آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در 24 ساعت گذشته طی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار ستاد فرماندهی سازمان 5 بار زنگ حریق وحوادث  ایستگاه های آتش نشانی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق وحوادث به شرح ذیل شدند وضمن اطفاء حریق و امداد رسانی از افزایش خسارت جلوگیری بعمل آوردند.

نهم شهریور ماه نودو سه

1-ساعت 13:14 محبوس شدن شخصی داخل حمام واقع در شهریار،فازیک اندیشه،شهرک مریم،خیابان آتش نشان،مجتمع الماس

2-ساعت 19:54 حریق یک اصله درخت کاج و یک رشته سیم برق واقع در شهریار،خیابان شهید بهشتی

3-ساعت 20:37 حریق یک اصله درخت گردو خشک توسط افرادی ناشناس واقع در شهریار،خیابان طوسی،خیابان شیخ مفید

4-ساعت 20:54 محبوس شدن پای خانمی 24 ساله در پل آهنی واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،روبروی بانک صادرات

دهم شهریور ماه نودو سه

5-ساعت 02:25 حریق ضایعات لاستیک در زمینی بایر واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،شهرک مریم،خیابان مومن

 

 


 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

وقوع يک مورد آتش سوزی گسترده کارگاه  لعاب کاری بخاری در روز شنبه هشتم شهریور ماه نودو سه ساعت 11:56 به سامانه 125 آتش نشانی شهریار اطلاع داده شد و درپي آن ستاد فرماندهي آتش نشانان ايستگاه های  101 مرکزی،201 امیریه را به همراه خودرو حامل تجهيزات تنفسي و تانکرآب به محل حادثه واقع در جاده رباط کریم به طرف شهریار،روبروی پمپ بنزین وحیدیه،کوی صنعت اعزام و با توجه به حساسیت موضوع مدیر عامل  محترم سازمان به همراه معاونت عملیات و پیشگیری و مسئولین ایستگاه ها در محل حاضر شدند.

آتش نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که آتش سوزي در يکي از کارگاهي لعاب کاری بخاری به مساحت تقریبی 1500 مترمربع رخ داده و در مجاورت آن نيز تعدادي کارگاه واقع شده بود که در معرض حريق قرار داشتند.

آتش نشانان با حضور در محل عمليات اطفاء حريق را از چند جهت آغاز کرده و با خارج نمودن 25 کپسول 25 کیلوئی گاز حریق را بطور کامل مهار نموده و   از سرايت آتش به اماکن مجاور جلوگيري نموده و سرانجام در ساعت 12:31 حریق بطور کامل مهار و خاموش گردید.

خوشبختانه اين حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشته  است.

علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی  تحت بررسی می باشد.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه هفتم شهریور ماه نودو سه ساعت 11:48 با مراجعه حضوری دختری 11 ساله به همراه خانواده به ایستگاه  401  آتش نشانی شهریار که یک حلقه انگشتر در انگشت دست راست وی گیر کرده و متورم شده بود بلافاصله امدادگران ایستگاه  مذکور به کمک او رفته و اقدامات لازم را انجام دادند.
نجاتگران آتش نشانی بلافاصله با استفاده ازدستگاه انگشتربر و دیگر تجهیزات مورد نیاز اقدام به بریدن انگشتر کرده و انگشت دست این شخص را آزاد نمودند.
کلیه شهروندان محترم می توانند در صورت وقوع این نوع حادثه در هر ساعت از شبانه روز به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

بامداد روز جمعه هفتم شهریور  ماه نودو سه ساعت 03:14 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار تصادف سه دستگاه خودرو سواری با یکدیگر  واقع در شهریار،رضی آباد پائین گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه  401 شهریار را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید سه دستگاه خودرو سواری شامل دو دستگاه پراید و یکدستگاه مزدا به علت بی احتیاطی با یکدیگر برخورد نموده  که منجر به واژگونی مزدا و  مصدوم  و محبوس شدن دو  نفر از سرنشینان  مزدا گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری افراد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و محل تحویل نیروی انتظامی گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

بامداد روز جمعه هفتم شهریور ماه نودو سه ساعت 03:10 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واژگونی یکدستگاه خودرو پراید واقع در شهریار ،سه راهی اسدآباد گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه های 101 مرکزی و 701 کهنز را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پراید  به علت عدم رعایت قوانین ومقررات راهنمائی و رانندگی از مسیر جاده منحرف و پس از برخورد با درختان وسط بلوار واژگون  که منجر به مصدوم  و محبوس شدن سه نفر از سرنشینان  خودرو فوق گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری افراد مصدوم از داخل خودرو خارج و با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و محل تحویل نیروی انتظامی مستقر در محل حادثه  گردید.

 

 


 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

بامداد روز جمعه  هفتم  شهریور ماه نودو سه ساعت 01:26 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واژگونی یکدستگاه خودرو لندکروز  واقع در شهریار،رضی آباد پائین گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه  401 شهریار  را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید  یکدستگاه خودرو  لندکروز به علت سرعت زیاد و عدم توانائی در کنترل خودرو توسط راننده از مسیر جاده منحرف و  واژگون  که منجر به مصدوم و  محبوس شدن دو نفر گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری افراد مذکور از داخل خودرو خارج و با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و محل تحویل نیروی انتظامی حاضر در محل حادثه گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه  ششم شهریور ماه نودو سه ساعت 18:28 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه گیر کردن پای پسر بچه ای در میان رکاب دوچرخه  واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان طالقانی،نرسیده به خیابان شاهد غربی گزارش گردید.

ستادفرمانداهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه 301 اندیشه را به صدا درآورد و امداد گران با امکانات و تجهیزات کامل به محل حادثه اعزم و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید انگشتان پای پسر بچه ای چهار ساله در میان رکاب دوچرخه گیر کرده  که با تلاش آتش نشان انگشتان پای کودک رها سازی شد.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه  ششم شهریور ماه نودو سه ساعت 18:11 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق باغ واقع در شهریار،بلوار شهید مصطفی خمینی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و باغی که توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده بو و به یک اصله درخت گردو و سه اصله درخت هلو  خسارت وارد کردید با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش  به باغ  و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 14:49 روز پنج شنبه ششم شهریور ماه نودو سه طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکباب مغازه موبایل فروشی واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،پاساژ مهستان گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و  در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکباب مغازه موبایل  فروشی به علت اتصالی  سیم  های برق هالوژن در زیر سقف کاذب  طعمه حریق شده بود که با تلاش آتش نشانان با برداشتن قسمتی از سقف کاذب حریق بطور کامل اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری بعمل آمد.

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf