از تجهیزات نجات صید کرده و به نگرانی افراد خاتمه داده و آرامش را به آنان باز گرداندند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح امروز شنبه هفدهم خرداد ماه نودو سه ساعت 10:58 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار آتش سوزی در مجتمع تجاری و اداری پارسیان واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج) گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و با توجه به حساسیت موضوع جناب آقای حیدریان سرپرست محترم سازمان به همراه معاونت عملیات و پیشگیری در محل حاضر و آتش نشانان به دو گروه اطفاء و تخلیه نفرات از طبقات تقسیم شده و مجتمع تجاری فوق که به علت اتصالی در قسمت کمپرسور کولر طعمه حریق شده بود  با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت به دیگر نقاط مجتمع جلوگیری به عمل آمد.

خوشبختانه این آتش سوزی مصدومی نداشته است.

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

وزش باد شدید که ساعت 18:30 عصر روز جمعه شانزدهم خرداد ماه نودو سه شروع و دقایقی بعد  شهرستان شهریار را درنوردیدمنجر به سقوط نه اصله درخت،تیر برق و خسارت به یکدستگاه خودرو نیسان گردید.

دقایقی پس از وزش باد در شهریار کلیه ایستگاه های آتش نشانی شهریار به آماده باش کامل درآمده و در پی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار 9 مورد حادثه سقوط درخت و تیر برق در نقاط مختلف شهر گزارش و پس از حضور آتش نشانان در محل های اعلام شده توسط شهروندان مجموعا 9 اصله درخت دچار شکستگی و سقوط بر روی یکدستگاه خودرو نیسان گردیده بود که با تلاش آتش نشانان ایمن سازی کامل صورت پذیرفت و معابر و بازگشائی گردید.

 

 

 

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه شانزدهم خرداد ماه نودو سه ساعت 19:24 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان  در داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،میدان فجر،کوچه تلاش گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 101 مرکزی را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

وقوع يک مورد آتش سوزی گسترده کارخانه فایبرگلاس در روز جمعه شانزدهم خرداد ماه نودو سه ساعت 14:22 از آتش نشانی صفادشت و درخواست نیروی کمکی به  آتش نشانی شهریار اطلاع داده شد و درپي آن ستاد فرماندهي آتش نشانان ايستگاه 101 مرکزی را به همراه خودرو حامل تجهيزات تنفسي و تانکرآب به محل حادثه واقع درشهرک صنعتی صفادشت،نبش خیابان پنجم شرقی اعزام نمود.

آتش نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که آتش سوزي در يکي از سوله ها به علتی نامعلوم رخ داده و در مجاورت آن نيز تعدادي سوله ديگر واقع شده که در معرض حريق قرار داشتند.

آتش نشانان با حضور در محل عمليات اطفاء حريق را از چند جهت آغاز کرده و با مهار کردن آتش از سرايت آن به اماکن مجاور جلوگيري و پس از یک عملیات طولانی پس از یک ساعت و چهل و هشت دقیقه در ساعت 16:10 حریق با همکاری آتش نشانی های صفادشت،کرج،ملارد و فاز سه اندیشه بطور کامل مهار و خاموش گردید.

خوشبختانه اين حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشته  و همچنین ميزان خسارت مالي وارده به کارخانه بالا بوده است.

علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی صفادشت تحت بررسی می باشد.

 


 

 

 


 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf