آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح امروز چهارشنبه پانزدهم مرداد ماه نودو سه ساعت 10:22 به دنبال تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شهریار مبنی بر ورود بزمچه ای عظیم الجثه در محوطه کارگاه سبد سازی واقع در شهریار،میدان جهاد،روبروی ورودی ابراهیم آباد بلافاصله نیروهای امدادی سازمان به محل مورد اشاره اعزام شدند.

آتش نشانان با استفاده از تجهیزات و بدون هیچگونه آسیبی بزمچه را که جثه ای به طول تقریبی یک متر داشت را صید کرده و به ایستگاه مرکزی آتش نشانی شهریارمنتقل نمودند تا در اولین فرصت به ادره محیط زیست شهریار تحویل گردد.

شایان ذکر است بزمچه بزرگترین مارمولک و سوسمار ایران بوده که در مناطق و زیستگاه های متنوعی از ایران زندگی می کند.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 03:40 چهارشنبه پانزدهم مرداد ماه نودو سه طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکباب مغازه قهوه خانه واقع در شهریار،رضی آباد بالا،خیابان بسیج،نبش کوچه امام حسن(ع)  گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و یکباب مغازه قهوه خانه به علتی نامعلوم  طعمه حریق شده بود  که با تلاش آتش نشانان حریق اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری بعمل آمد.

علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه چهاردهم مرداد ماه نودو سه ساعت 23:34 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار  یکدستگاه خودرو پیکان در حال سقوط  در داخل ملک گودبرداری شده واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان طالقانی ،خیابان آتش نشان گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را به صدا درآورد وامدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پیکان از مسیر اصلی خود منحرف و در حال سقوط به داخل ملک گودبرداری شده به ارتفاع چهار متر بود که با تلاش آتش نشانان ضمن رعایت نکات ایمنی و با استفاده از تجهیزات نجات مانع سقوط خودرو  گردید.

ضمنا به مالک ملک مذکور اخطار گردید جهت رفع عوامل مخاطره آمیز و ایمن سازی محل از نوار و شبرنگ استفاده گردد.

 

 

 

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه  چهاردهم مرداد ماه نودو سه ساعت 15:10 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن دو نفر از شهروندان در داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،چهار راه مخابرات گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 401 اندیشه را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و دو نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و افراد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه  چهاردهم مرداد ماه نود وسه ساعت 13:58 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد یکدستگاه خودرو پژو 206 با کامیون واقع در شهریار،میدان معادن به طرف تقاطع غیر همسطح سپاه گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه  101 مرکزی  را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پژو 206 به علتی نامعلوم با یکدستگاه کامیون برخورد نموده که منجر به  مصدوم  شدن راننده 206 و بروز خسارت مالی گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت سوخت خودروها و قطع سرباطری فرد مصدوم با همکاری اورژانس 115 به بیمارستان انتقال و محل جهت انتقال خودروها به پارکینگ تحویل آتش نشانی شهرقدس و راهنمائی و رانندگی حاضر در محل حادثه گردید.

علت این حادثه توسط پلیس راهور تحت بررسی می باشد.

 

 



پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح روز سه شنبه چهاردهم مرداد ماه نود وسه ساعت 10:41 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار تصادف دو دستگاه خودرو سبک و سنگین با یکدیگر واقع در شهریار،میدان معادن به طرف تقاطع غیر همسطح سپاه گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه  101 مرکزی  را به صدا درآورد و با توجه به حساسیت موضوع جناب آقای حیدریان مدیرعامل محترم سازمان در محل حضور یافت.

در بدو ورود مامورین مشاهده گردید دو دستگاه خودرو سبک و سنگین شامل پیکان وانت و اتوبوس به علت بی احتیاطی با یکدیگر برخورد نموده که منجر به  مصدوم  شدن راننده پیکان وانت و خارج شدن اتوبوس از مسیر جاده و برخورد  با دکل برق فشار قوی  گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت سوخت خودروها و قطع سرباطری فرد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و محل جهت انتقال خودروها به پارکینگ تحویل راهنمائی و رانندگی حاضر در محل حادثه گردید.

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح روز سه شنبه چهاردهم مرداد ماه نودو سه ساعت 09:04 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد یکدستگاه خودرو  پیکان با دیوار  یکباب مغازه واقع در شهریار،بلوار آزادگان،روبروی بانک ملت گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه های  101 مرکزی و 401 شهریار را به صدا درآورد و با توجه به حساسیت موضوع جناب آقای حیدریان مدیرعامل محترم سازمان به همراه جناب آقای رهگذر مسئول محترم حراست سازمان و معاونت عملیات و پیشگیری در محل حاضر شدند.

در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پیکان به علت عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی از مسیر جاده منحرف و به دیوار یکباب مغازه برخورد نموده که منجر به تخریب دیوار مغازه و محبوس و مصدوم شدن سه نفر از سرنشینان خودرو فوق گردیده بوکه ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری افرد مصدوم از داخل خودرو خارج و با همکاری اورژانس 115 شهریار به مراکز درمانی انتقال داده شدند و خودرو فوق توسط پلیس راهور شهریار به پارکینگ منتقل گردید.

ضمنا به مالک ملک مذکور اخطاریه مبنی بر تخلیه سریع صادر گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه سیزدهم مرداد ماه نودو سه ساعت 19:16 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق حاشیه باغ واقع در شهریار،رضی آباد پائین،خیابان منبع آب،کوچه گلستان گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند حاشیه باغی که توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده بود و به یک اصله درخت گردو و دو اصله درخت چنار خسارت وارد گردید  با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش  به باغ  و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه سیزدهم مرداد ماه نودو سه ساعت 13:08 با مراجعه حضوری جوانی 26 ساله از شهریار،فاز دو مخابرات،کوچه گل کوکب به ایستگاه  401  آتش نشانی شهریار که یک حلقه انگشتر در انگشت دست راست وی گیر کرده و متورم شده بود بلافاصله امدادگران ایستگاه  مذکور به کمک او رفته و اقدامات لازم را انجام دادند.
نجاتگران آتش نشانی بلافاصله با استفاده ازدستگاه انگشتربر و دیگر تجهیزات مورد نیاز اقدام به بریدن انگشتر کرده و انگشت دست این شخص را آزاد نمودند.
کلیه شهروندان محترم می توانند در صورت وقوع این نوع حادثه در هر ساعت از شبانه روز به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf