آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 03:12 بامداد امروز بیست و چهارم تیر ماه نود ودو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق آشپزخانه رستورانی واقع در فاز یک اندیشه،خیابان چهارم غربی گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و آشپزخانه  رستوران در زیر زمین به علت بی احتیاطی و روشن ماندن اجاق گاز از قسمت دیگ غذا طعمه حریق شده بود که با تلاش آتش نشانان حریق اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری بعمل آمد.

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 21:59 بیست ویکم  تیر ماه نودو دو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن سه نفر از شهروندان  در داخل کابین آسانسور واقع در فاز یک اندیشه،بین خیابان سیزدهم و چهاردهم شرقی،کوچه گلبرگ گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه شماره 101 مرکزی  آتش نشانی شهریار را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و سه نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و افرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه بیستم تیر ماه نود ودو ساعت 19:49 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار گیر کردن سر پسر بچه ای میان نرده صندلی پارک واقع در فاز یک اندیشه،خیابان دوازدهم غربی گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه 301 اندیشه را به صدا درآورد و نجاتگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و پسر بچه ای به علت بی احتیاطی سر و گردن آن در میان نرده های صندلی پارک گیر کرده بود توسط آتش نشانان بوسیله ست نجات(اسپیدر)سر پسر بچه آزاد و رها گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه بیستم تیرماه نود ودو ساعت 10:37 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق اتاقک نگهبانی یک ساختمان نیمه کاره واقع در فاز یک اندیشه،بین خیابان سیزدهم و چهاردهم غربی،دور میدان فاطمی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و اتاقک نگهبانی یکباب ساختمان نیمه کاره که به علتی نامعلوم طعمه حریق شده بود توسط آتش نشانان اطفاء گردید.

لازم بذکر است در این آتش سوزی به کلیه وسایل داخل اتاقک و مقداری یونولیت خسارت وارد گردید.

علت این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

 

 

 


حلول ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا مبارک باد

 


ماه مبارک رمضان با برکات و نعمات الهی، ذخایر درون انسان را از خزانه ی موهبت و الطاف بیکران الهی غنی می سازد و راه ایمان و تقوای الهی را به انسانیت می آموزد.
این ماه فرصتی است تا هر انسانی در آن شعله های نفس سرکش خود را مهار کرده و در مقابل پروردگارش سر به خاک گذارده و همراه با پشیمانی از اعمال گذشته و اشکریزان، صدای العفو خود را به گوش آسمانیان و افلاکیان برساند و دل شیطان را با این حرکت خود به درد آورد تا شاید در این ماه به سعادت و رستگاری دست یابد.
طبق فرموده رسول خدا(ص) در ماه مبارک رمضان درهای بهشت باز و درهای جهنم بسته و شیاطین در حبس اند.

در ماه مبارک رمضان بسته بودن درهای جهنم و حبس شیطان به خاطر دوری از گناه، تهمت، دروغ، غیبت، اذیت کردن و دوری از تمام رذایل اخلاقی در ماه رمضان، فرصتی است تا انسان از آن بخوبی استفاده کند.

 

علیرضا عبدالملکی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و

خدمات ایمنی شهرداری شهریار

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح امروز نوزدهم تیر ماه نود ودو ساعت 08:27 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واژگونی یکدستگاه خودرو سمند واقع در فاز یک اندیشه،ضلع شمالی میدان امام خمینی(ره) گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه 101 مرکزی و 301 اندیشه را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و یکدستگاه خودرو سمند به علتی نامعلوم واژگون گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل و جلوگیری از نشت بنزین وقطع سرباطری خودرو مذکور با یکدستگاه جرثقیل به پارکینگ منتقل گردید.

لازم بذکر است خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته و علت واژگونی سمند توسط کارشناسان راهنمائی و رانندگی شهریار تحت بررسی می باشد.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح امروز  نوزدهم تیر ماه نود ودو ساعت 07:17 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکباب منزل مسکونی واقع در فاز یک اندیشه،خیابان چهارم غربی،کوچه مادر گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را به صدا درآورد وآتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و یکباب منزل مسکونی که به علت اتصال سیم برق از سمت یخچال  طعمه حریق شده بود اطفاء نموده و از گسترش حریق و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آوردند.

لازم بذکر است خوشبختانه این حریق مصدومی نداشته و به اکثر وسایل موجود در آشپزخانه و دودگرفتگی واحد خسارت وارد گردید.

 

 

 


 


 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه نوزدهم تیر ماه نود ودو ساعت 03:15 بامداد طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق مقداری ضایعات لاستیک واقع در شهریار،خیابان شهید یعقوبلو گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و مقداری ضایعات لاستیک در داخل چهاردیواری که توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده بود اطفاء نمودند.

 

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

درمورخه هجدهم تیر ماه نود ودو ساعت 12:38 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار تصادف دو دستگاه خودرو با یکدیگر واقع در جاده شهریار به طرف تهران،دور میدان معادن گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و یکدستگاه خودرو نیسان پس از برخورد با خودرو پژو واژگون گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری اقدامات لازم صورت پذیرفت.

لازم بذکر است خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf