آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز پنج شنبه نهم مهر ماه نودو چهار مدیر عاملین سازمان های آتش نشانی ملارد،اندیشه و هیئت همراه جهت عرض تبریک روز آتش نشان با مدیر عامل و مسئولین واحدهای سازمان آتش نشانی شهریار دیدار نمودند.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

مراسم پر فیض وبرکت زیارت عاشورا با حضور جمع کثیری از پرسنل ایثارگر وعاشقان اباعبدالله الحسین(ع) روز پنج شنبه نهم مهر ماه نودو چهار با شکوه خاصی برگزار گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 22:01 چهارشنبه هشتم مهرماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی  شهریار آبگرفتگی یک واحد مسکونی واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان دوم غربی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلا فاصله آتش نشانان ایستگاه 301 اندیشه را راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید سقف سرویس بهداشتی و حمام طبقه دوم به علت ترکیدگی لوله آب طبقه سوم دچار آبگرفتگی شده که ضمن بسته شدن شیر اصلی واحد طبقه سوم به مالک واحد مذکور توصیه گردید جهت رفع مشکل اقدام به لوله کشی رو کار واحد فوق نماید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز چهارشنبه هشتم مهر ماه نودو چهار جناب آقای حیدریان مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهریار و هیئت همراه بمناسبت تبریک روز آتش نشانی و ایمنی با مراجعه به آتش نشانی های همجوار با مدیر عامل و مسئولین آتش نشانی ها دیدار نمودند.

 

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

مراسم ویژه روز آتش نشانی و ایمنی روز سه شنبه هفتم مهر ماه نودو چهار با حضور دکتر ناجی فرماندار شهرستان شهریار،مهندس رهنما شهردار شهریار،علیزاده معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان شهریار،مهدور رئیس شورای اسلامی شهر شهریار،اعضای شورای شهر،مدیر عامل آتش نشانی های شهرستان شهریار و آتش نشانان در شهریار برگزار شد.

در این برنامه دکتر ناجی فرماندار شهرستان شهریار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان فاجعه منا و تبریک روز آتش نشانی و ایمنی به آتش نشانان شهرستان شهریار اظهار داشت:این مناسبت ها باید بهانه ای شود تا نسبت به برخی محفوظات خود تجدید نظر کنیم.

فرماندار شهرستان شهریار با تبیین و تشریح مقوله امنیت در حوزه های مختلف زندگی بشری گفت:امنیت به طور کلی دارای ابعاد مختلف و پر معناست و اگر اغراق نکنیم مهمترین اصل زندگی است و در نبود امنیت زندگی میسر نخواهد بود و آتش نشانان در مسیر تامین امنیت جامعه حرکت می کنند.

دکتر سعید ناجی مسئولیت پذیری را یکی از موضوعاتی دانست که می بایست بدان توجه کرد بیان داشت:اولین مورد در حوزه مسئولیت پذیری شناخت حدود و ثغور وظایف است و هر جا که این اتفاق ها می افتد برای کشور ایجاد هزینه می کند که آموزش می تواند ما را در شناخت وظیفه یاری کند.

وی صراحت و روشنائی در بیان را یکی دیگر از مواردی دانست که ما باید بدان توجه نشان دهیم گفت:صداقت در عمل یکی دیگر از مواردی است که می بایست بدان توجه نشان داد چرا که صداقت در گفتار و کردار سبب رفع بسیاری از گرفتاری ها می شود که اکنون درصدد توجه به آن است.

فرماندار شهرستان شهریار افزود:آتش نشانان در ارائه خدمت بیشترین صداقت در کردار دارند و بدون توجه به نوع تفکر و دیدگاه و خط فکری به سبب جایگاه انسانی افراد به کمک آن ها می شتابند.

دکتر ناجی در پایان گفت:رفتار آتش نشانان در خدمت رسانی صادقانه به مردم می تواند به عنوان الگو برای همه مسئولان قرار گیرد.

در پایان مراسم از آتش نشانان برتر شهرستان و سه نفر از بازنشستگان سازمان آتش نشانی شهریار تجلیل شد.


 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 18:12 عصر روز سه شنبه هفتم مهر ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان طالقانی،کوچه شهیدان درخشان گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 401 شهریار را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 13:29 روز  سه شنبه هفتم مهر ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار نشست زمین واقع در شهریار،اسدآباد،خیابان بعثت گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 701 کهنز را با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید کف یکباب منزل مسکونی به علت شکستگی لوله فاضلاب نشست کرده و منجر به ایجاد حفره عمیق گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل و محصور نمودن محل با نوارخطر به مالک ملک مذکور توصیه گردید سریعا نسبت به تخلیه و تعویض لوله فاضلاب اقدام نماید.

 

 

 


یاسر حیدریان مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار  با صدور پيامی فرا رسيدن هفتم مهرماه، روز آتش نشانی و ايمنی را به جامعه آتش نشانان سراسر كشور تبريك گفت.

 



متن پيام به شرح زير است:

"هفتم مهرماه، روز آتش نشانی و ايمنی، روز قدردانی از تلاش شبانه روزی آتش نشانان پر تلاش و ترويجگران فرهنگ ايمنی و پيشگيری از حوادث و سوانح در سطح كشور می باشد.

همگان می دانيم يادآوری اين روز بزرگ، به پاسداشت حماسه آفرينی ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان ميهن اسلامی مان در عرصه دفاع مقدس بوده است. غيور مردانی كه با اخلاص و احساس مسئوليت، به امر خطير خدمت رسانی به آسيب ديدگان ناشی از حملات دشمن پرداختند و برگ زرين ديگری از ايثار و جوانمردی را در دفتر اين مرزوبوم ثبت كردند.

امروزه برما ثابت شده است، كه اين حميت و از جان گذشتن هم اكنون نيز درتمامی بدنه سازمانها و واحدهای آتش نشانی و خدمات ايمنی شهرداريها  جاری و ساری است و شما عزيزان پيرو و رهرو همكاران فقيد و حماسه ساز خود هستيد.

امروزه با ارتقاء سطح شاخصهای كيفيت زندگی شهری و روستايی، انتظار می رود آتش نشانان علاوه بر حضور در صف اول خدمت رسانی به آسيب ديدگان در شهرها و روستاها، در هنگام وقوع حوادث و سوانح غيرمترقبه نيز درخط مقدم امداد و نجات به آسيب ديدگان نيز قرارگيرند.

در پايان اينجانب ضمن تقدير و تشكر از خدمات شبانه روزی كليه آتش نشانان خدوم و زحمتكش كشور، هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ايمني را صميمانه به اين عزيزان تبريك و تهنيت عرض می نمايم و آرزوی توفيق و سلامتی را برای كليه آتش نشانان فداكار كشور و همکارانم در مجموعه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار را از خداوند متعال خواستارم."

یاسر حیدریان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و

خدمات ایمنی شهرداری شهریار

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز هفتم مهر سال 1359 پالایشگاه نفت آبادان توسط ارتش مزدور عراق بمباران گردید که در حین عملیات اطفاء حریق تعدادی از آتش نشانان کشورمان جان خودشان را از دست دادند در واقع اولین شهدای آتش نشان محسوب گردیدند وبه همین مناسبت هفتم مهر روز آتش نشان نام گذاری گردید.

گوشه ای ازاظهارات  یک آتش نشان عزیز:

از پس اجساد سوخته،خانه های ویران ومردم خاکستر نشین یک لبخند که زنده بودن و آرامش را بشارت دهد،برای ما کافی است.بوی آب وآتش می دهیم واضطراب لحظه ای را در جدال با مرگ لمس کرده ایم.سوگند من گواه معتبر عشقم به مردم است وآن چه نشانی از زندگی دهد:به پیشگاه خدای بزرگ وعدالت اجتماعی سوگند یاد میکنم تاپای جان بدون در نظر گرفتن نژاد ومذهب از جان ومال مردم در برابر اهریمن حوادث حفاظت وحراست نمایم.

 



مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf