آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 07:19 روز یکشنبه بیست و دوم بهمن ماه هزاروچهارصدودو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق ضایعات واقع در شهریار،بلوار نواب گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 4 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید مقداری ضایعات در اتاقک چوبی طعمه حریق شده و منجر به مصدومیت دو کارتن خواب گردیده بود که با تلاش آتش نشانان از گسترش آتش وافزایش خسارت جلوگیری و افراد مصدوم تحویل عوامل اورژاتس گردید.

005900

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 16:16 روز یکشنبه بیست و دوم بهمن ماه هزاروچهارصدودو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه گازگرفتگی واقع در شهریار،بلوار انقلاب،کوچه حاج حسن گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 4 شهریار را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید دو نفر از شهروندان در داخل یک واحد مسکونی به علت انتشار گاز منواکسید کربن(غیر استاندارد بودن دودکش بخاری و آبگرمکن) دچار گازگرفتگی شدند که ضمن انجام اقدامات اولیه افراد مصدوم تحویل عوامل اورژانس گردید.

005895

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز شنبه بیست و یکم بهمن ماه هزاروچهارصدودو طی دو مرحله  تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق دو دستگاه خودرو در دو منطقه به شرح ذیل گزارش گردید.

1-ساعت 17:54 حریق یکدستگاه خودرو پژو 206 از قسمت موتور واقع در شهریار،بلوار شهید کلهر،زیرگذر سپاه

2-ساعت 23:32 حریق یکدستگاه خودرو ریو داخل یکباب مغازه مکانیکی در اثر شستشوی قطعات با بنزین واقع در شهریار،امیریه،انتهای 16 متری ولیعصر(عج)

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 1 مرکزی و 2 امیریه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید خودروهای  فوق به علتی نامعلوم طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

005892

005893

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 17:53 عصر روز شنبه بیست ویکم بهمن ماه هزاروچهارصدو دو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد یکدستگاه خودرو  با درخت واقع در شهریار،دینارآباد به طرف رزکان گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه 5 شهید قائنی رزکان را به صدا درآورد و امداد گران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید خودرو وانت کارا به علتی نامعلوم از مسیر جاده منحرف و پس از برخورد با یک اصله درخت متوقف که منجر به  مصدوم شدن دو نفر و بروز خسارت مالی گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری افراد مصدوم و خودرو تحویل عوامل اورژانس و راهور گردید.

005897

005898

روابط عمومی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 14:45 روز شنبه بیست و یکم بهمن ماه هزاروچهارصدودو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق انباری واقع در شهریار،میدان جهاد،خیابان سفیر گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید مقداری چوب و پارچه در انباری باغ به علتی نامعلوم طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

005896

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

طی دو مرحله تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار مبنی بر محبوس شدن تعدادی از شهروندان در کابین آسانسور،ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه های مربوطه را به محل های  ذیل اعزام نمود. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق ، کابین آسانسور که بین  طبقات متوقف و تعدادی از شهروندان در داخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و افراد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

شنبه بیست و یکم بهمن ماه هزاروچهارصدودو

1-ساعت 09:26 واقع در شهریار،امیریه،میدان وحدت

یکشنبه بیست و دوم بهمن ماه هزاروچهارصدودو

2-ساعت 12:29 واقع در شهریار،وائین،خیابان کاروان،خیابان حافظ غربی

001507

 

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 18:24 روز جمعه بیستم بهمن ماه هزاروچهارصدودو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق سیلندر پیک نیک واقع در شهریار،شهرک کاروان،خیابان بوستان یکم گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید سیلندر پیک نیک در محل فوق به علتی نامعلوم طعمه حریق شده و منجر به مصدوم شدن یک نفر گردیده بود که حریق توسط ساکنین کنترل و با تلاش آتش نشانان از گسترش آتش وافزایش خسارت جلوگیری و فرد مصدوم تحویل عوامل اورژاتس گردید.

005889

روابط عمومی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 13:12 روز جمعه بیستم بهمن ماه هزاروچهارصدودو با مراجعه حضوری محصل 13 ساله به ایستگاه 4 شهریار که اقدام به قراردادن حلقه فلزی آهن ربائی بین دو زبان نموده بود بلافاصله امدادگران ایستگاه مذکور به کمک او رفته و اقدامات لازم را انجام دادند.
نجاتگران آتش نشانی بلافاصله با استفاده تجهیزات مورد نیاز و هماهنگی با کادر درمان اقدام به خارج نمودن قطع فلزی از زبان نامبرده نمودند.
کلیه شهروندان محترم می توانند در صورت وقوع این نوع حادثه در هر ساعت از شبانه روز به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

005890

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 10:50 روز جمعه بیستم بهمن ماه هزاروچهارصدودو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو سواری واقع در جاده ملارد به شهریار،نرسیده به تقاطع سه سطحه شهید صیاد شیرازی،روبروی ورودی فاز یک اندیشه گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 6 جعفریه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پژو 206 به علتی نامعلوم و به شرح تصویر طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء و محل تحویل عوامل مربوطه گردید.

علت بروز این حریق توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

005887

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf