آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 18:24 روزدوشنبه هشتم آذرماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن چهار نفر از شهروندان داخل کابین آسانسورواقع در شهریار،خیابان مخابرات گزارش شد. به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 401 شهریار را به محل اعزام کرد. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و چهار نفر از شهروندان در داخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و افراد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 

alt

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

آتش نشانان شهریار از سقوط کامل یکدستگاه خودرو نیسان به داخل چاه فاضلاب در شهریار جلوگیری کردند.

ساعت 02:00 بامدادروزدوشنبه هشتم آذرماه نودو پنج در پی فرو ریختن دهانه چاه در یک مجتمع مسکونی  و گزارش تلفنی ساکنین،ستاد فرماندهی آتش نشانی شهریار زنگ ایستگاه های 401 شهریار و 101 مرکزی  را به صدا درآورد و امداد گران برای نجات حادثه دیدگان احتمالی عازم محل حادثه واقع درشهریار،خیابان ولیعصر(عج)،کوچه شهیدرباطی شدند.

در بدو ورود  مامورین مشاهده گردید  کف پارکینگ یک مجتمع مسکونی در زیر چرخ های عقب خودرو نیسان  فرو ریخته بود که همین عامل باعث گیر کردن خودرو و ایجاد شکاف بیشتر روی زمین شده بود.

آتش نشانان مستقر در محل با ایمن سازی و مهار نمودن زیر خودرو با استفاده از امکانات و تجهیزات،خودرو فوق را به آهستگی و دقت از روی دهانه چاه خارج کرده تا عمق و سطح گودال ایجاد شده بیش از پیش نشود و پس از این کار بررسی علت حادثه و ایمن سازی بعد از عملیات در دستور کار قرار گرفت.

شایان ذکر است در بررسی های به عمل آمده مشخص شد شکستگی لوله آب و فاضلاب و پارک خودرو بر روی دهانه چاه موجب تخریب طوقه چینی و در نتیجه ریزش قسمت کثیری از دهانه آن شده بود و ضمن محصور نمودن محل با نوار خطر به ساکنین اخطار گردید ضمن تخلیه واحدها سریعا با هماهنگی مهندس ناظر نسبت به ترمیم و تخلیه چاه و بر طرف نمودن آن اقدام نمایند.

خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.

3295

3296

3297

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 13:16 روز یکشنبه هفتم آذرماه نودوپنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار سقوط شخصی از ارتفاع واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،خیابان حاج اسماعیلی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید مردی حدودا 57 ساله در اثر سقوط از ارتفاع و افتادن بر روی میله های حفاظ ساختمان ملک مجاوربه بشدت مصدوم گردید که با سرعت عمل آتش نشانان ضمن رها سازی فرد آسیب دیده با همکاری اورزانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال داده شد.

 

alt

 

 

 

 

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت  19:23 روز شنبه ششم آذرماه نودوپنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریاروقوع حادثه گیر کردن یکدستگاه خودرو سنگین درزیرگذرقائم(عج) شهریار اطلاع رسانی شد و بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانان ایستگاه 401 شهریار را به محل وقوع حادثه اعزام نمود.

نیروهای آتش نشانی پس از حضور در محل مشاهده نمودند یکدستگاه تریلرحامل بار در زیرگذر قائم(عج)گیر کرده و منجربه سقوط بار خودرو مذکور و مسدود شدن مسیر تردد خودروها شده بود که ضمن ایمن سازی کامل محل و جابجائی بار مذکور معبر راه برای تردد سایر خودروها بازگردید.

در پایان عملیات نیروهای آتش نشانی محل حادثه را به عوامل راهنمایی و راهنمایی  تحویل داده و به محل استقرار خود بازگشتند.

خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.

متاسفانه دلیل وقوع بسیاری از حوادث، سهل انگاری و بی احتیاطی رانندگان است که بسیاری از مواقع با عدم رعایت اصول ایمنی یا بی توجهی به قوانین باعث بروز حوادث غیر قابل جبران می شوند.

3275

3277

3276

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 03:40 صبح روزشنبه ششم آذرماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واژگونی یکدستگاه خودرو پژو 405 واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،روبروی فرهنگسرای ایثار گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امداد گران ایستگاه های 301 اندیشه و 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پژو 405 به علتی نامعلوم  از مسیر جاده منحرف، واژگون که منجر به مصدوم شدن پنج نفر گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری افراد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و محل تحویل پلیس راهور گردید.

3270

3271

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf