آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

طی هماهنگی به عمل آمده توسط ستاد بحران فرمانداری شهرستان شهریار مانور مشترک اداره گاز و ادارات امدادی با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران شهریار درمحل شهرک شاهد شهریار برگزارشد.

در این مانور که بدون هماهنگی واطلاع قبلی وبا هدف سنجش میزان آمادگی اعضای ستاد برپا شد دستگاه های امدادی،تمام تجهیزات وامکانات مورد نیاز برای عملیات ونجات درمواقع بروز حادثه رادرمحل فوق حاضرنمودند.

گفتنی است در این مانور با ایجاد انفجار وآتش سوزی،میزان هماهنگی وتوان مدیریتی دستگاه های امدادرسان در اطفاء حریق،کمکهای اولیه،برپائی بیمارستان صحرائی و...محک زده شد.

لازم بذکر است که این مانور به منظور سنجش میزان آمادگی وارزیابی سرعت عمل،لوازم وتجهیزات،چگونگی امداد رسانی دستگاه های مختلف و...درزمان وقوع حوادث،همچنین بررسی نقاط قوت وضعف در عملیات امداد ونجات وکاهش خسارت ناشی ازحوادث طبیعی وغیر طبیعی برگزار شد.

در این مانور تمام دستگاه های خدماتی وامدادرسان شهرستان شهریار ازجمله آتش نشانی،هلال احمر،نیروی انتظامی،راهنمائی ورانندگی،سپاه،شبکه بهداشت ودرمان،شهرداریها،بخشداریها،ثبت احوال، اداره گاز،مخابرات،آّبفا،اداره برق و...حضور فعال داشتند.

در این مانورآتش نشانی شهریارعلاوه بر اعزام خودروهای اطفائی و امدادی نسبت به استقرار ایستگاه سیار مدیریت بحران در محل مذکور با هدف فرماندهی میدانی از محل اتاق فوق اقدام نمود.

4492

4493

4494

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ظهرروز چهارشنبه یازدهم مرداد ماه نودو شش بازرسان محترم استانداری تهران از محل ایستگاه سیار مدیریت بحران آتش نشانی شهریار مستقر در محل برگزاری مانور حوادث اداره گاز و مجموعه مرکز آموزش آتش نشانان استان تهران و ایستگاه فاز یک اندیشه بازدید بعمل آوردند.

4489

4490

4491

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز سه شنبه نهم مرداد ماه نودوشش پرسنل شیفت عملیاتی ایستگاه مرکزی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار آموزش غریق نجات(جستجو  درآب)و کار با قایق بادی را به مربیگری آقای مهندس مهدی پور احمدی از ساعت 09:00 الی 11:00 در محل ایستگاه فوق بصورت تئوری و استخر فضای سبز شهرداری بصورت عملی  طی نمودند.
4487
4488

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 20:25 روز دوشنبه نهم مرداد ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حرق در حومه کارخانه بستنی به‌تک در جاده شهریار-باغستان گزارش گردید که بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانان ایستگاه های 401 شهریار،101 مرکزی را با چند دستگاه خودرو عملیاتی به محل حریق اعزام و مشاهده گردید  آتش در سوله 500 متری در حومه کارخانه بستنی رخ داده بود که با موفقیت مهار شد.

مهندس کریمی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار که در این حریق فرماندهی عملیات را به عهده داشت عنوان نمود آتش سوزی در کارگاه و انبار تولید نان و چوب بستنی که در مجاورت کارخانه بستنی به تک قرار داشت خساراتی به آن وارد آمد.

000

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعات 22:06 روز یکشنبه هشتم مرداد ماه نودو شش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن چهار نفراز شهروندان در کابین آسانسورواقع در شهریار،خیابان طالقانی،کوچه زینبیه گزارش شد. به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 401 شهریار را به محل فوق اعزام نمود. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین  طبقات متوقف و چهار نفر از شهروندان در داخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و افراد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

6

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 01:13 بامداد روز شنبه هفتم مرداد ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه کامیون واقع درشهریارشهرک جعفریه،نبش خیابان سی و یکم گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 601 جعفریه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید خودرو فوق به علتی نامعلوم از قسمت موتور طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

4483

4484

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 19:38 روز جمعه ششم مرداد ماه نودوشش با مراجعه حضوری شهروندان به ایستگاه 401 آتش نشانی شهریار مبنی بر حریق یکباب مغازه کبابی مقابل ایستگاه فوق بلافاصله آتش نشانان ضمن اطلاع به ستاد فرماندهی به محل فوق اعزام و مشاهده نمودند یکباب مغازه کبابی به علت مسدود شدن لوله تهویه و تجمع روغن حاصل از پخت کباب  طعمه حریق شده بود که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت به ملک مذکور جلوگیری بعمل آمد.

000

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 00:01 روز جمعه ششم مرداد ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار مبنی بر نشت گاز R22 در شرکت لاله کامپیوتر شهریارستادفرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 101 مرکزی  را با امکانات و تجهیزات کامل به محل فوق اعزام نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید موتورخانه شرکت مذکور به علت ترکیدگی لوله هیدرولیک کمپرسور سیستم خنک کننده چیلر دچار ترکیدگی شده که این موضوع منجر به نشت روغن هیدرولیک بر روی کمپرسور گردیده بود که موجب تبخیر روغن و دودگرفتگی محیط و انتشار گاز مورد نظر در محیط فوق شده بود که با سرعت عمل آتش نشانان حاضر در محل پس از ایمن سازی اقدام به تخلیه دود و گاز های موجود در محل گردید.

4486

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار


ساعات 18:53،21:31 روز پنجشنبه پنجم مرداد ماه نو و شش و ساعت 13:32 روز جمعه ششم مرداد ماه نودو شش طی سه مرحله تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن شش نفراز شهروندان در کابین آسانسور مرحله اول واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان معلم،فواصل خیابان نهم و دهم غربی،مرحله دوم واقع در شهریار،شهرک صدف،خیابان شهدای گمنام،خیابان گلستان دهم و مرحله سوم واقع در شهریار،چهار راه مخابرات به طرف میدان معلم،روبروی صندوق شباهنگ گزارش شد. به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه های 301 اندیشه،101 مرکزی و 401 شهریار را به محل های فوق اعزام نمود. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین  طبقات متوقف و شش نفر از شهروندان در داخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و افراد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

4485

 

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf