آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز سه شنبه بیست و هفتم آبانماه نودو سه ساعت 16:03 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار گازگرفتگی سه نفر از شهروندان واقع در شهریار،شهرک شاهد،خیابان شقایق سوم گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه 101  مرکزی  را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید سه نفر از شهروندان به علت  عدم استفاده از لوله مناسب جهت وسایل گرمایشی و نشت گاز شهری دچار گازگرفتگی گردیده بودند که با حضور به موقع آتش نشانان و با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال  یافتند.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح امروز سه شنبه بیست و هفتم آبانماه نود و سه ساعت 07:19 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد بار تریلر با پل زیر گذر قائم شهریار گزارش گردید.

با دریافت خبر وقوع این حادثه ،ستاد فرماندهي آتش نشاني شهریار بلافاصله آتش نشانان ايستگاه های 101 مرکزی و 401 شهریار را به محل حادثه اعزام و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید به علت ارتفاع زیاد بار این تریلر در هنگام  عبور به  زیر پل گیر کرده و متوقف گردیده بود که با تلاش آتش نشانان ضمن ایمن سازی کامل محل با استفاده از ابزار آلات کاتر و سنگ برش عمل رها سازی صورت پذیرفت و محل تحویل راهنمائی و رانندگی مستقر در محل حادثه گردید.

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز دوشنبه بیست و ششم  آبانماه نود و سه ساعت 18:32 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق ضایعات آهن  واقع در شهریار،روبروی شهرک جعفریه گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 601 جعفریه را به صدا در آورده و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید مقداری ضایعات آهن به علتی نامعلوم طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء گردید.

 

 


 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه  بیست و ششم آبانماه نودو سه ساعت 15:24 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن دو نفر از شهروندان در داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان انقلاب،کوچه شیخلر،کوچه محمودخانی گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 401 شهریار را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و دو نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و افراد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح امروز دوشنبه بیست و ششم آبانماه  نودو سه تعداد 80 نفر از اولیاء دانش آموزان مقطع متوسطه دخترانه شاهد طیبه از ساعت 11:00 الی 12:00 در همایش پیشگیری از خطرات گاز گرفتگی واقع در سالن اجتماعات ایستگاه 301 آتش نشانی شهریار  در فاز یک اندیشه  شرکت نموده و آموزش های لازم را فرا گرفتند.

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در روز یکشنبه بیست و پنجم آبانماه نودو سه پرسنل شیفت عملیاتی ایستگاه 401 سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار آموزش چاه را از ساعت 09:00 الی 12:00 در محل ایستگاه مرکزی  آتش نشانی شهریار طی نمودند.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز یکشنبه بیست و پنجم آبانماه نودوسه ساعت 13:03 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریارحریق علوفه در گاوداری واقع در امیریه،خیابان تعاون،کوچه امامت گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 201 امیریه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید مقدار زیادی علوفه  دپو شده به علتی نامعلوم  طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان حریق اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

وقوع يک مورد آتش سوزی کارخانه قیر در روز یکشنبه بیست و پنجم آبانماه نودو سه ساعت 11:46 توسط شهروندان به سامانه 125 آتش نشانی شهریار اطلاع داده شد و درپي آن ستاد فرماندهي آتش نشانان ايستگاه 101 مرکزی را به همراه خودرو حامل تجهيزات تنفسي و تانکرفوم و آب به محل حادثه واقع درشهریار،میدان معادن اعزام نمود.

آتش نشانان پس از حضور در محل مشاهده نموند آتش سوزي در يک مخزن چهل هزار تنی قیر به علت بیش از حد داغ شدن رخ داده است.

آتش نشانان با حضور در محل عمليات اطفاء حريق را از چند جهت آغاز کرده و با مهار کردن آتش و خنک نمودن تانکر قیر از سرايت آتش یه مخزن های مجاور جلوگيري نموده و با همکاری آتش نشانی شهرقدس حریق بطور کامل مهار و خاموش گردید.

خوشبختانه اين حادثه مصدومی نداشته است.

 

 


 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز شنبه بیست و چهارم آبانماه نودو سه ساعت 14:19 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو نیسان  واقع در شهریار،شهرک کمیته،کوچه شهید طوقانی  گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو نیسان به علت اتصالی در سیستم سیم کشی خودرو طعمه حریق شده که توسط حاضرین در محل بوسیله خاموش کننده دستی کنترل و آتش نشانان جهت پوشش ایمنی کامل اقدامات لازم را مبذول نمودند.

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf