آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 16:00 روز پنجشنبه شانزدهم فروردین ماه نودو هفت طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار محبوس شدن یک قلاده گربه در سقف کاذب راهرو یک مجتمع تجاری واقع در شهریار،ابتدای خیابان ولیعصر(عج)، گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 401 شهریار را  با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل فوق نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یک قلاده گربه در زیر سقف کاذب مجتمع فوق محبوس شده که با تلاش آتش نشانان و با استفاده از تجهیزات گربه فوق از محل مذکور رهاسازی گردید.

7004

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 10:12 روز پنجشنبه شانزدهم فروردین ماه نودوهفت طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،مجتمع تجاری سعدی گزارش شد. به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امداد و نجات ایستگاه 401 شهریار را به محل اعزام کرد. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان در داخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

6

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 16:07 عصر روز چهارشنبه پانزدهم فروردین ماه نودوهفت طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار انحراف یکدستگاه خودرو پژو 405 از مسیر اصلی واقع در شهریار،زیرگذر غیر همسطح سپاه،خروجی کرج گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نموده و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید خودرو فوق به علت بی احتیاطی از مسیر جاده منحرف و پس از برخورد با جدول کنار جاده دچار نشت بنزین و بروز خسارت مالی گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل محل و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری محل تحویل پلیس راهور گردید.

خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.

7018

7019

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز چهارشنبه پانزدهم فروردین ماه نودوهفت پرسنل شیفت عملیاتی ایستگاه مرکزی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار آموزش ورود از پنجره و نجات مصدومین از حریق و حوادث احتمالی را به مربیگری آقای مهندس مهدی پور احمدی از ساعت 09:00 الی 11:00 در محل ایستگاه فوق بصورت تئوری و عملی  طی نمودند.
7015
7016
7017

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

طی شش روز متوالی و تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار ستاد فرماندهی سازمان 15 بار زنگ ایستگاه های آتش نشانی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق و حوادث به شرح ذیل شدند وضمن اطفاء حریق و امداد رسانی از افزایش خسارت جلوگیری بعمل آوردند.

نهم فروردین ماه نودوهفت

1-ساعت 13:18 نجات یک نفر از شهروندان محبوس شده در کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان شهید مصطفی خمینی(ره)،کوچه شهید سهراب علی بخشی

2-ساعت 18:12 نجات پسر بچه ای ده ساله محبوس شده در کابین آسانسور واقع در شهریار،امیریه،خیابان شهید کاظمی

3-ساعت 19:01 نجات چهار نفر از شهروندان محبوس شده در کابین آسانسور واقع در مجتمع ASP شهرک جعفریه

4-ساعت 20:52 برخورد یکدستگاه خودرو دنا با تیر برق با دو مصدوم واقع در شهریار،نرسیده به تقاطع سه سطحه میدان شهید صیاد شیرازی

5-ساعت 20:57 آبگرفتگی یک واحد مسکونی واقع در شهریار،میدان فجر،مجتمع طاها

دهم فروردین ماه نودوهفت

6-ساعت 12:21 حریق ضایعات واقع در شهریار،جاده چیتگر،پشت ایستگاه تقلیل فشار گاز

یازدهم فروردین ماه نودوهفت

7-ساعت 03:16 باز نمودن درب یک واحد مسکونی با حضور نیرو انتظامی واقع در شهریار،وائین،خیابان میلاد پنجم

دوازدهم فروردین ماه نودوهفت

8-ساعت 00:21 نجات چهار نفر از شهروندان محبوس شده در کابین آسانسور واقع در شهریار،شهرک صدف،خیابان دکتر معین

9-ساعت 01:33 حریق یکباب مغازه قصابی واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان ششم شرقی که خوشبختانه مصدوم نداشته است.

10-ساعت 17:54 حریق انباری یکباب منزل مسکونی واقع در شهریار،رضی آباد بالا،شهرک فرهنگیان

11-ساعت 21:54 نشست چاه در کف انباری و پارکینگ یک مجتمع مسکونی واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان دوم غربی بعد از تقاطع

سیزدهم فروردین ماه نودوهفت

12-ساعت 00:07 باز نمودن درب یک واحد مسکونی با حضور نیروی انتظامی واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،شهرک مریم،خیابان حافظ نهم

13-ساعت  07:14 برخورد یکدستگاه خودرو سواری با نیوجرسی با سه مصدوم واقع در شهریار،تقاطع غیر همسطح سپاه به طرف کرج

چهاردهم بهمن ماه نودوهفت

14-ساعت 15:23 حریق ضایعات در مجاورت چند اصله درخت واقع در شهریار،قره تپه،کوچه آرش

15-ساعت 15:45 رهاسازی یک حلقه انگشتر در انگشت دست خانمی حدودا 32 ساله با مراجعه حضوری به ایستگاه 301 آتش نشانی شهریار واقع در فاز یک اندیشه

7012

7013

7014

7011

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 04:07 صبح روز چهارشنبه هشتم فروردین ماه نودوهفت طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پژو 405 واقع درشهریار،کیومرثیه،کوچه ناهید گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید خودرو فوق به علتی نامعلوم  طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش وافزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

علت بروز این آتش سوزی و همچنین خسارت وارده توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

7008

7009

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 10:47 روز سه شنبه هفتم فروردین ماه نودوهفت طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،اواسط خیابان سیزدهم شرقی گزارش شد. به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امداد و نجات ایستگاه 301 اندیشه را به محل اعزام کرد. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان در داخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

6

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

"اللهم اشف کل مریض"

عصر روز سه شنبه هفتم فروردین ماه نودو هفت مهندس کریمی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهریار وهیئت همراه از آقای همت محمدی از همکاران بازنشسته سازمان آتش نشانی  که مدتی است در بستر بیماریست عیادت و دلجویی نمودند.

7006

7007

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 21:49 روز دوشنبه ششم فروردین ماه نودوهفت طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو زانتیا واقع درشهریار،امیریه،خیابان 15 متری شهدا گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 201 امیریه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید خودرو فوق  به علتی نامعلوم  طعمه حریق شده که بخشی از حریق قبل از اطلاع به آتش نشانی توسط افراد حاضر در محل کنترل و آتش نشانان ضمن اطفاء کامل وایمن سازی ،محل مذکور را به علت عدم وجود مالک خودرو به نیروی انتظامی مستقر در محل حریق تحویل دادند.

7005

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf