آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ظهر روز سه شنبه پنجم شهریور ماه نودودو یادواره شهدای کارمند با حضوریکی از فرماندهان سپاه 27 محمد رسول الله (ص) و مسئولین شهرستان و فرمانده و پرسنل پایگاه بسیج امام رضا(ع) سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار از ساعت 09:30 لغایت 12:00 در سالن همایش هلال احمر شهریار برگزار شد.

 

 

 


 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه چهارم شهریور ماه نودو دو ساعت 23:56 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق بشکه های اسید واقع در شهریار،عباس آباد،کوچه طراوت گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و مقداری بشکه های اسید که بصورت غیر مجاز فعالیت داشتند به علتی نامعلوم طعمه حریق شده بود که با تلاش آتش نشانان اطفاء گردید.

لازم بذکر است خوشبختانه این حریق مصدومی نداشته و علت این حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 18:42 چهارم شهریور ماه نودو دو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن سه نفر از شهروندان  در داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان خیابان شهید محسنی،کوچه همت گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه شماره 101  مرکزی سازمان آتش نشانی شهریار را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و سه نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و افرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه چهارم شهریورماه نودو دو ساعت 17:32 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق حاشیه باغ واقع در شهریار،کمربندی محمدآباد گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و حاشیه باغی در شهریار که توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده بود و به سیزده اصله درخت شامل درختان میوه و گردو خسارت وارد گردید اطفاء نموده و از گسترش حریق و افزایش خسارت جلوگیری بعمل آوردند.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه چهارم شهریور ماه نودو دو ساعت 11:20 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار تصادف دو دستگاه خودرو با یکدیگر واقع در شهریار،کمربندی میدان شهید صیاد شیرازی به طرف میدان جعفریه گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه 301 اندیشه را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و یکدستگاه خودرو پراید پس از بر خورد با یکدستگاه خودرو پژو 206 واژگون  و منجر به مصدوم شدن یک نفر گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری فرد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و خودرو های مذکور به پارکینگ منتقل گردید.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه سوم شهریور ماه نودو دو ساعت 15:35 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق باغ واقع در شهریار،شهرک والفجر،خیابان دهم شرقی گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 601 جعفریه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و باغی در شهرک جعفریه که مقدار زیادی شاخ و برگ درختان توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده بود و به 22 اصله درخت کاج از قسمت تنه خسارت وارد گردید اطفاء نمودند.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه سوم شهریور ماه نودو دو ساعت 10:43 شخصی با مراجعه حضوری  به ایستگاه 101 مرکزی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار که یک حلقه انگشتر در انگشت شصت  دست چپ وی گیر کرده ومتورم شده بود با تلاش نیروهای امداد و نجات آتش نشانی شهریار با برش انگشتر از دست فرد خارج گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

 


 

148 مورد حریق وحوادث شامل موارد ذیل

حریق:

70 مورد(14مورد مسکونی،7 مورد تجاری،1 موردصنعتی، 4 مورد باغ و پارک، 5مورد خودرو،39 مورد ضایعات و....)

حوادث:

78 مورد(3مورد سقوط درچاه،1موردسقوط از ارتفاع،12مورد آسانسور،21 مورد تصادفات و 41 مورد سایر حوادث....)

از این تعداد حریق و حوادث 96 نفر مصدوم و 3 نفر فوت گردیدند.

سایر موارد شامل:

1-پذیرش استعلام صدور پروانه 107 مورد و جوابیه استعلام صدور پروانه 83 مورد

2-پذیرش استعلام پایانکار 64 مورد وجوابیه استعلام پایانکار 72 مورد

3-پذیرش استعلام جواز کسب 62 مورد و جوابیه استعلام جواز کسب 53 مورد

4-برگزاری کلاس آموزشی حلقه صالحین با حضور بسیجیان فعال پایگاه بسیج امام رضا(ع) در ایستگاه مرکزی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

5-برگزاری کلاس آموزشی به  آتش نشانان داوطلب در مرکز آموزش سازمان به تعداد 23 نفر

6-بازدید رایگان از دودکش های منازل مسکونی،صنعتی وتجاری شهرستان شهریار

7-بازدید ومشاوره آب آتش نشانی در ساختمانهای جدیدالحداث به تعداد 45 مورد

8-شارژ کلیه خاموش کننده های استفاده شده در آموزش وعملیات

9-استقرار یکدستگاه خودرو اطفائی،عملیاتی در هر هفته روزهای جمعه با حداکثر امکانات در مصلی نماز جمعه شهریار

10-بازدید از ادارات شهریار و تهیه دستورالعمل ایمنی جهت رفع نواقص ایمنی

11-برگزاری کلاس های آموزشی ضمن خدمت برای کلیه پرسنل سازمان در چندین مرحله

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه دوم شهریور ماه نودو دو ساعت 00:02 بامداد طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکباب اتاق کارگری واقع در شهریار،انتهای فاز یک اندیشه،روبروی میزان ساعت گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و سیلندر گاز در آشپزخانه یک اتاق کارگری در یک کارگاه ساختمانی به علت بی احتیاطی طعمه حریق شده بود که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش جلوگیری به عمل آمد.

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf