آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 16:31 عصر روز چهارشنبه ششم بهمن ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق آلونک داخل باغ  واقع درشهریار،رزکان،کوچه شیدفر گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 501 رزکان را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید آلونکی با سقف چوبی در داخل باغ  توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده  و منجر به بروز خسارت به حدود بیست درخت میوه و یک درخت گردو گردیده بود که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

3600

3601

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 13:11 روز چهارشنبه ششم بهمن ماه نودوپنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق کانکسی واقع در شهریار،میدان حافظ،خیابان تعاون گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 401 شهریار را با امکانات وتجهیزات کامل به محل حریق اعزام و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید کانکس فوق به علت بی احتیاطی طعمه حریق شده که قبل از اطلاع به آتش نشانی توسط افراد حاضر در محل کنترل و آتش نشانان ضمن ایمن سازی کامل توصیه های لازم را به افراد حاضر در محل ارائه نمودند.

خوشبختانه این حریق مصدومی نداشته است.

3602

3603

3604

3605

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

به مناسبت شهادت تعدادی از آتشنشانان فداکار شهرداری تهران در حادثه ناگوار پلاسکو، حاج جمشید فرجی ریاست محترم شورای اسلامی شهر شهریار به همراه حاج آقا حیدری مسئول محترم رسیدگی به امور مساجد شهرستان شهریار با حضور در سازمان آتش نشانی شهریار ضمن عرض تسلیت ، همدلی  و آرزوی سلامتی و طول عمر برای تمامی آتشنشانان ، یاد و خاطره شهدای آتشنشان حادثه پلاسکو را گرامی داشتند.

3596

3597

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 21:47 روز سه شنبه پنجم بهمن ماه نودوپنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار انحراف  یکدستگاه خودرو زانتیا از مسیر جاده واقع در شهریار،وائین،خیابان چمران،روبروی مدرسه رنجبر گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان  بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 301 اندیشه را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو زانتیا به علتی نامعلوم از مسیر اصلی منحرف و وارد یکباب مغازه گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل محل و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری فرد مصدوم به بیمارستان انتقال و محل تحویل نیروی انتظامی گردید.

3598

3599

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

با تلاش همه جانبه آتش نشانان، آتش سوزی گسترده کارگاه LPG در شهریار مهار گردید.

رخداد این آتش سوزی ساعت 20:44 روز سه شنبه پنجم بهمن ماه نودوپنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واقع در شهریار،بلوار شهید بهشتی،جنب رستوران ارکیده گزارش گردید.
ستادفرماندهی سازمان با توجه به گستردگی حریق آتش نشانان 4 ایستگاه شامل 401 شهریار،101 مرکزی، 701 کهنز و 801 رضی آباد را به همراه خودرو های آتش نشانی و تجهیزات کامل به محل حریق اعزام و با توجه به گستردگی حریق دمرچیلو معاونت عملیات سازمان در محل حضور یافتند.

آتش نشانان شهریار به محض رسیدن به محل حادثه عملیات اطفاء را با ایجاد حلقه محاصره برای  مهار آتش سوزی و جلوگیری از گسترش آن به دیگر قسمت ها شروع وبا توجه به وجود حدود 100 سیلندر گاز مایع و مواد قابل اشتعال در این انبارها دود و آتش زیادی محل را فراگرفته بود و ضمن اعزام فرد مصدوم به بیمارستان و خارج نمودن سیلندر های گاز سر انجام پس از یک عملیات طولانی  حریق در ساعت 22:04 بطور کامل مهار و خاموش گردید.

علت بروز این آتش سوزی و همچنین خسارت وارده توسط کارشناسان آتش نشانی شهریار در حال بررسی می باشد.

3591

3592

3593

3594

3595

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روزگذشته تعداد 270 نفر از دانش آموزان مدرسه ابراهیم رضی آباد آموزش اصول و مبانی حریق و نحوه کار با خاموش کننده های دستی و جلوگیری از خطرات احتمالی گازگرفتگی را بصورت تئوری  جمعا به مدت دو ساعت  توسط مربیان آموزشی سازمان در محل مدرسه فوق طی نمودند.

3588

3589

3590

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 15:30 عصرروز دوشنبه چهارم بهمن ماه نودوپنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار گازگرفتگی یک نفر از شهروندان واقع در شهریار،امیریه،بلوار امام خمینی(ره)،کوچه آزادی سوم گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 201 امیریه را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود  و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یک نفر ازشهروندان که در اتاق داخل حیاط سکونت داشته و با توجه به نصب بخاری در اتاق کمتر از 15 متر و کمبود اکسیژن دچار گازگرفتگی شده بود که با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال داده شد.

00000

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 07:55 روزدوشنبه چهارم بهمن ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،وائین،خیابان جویبار،خیابان شقایق هفتم گزارش شد. به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادو نجات ایستگاه 101 مرکزی را به محل اعزام کرد. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان در داخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 

alt

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

به مناسبت شهادت تعدادی از آتشنشانان فداکار شهرداری تهران در حادثه ناگوار پلاسکو، مهندس رهنما شهردار شهریار به همراه اعضاء محترم شورای اسلامی شهر شهریار و تعدادی از کارکنان شهرداری با حضور در سازمان آتش نشانی شهریار ضمن عرض تسلیت ، همدلی  و آرزوی سلامتی و طول عمر برای تمامی آتشنشانان ، یاد و خاطره شهدای آتشنشان حادثه پلاسکو را گرامی داشتند.

در ادامه پرسنل سازمان آتش نشانی  شهرداري شهریار نيز ضمن تقدير از ابراز هم دردي  وهمدلي  شهردار،اعضاء محترم شورا وهمه شهروندان خاطرنشان نمودند آتشنشانان  در هنگام  بروز حوادث  آماده هرگونه اقدام لازم و جانفشاني براي حفظ جان و مال شهروندان مي باشند و از هيچ كوششي درمواقع لزوم دریغ نخواهند كرد.

3577

3578

3579

3580

3582

3584

3585

3583

3586

3587

 

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf