آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

مهندس درخشان نسب شهردار شهریار درمعیت معاونت خدمات شهر و امور مناطق شهرداری شهریار از سازمان آتش نشانی شهریار بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی شهریار دقایقی پیش مهندس درخشان نسب شهردار شهریار به همراه معاونت خدمات شهر و امور مناطق که احمد کریمی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهریار آنان را همراهی می کرد از قسمت های مختلف سازمان بازدید کرده و در جریان فعالیت های کارکنان این مجموعه و همچنین روند استقرار آتش نشانان در نقاط مختلف سطح شهر و تامین ایمنی شهروندان قرار گرفتند.
6951
6952
6954
6955

لحظه به لحظه با رویدادهای چهارشنبه سوری در شهریار

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در جریان برگزاری مراسم چهارشنبه سوری توسط همشهریان آتش سوزی و حوادث به شرح ذیل به وقوع پیوست و با توجه به آماده باش کلیه پرسنل و استقرار در مبادی پرجمعیت شهر بلافاصله ضمن اطفاء حریق و نجات مصدومین حریق های ذیل کنترل و از گسترش آتش سوزی و بروز خسارت های جانی و مالی جلوگیری به عمل آمد.

1-ساعت 16:45 حریق باکس زباله واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،کوچه فرهمند

2-ساعت 18:24 حریق خودرو پژو واقع در شهریار،بلوار شهید کلهر،بعد از تالار الماس غرب

3-ساعت 19:10 حریق باکس زباله واقع در شهریار،زیر گذر قائم(عج)

4-ساعت 19:28 تصادف یکدستگاه خودرو با موتور سیکیلت با دو مصدوم واقع در شهریار،بلوار آزدگان،پائین تر از سه راه فردوسیه

5-ساعت 19:42 حریق در مجاورت مغازه کفش ملی واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)

6-ساعت 19:52 حریق درخت واقع در امیریه،میدان امام خمینی(ره)،ابتدای خیابان صاحب الزمان(عج)

7-ساعت 19:57 حریق درخت واقع در رضی آبادبالا

8-ساعت 19:59 حریق درخت واقع در فاز یک اندیشه،فواصل خیابان دوم و سوم غربی،تقاطع موعود

9-ساعت 20:01 حریق درخت،جنب بهشت رضوان

10-ساعت 20:44 حریق درخت واقع در فاز یک اندیشه،ابتدای خیابان ششم غربی

11-ساعت 20:52 حریق ضایعات داخل حیاط مهدکودک واقع در فاز یک اندیشه،خیابان ششم شرقی

12-ساعت 21:20 حریق باکس زباله واقع در شهریار،سه راهی عباس آباد،روبروی پست بانک

13-ساعت 21:24 حریق باکس زباله،واقع در امیریه،نبش خیابان معلم

14-ساعت 22:45 واژگونی خودرو واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،روبروی شهرک رفاه

15-ساعت 23:34 حریق ضایعات واقع در فاز یک اندیشه،خیابان معلم،فواصل خیابان هشتم و نهم غربی،کوچه مرجان

16-ساعت 23:35 حریق درخت واقع در شهریار،بلوارآزادگان

17-ساعت 23:40 حریق خودرو واقع در فاز یک اندیشه،ابتدای خیابان هشتم غربی

18-ساعت 01:14 حریق ضایعات کارتن واقع در شهریار،شهرک شاهد،خیابان لاله دوم

 

0.0.0.0

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

جلسه هماهنگی و تبادل نظر در خصوص پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال با حضور مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهریار، مسئولین ایستگاه ها و واحدهای سازمان  در محل دفتر مدیرعامل برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛ شرکت کنندگان در این جلسه به ارائه برنامه ها و راهکارهای مؤثر و تبادل نظر در مورد بررسی اماکن پرخطر، پیشگیری از خطرات ترقه بازی و آموزش مدارس و شهروندان  در این ایام پرداختند.

6945

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 09:52 صبح روز یکشنبه بیسم اسفند ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق گسترده یکباب مغازه بوتیک زنانه  واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،بالاتر از چهار راه مخابرات،جنب پاساژ پارسیان گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 401 شهریارو 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق نمود و با توجه به حساسیت موضوع مهندس کریمی مدیر عامل سازمان به همراه معاونت عملیات  در محل حضور یافت.

در بدو ورود مامورین مشاهده گردید مغازه فوق به علتی نامعلوم طعمه حریق شده که ضمن ایمن سازی کامل و رعایت نکات ایمنی و قطع جریان گاز و برق مغازه حریق به طور کامل اطفاء و از گسترش آتش به مغازه های مجاور جلوگیری به عمل آمد.

خوشبختانه این حریق مصدومی نداشته و علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

6942

6943

6944

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در آستانه فرا رسیدن شب چهارشنبه سوری دانش آموزان مقاطع تحصیلی شهریار آموزش اصول و مبانی حریق،نحوه کار با خاموش کننده های دستی و جلوگیری از خطرات چهارشنبه سوری را بصورت تئوری و عملی  توسط مربیان آموزشی سازمان در محل مدارس تحت پوشش ایستگاه های 8 گانه سازمان طی نموده و در پایان کلاس آموزشی به تمامی دانش آموزان یک جلد کتاب شعر چهارشنبه سوری اهداء گردید.

6938

 

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در آستانه فرا رسیدن شب چهارشنبه پایان سال، به منظور پیشگیری از حوادث تلخ احتمالی، تمامی نیروهای آتش نشانی در سطح شهر شهریار و نقاط پرتردد مستقر خواهند شد.                                                                                              

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار، احمد کریمی با ابراز این مطلب افزود: طی برنامه ریزی های انجام شده علاوه بر آماده باش تمامی ایستگاه های آتش نشانی در شب چهارشنبه پایان سال، چندین گروه ویژه با حضور کلیه آتش نشانان مجهز به تجهیزات مخصوص و خاموش کننده ها به همراه خودرو سبک و سنگین آتش نشانی برای سه شنبه پایان سال، در سطح شهر آماده باش خواهند بود.        

وی ادامه داد: برای تامین ایمنی شهروندان و همیاری با آنان در شب چهارشنبه پایان سال، ناوگان خودرویی و آتش نشانان با استقرار12دستگاه خودرو سبک و 11 دستگاه خودرو سنگین و10 دستگاه موتورسیکلت آتش نشانی به همراه تیم های پیاده در سطح شهر شهریار شامل: میدان ها، چهارراه ها، معابر و حاشیه برخی جاده ها از ساعت 15:30 روز سه شنبه 22 اسفندماه تا پایان این مراسم آماده خدمت رسانی هستند.                      

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهریار، تصریح کرد: در این روز، تمامی مسئولین ایستگاه آتش نشانی با خودروهای سازمانی به طور مستمر در خیابان ها و معابر به گشت زنی پرداخته و وضعیت ایمنی نقاط مختلف شهر را تحت کنترل قرار می دهند.          

کریمی از عموم شهروندان خواست ضمن پرهیز از ریختن مایعات قابل اشتعال بر روی آتش، از روش کردن آتش های بزرگ که موجب آتش گرفتن درختان، کابل ها و بالکن های ساختمان ها می شود، خوددرای کنند و در هنگام بروز هر گونه حادثه ای، سریعاً مراتب را به سامانه 125 و یا نیروهای آتش نشانی مستقر در سطح شهر اطلاع دهند و در صورت مشاهده خودروهای آتش نشانی حین اعزام به ماموریت، مسیر را برای تردد این خودروها باز نگه دارند.    

1614                                                            

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

254

شب آخرین چهارشنبه سال که در بین مردم به چهارشنبه سوری معروف است یکی از مراسم قدیمی ما ایرانیهاست. متاسفانه در سالهای اخیر با حوادث ناگواری در این شب روبرو بوده ایم. هر سال مواد محترقه ای وارد بازار میشود که قدرت انفجار آنها بیشتر از سال پیش بوده ودر بسیاری از مواقع برای این که قدرت انفجار بیشتری داشته باشند در داخل آنها خرده شیشه استفاده می شود که در زمان انفجار،پرتاب  شده وعلاوه بر تولید صداهای بسیار گوشخراش وآزارنده آسیب های جدی به چشم وسایر اعضای بدن وارد میکنند.

امیدواریم که در آخرین شب چهارشنبه امسال شاهد حادثه ناگواری نباشیم ولی در هر صورت باید خود را برای حوادث احتمالی آماده کنیم.

نحوه پیشگیری از حوادث ناشی از چهارشنبه سوری:

هر گونه بی توجهی به نکات ایمنی وسهل انگاری در بر پائی مراسم چهارشنبه سوری میتواند زیانهای جانی ومالی سنگین وغیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.

-خانواده ها در پیشگیری از حوادث نقش مهمی را ایفاء می کنند.

-از نگهداری مواد محترقه،تهیه وساخت وسایل آتش بازی به خصوص  درمنزل،زیرزمین،محل کار و.... جدا خودداری نمائید.

-از حمل مواد محترقه وآتش گیر وانفجاری حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس وکیف جدا خودداری کنید.

-مواد آتش بازی را به طرف افراد دیگر پرتاب نکنید.

-هیچگاه مواد آتش بازی را در ظروف شیشه ای یا فلزی قرار ندهید،زیرا در صورت انفجار ذرات شیشه یا فلز به اطراف پرت شده وسبب صدمات وخطرات جانی خواهد شد.

-از آتش زدن لاستیک،هیزم،کارتن خالی وامثال آن چه در واحدهای مسکونی وچه در معابر، کوچه وخیابان خودداری نمائید.

-از برپائی آتش در معابر باریک ودر نزدیکی پست های برق یا ایستگاه های تقلیل فشار گاز وپارکینگ های عمومی جدا پرهیز کنید.

حوزه آموزش وپیشگیری سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 23:14 روز شنبه نوزدهم اسفند ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکباب مغازه خواروبار واقع در شهریار،شهرک کاروان گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید مغازه فوق به علتی نامعلوم طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان ضمن قطع جریان برق و گاز حریق بطور کامل اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

6934

6935

 

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 17:03 روز شنبه نوزدهم اسفندماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق حیاط یکباب منزل مسکونی واقع درشهریار،رزکان،نرسیده به اسکمان گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 501 رزکان  را با  امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید مقداری وسایل منزل درحیاط یکباب منزل مسکونی به علتی نامعلوم طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

خوشبختانه این حریق مصدومی نداشته وعلت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار تحت بررسی می باشد.

6936

6937

 

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf