آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 19:11 روز شنبه بیست و هشتم شهریور ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی  شهریار آبگرفتگی کارگاه تولید صندلی واقع در شهریار،بلوار آزادگان گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلا فاصله آتش نشانان ایستگاه های 101 مرکزی و 701 کهنز را راهی محل حادثه نمود  و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید کارگاه تولید صندلی به علت بارش شدید باران دچار آبگرفتگی گردیده که پس از یک عملیات فشرده در ساعت 23:17 بوسیله پمپ کف کش آب از داخل کارگاه مذکور تخلیه گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 18:07 روز شنبه بیست و هشتم شهریور ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق کنتورهای برق چند واحد مسکونی واقع در شهریار،رزکان،خیابان شقایق سوم،کوچه شهید بازمانده گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 101 مرکزی و 501 رزکان را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید کنتورهای برق یک مجتمع مسکونی به علت اتصالی  طعمه حریق شده  که با تلاش آتش نشانان و رعایت نکات ایمنی اطفاء گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 11:22 روز شنبه بیست و هشتم شهریور ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پژو آردی واقع در شهریار،میدان فجر گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان  ایستگاه های 401 شهریار و 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پژو آردی به علتی نامعلوم  طعمه حریق شده  که قسمتی از حریق توسط افراد حاضر در محل اطفاء و آتش نشانان جهت پوشش ایمنی کامل توصیه های لازم را به راننده حودرو فوق ارائه نمودند.

علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

 

 


 


 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 02:23 بامداد روز شنبه بیست و هشتم شهریور ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار انفجار یکباب منزل مسکونی واقع در شهریار،امیریه،انتهای خیابان 16 متری ولیعصر(عج) گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 201 امیریه و 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گرید یکباب منزل مسکونی به علت نشت گاز مایع منجر به انفجار،تخریب قسمتی از سقف و دیوار منزل و مصدوم شدن سه نفر از ساکنین گردیده بود که ضمن امداد رسانی و جستجوی احتمالی افراد در زیر آوار اشخاص مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و محل تحویل نیروی انتظامی مستقر در محل حادثه گردید.

 

 

 

 



پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 22:58 روز جمعه بیست و هفتم شهریور ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار تصادف دو دستگاه خودرو سبک با یکدیگر واقع در جاده شهریار به طرف تهران،بعد از میدان معادن،نرسیده به ورودی شهر قدس گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید دو دستگاه خودرو سواری شامل پراید و پزو 405 به علت عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی با یکدیگر برخورد نموده و منجر واژگونی پراید و مصدوم شدن یک نفر گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده وجلوگیری از نشت بنزین وقطع سرباطری فرد مصدوم از داخل خودرو خارج وبا همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و محل تحویل راهنمائی و رانندگی مستقر در محل حادثه گردید.

 

 

 

 

 


روز پنج شنبه بیست و ششم شهریور ماه نودو چهار چندین مورد آب گرفتگی در معابر و منازل به شرح ذیل به ستاد فرماندهی آتش نشانی شهریار اعلام شد که آتش نشانان بلافاصله با حضور در محل عملیات و نظارت مستقیم جناب آقای یاسر حیدریان مدیر عامل محترم سازمان تخلیه آب و بازگشائی جوی های آب انجام پذیرفت.

به گزارش پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بیشترین منازلی که دارای طبقات منفی یک، زیر زمین و پارکینگ بودند، دچار آب گرفتگی شدند و تعدادی از خودروها نیز در پارکینگ‌ها گرفتار بودند که آتش نشانان با دستگاه پمپاژ تخلیه آب موفق شدند آب گرفتگی‌ها را رفع کنند.

از لحظات اولیه بارش باران  تمامی ایستگاه های  آتش نشانی به همراه تجیهزات به حالت آماده باش در آمدند.

1- حادثه آبگرفتگی منزل مسکونی واقع در امیریه ، خیابان صاحب الزمان ، کوچه آفتاب

2- حادثه آبگرفتگی  منزل مسکونی واقع در امیریه ، خیابان آزادای چهارم

3- حادثه آبگرفتگی  مسجد واقع در امیریه ، خیابان آزادای چهارم

4- حادثه آبگرفتگی منزل مسکونی واقع در امیریه ، خیابان آزادای پنجم

5- حادثه آبگرفتگی  منزل مسکونی واقع در امیریه ، کوچه ابوالحسنی

6 - حادثه آبگرفتگی  منزل مسکونی واقع در امیریه ، خیابان معلم ، ایثار 7 

7- حادثه آبگرفتگی  منزل مسکونی واقع در امیریه ، معلم چهارم 

8- حادثه آبگرفتگی  منزل مسکونی واقع در امیریه ، نبش میدان امام کوچه افق

9 – حادثه آبگرفتگی  منزل مسکونی واقع در امیریه ، کوچه لاله گون

10 - حادثه آبگرفتگی  منزل مسکونی واقع در امیریه ، خیابان شهید رفیعی ، کوچه فلسطین 

11 - حادثه آبگرفتگی  منزل مسکونی واقع در انتهای خیابان 16 متری ولیعصر

12 - حادثه آبگرفتگی  منزل مسکونی واقع در امیریه ، خیابان وحدت ، کوچه یاسمن 

13 - حادثه آبگرفتگی  منزل مسکونی واقع در امیریه ، خیابان سلمان فارسی

14 - حادثه آبگرفتگی  منزل مسکونی واقع در امیریه ، خیابان صاحب الزمان  میثاق یکم

15 -  حادثه آبگرفتگی  منزل مسکونی واقع در کردزار ، روبروی مسجد جامع 

16 - حادثه آبگرفتگی  منزل مسکونی واقع در کردزار ، خیابان امام خمینی ، خیابان 22 بهمن

17 - حادثه آبگرفتگی  واقع در شهریار ، سه راهی شهید بهشتی ، روبروی تالار ارکیده 

18 - حادثه آبگرفتگی  واقع در شهریار ، بلوار رسول اکرم روبروی ستاد فرماندهی نیروی انتظامی  

19 - حادثه آبگرفتگی  واقع در کهنز ، روبروی بهشت رضوان به سمت رزکان

20- حادثه آبگرفتگی معابر واقع در امیریه،خیابان های صاحب الزمان(عج)،آزادی چهارم،آزادی پنجم،معلم،ایثار هفتم،ابوالحسنی،معلم چهارم،فلسطین،16 متری ولیعصر(عج)،یاسمن و سلمان فارسی

21-حادثه آبگرفتگی در خیابان اصلی و میدان امام کردزار

 

 

 


 

 

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعات 10:18،16:43و 14:23،23:26 بیست و ششم و بیست و هفتم  شهریور ماه نودو چهار طی چهار مرحله تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن چهار نفر از شهروندان در داخل کابین آسانسور مرحله اول واقع در شهریار،ساختمان معاونت خدمات شهری شهرداری شهریار،مرحله دوم واقع در شهریار،میدان معلم،کوچه تربیت بدنی، مرحله سوم واقع در شهریار،خیابان شهید مصطفی خمینی(ره)،کوچه میثم تمار و مرحله چهارم واقع در شهریار،خیابان شهید مصطفی خمینی(ره)،کوچه باشگاه فتح گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش  شهریار  اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه  401 شهریار را طی چهار مرحله به محل های مورد اشاره  اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین طبقات متوقف وچهار نفر از شهروندان  درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و افرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

مراسم پر فیض وبرکت زیارت عاشورا با حضور جمع کثیری از پرسنل ایثارگر وعاشقان اباعبدالله الحسین(ع) روز پنج شنبه بیست و ششم شهریور ماه نودو چهار با شکوه خاصی برگزار گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 15:35 روز چهارشنبه بیست و پنجم شهریور ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد یکدستگاه خودرو سمند با تیر برق واقع در شهریار،میدان نماز به طرف تهران گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه های 401 شهریار و 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو سمند به علت عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی به تیر برق  کنار جاده برخورد نموده که منجر به مصدوم و محبوس شدن راننده خودرو  فوق گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری  فرد مصدوم از داخل خودرو خارج و با همکاری اورژانس 115 شهریار مستقر در محل حادثه به بیمارستان انتقال و محل تحویل پلیس راهور گردید.

 

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf