آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 22:01 روزچهارشنبه بیست و نهم دیماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پراید واقع درشهریار،شهرک وائین،خیابان میلادهفتم،کوچه یاس گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید خودرو فوق به علتی نامعلوم از قسمت موتورطعمه حریق شده که بخشی از حریق قبل از اطلاع به آتش نشانی توسط افراد حاضر در محل بوسیله آب کنترل و آتش نشانان ضمن ایمن سازی کامل توصیه های لازم را به مالک خودرو مذکورارائه نمودند.-

 

alt

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 15:58  عصر روزچهارشنبه بیست و نهم دیماه نودوپنج  طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکباب مغازه تولیدی کفش واقع در شهریار،شهرک جعفریه،خیابان امام خمینی(ره)،انتهای خیابان بیست و پنجم گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 601 جعفریه و101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکباب مغازه تولیدی کفش به علتی نامعلوم طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء  و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

 

alt

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز چهارشنبه بیست و نهم دیماه نودوپنج راس ساعت 09:30 صبح با حضور دکتر ناجی فرماندارمحترم شهرستان شهریار،آقایان مهدور،محمدی و نجفی از اعضای محترم شورای اسلامی شهر شهریار،مهندس رهنما شهردار محترم شهریار و رئیس شورای سازمان آتش نشانی،جناب آقای مهندس درخشان معاونت محترم خدمات شهری شهرداری شهریار،جناب آقای دکتر نوری معاون محترم آموزشی مرکز مطالعات سازمان شهرداری های کشور،جناب آقای مهندس برانی معاون محترم سابق پیشگیری آتش نشانی تهران و عضو فعلی هیئت مدیره سازمان آتش نشانی شهریار،مدیران محترم مناطق و نواحی شهرداری شهریار،مدیران عامل سازمانها و مسئولین آتش نشانی های استان تهران و جمع کثیری ازآتش نشانان استان،مرکز آموزشهای تخصصی استان تهران افتتاح شد.

درابتدا کریمی مدیرعامل سازمان ضمن عرض خیرمقدم به حضار و مدعوین به بیان مسیر منتهی شده به اخذ مجوز راه اندازی مرکز مذکور با هدف ارتقاء سطح دانش علمی و عملی آتش نشانان اشاره نمود و یادآور شد موفقیت در ادامه این مسیر مستلزم همکاری و همفکری همه جانبه تمامی مسئولین و صاحبنظران در بخش ایمنی و آتش نشانی استان خواهد بود.

در ادامه جناب آقای مهندس مسعود رهنما شهردار محترم شهریاردر خصوص اهمیت شغل آتش نشانی و ضریب افزایش توان عملیاتی با هدف ایجاد هماهنگی لازم در بین یگان های امدادی و عملیاتی سطح شهر خبر داد و ابراز امیدواری نمود که در ادامه راه اندازی این مرکزپیگیری های لازم جهت ایجاد دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری شهریار با جدیت انجام و نهایتا تا کمتر از 8 ماه آینده با رفع موانع موجود شاهد افتتاح این دانشگاه در شهریار باشیم.

در ادامه جناب آقای دکترناجی فرماندارمحترم شهرستان شهریاربا اشاره به وجود زیرساختها و امکانات و تجهیزات موجود در شهرستان و قدمت و پیشینه شهریار، در ادامه روند استقرار مراکز مهم امدادی،عملیاتی و اداری غرب استان تهران در شهریار شروع به کار و افتتاح این مرکز را به عنوان مرکز آموزش آتش نشانان استان تهران گواهی بر این ادعا و تجلی قابلیت ویژه شهرستان بر شمرد و در پایان از زحمات و یگیری های مستمر کلیه عوامل مرتبط با موضوع بلاخص رئیس و اعضای محترم شورای سازمان،رئیس و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهریار تقدیرو تشکر نمود.

 

 

3511

3524

3522

3524

3525

3526

3527

3528

3529

3530

3531

3532

3533

3510

3509

3523

3521

3514

3520

3506

3508

3507

3512

3513

3516

3517

3518

3519

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 22:04 روزدوشنبه بیست و هفتم دیماه نودو پنج با مراجعه حضوری مردی حدودا  45 ساله به ایستگاه 301 آتش نشانی شهریار واقع در فاز یک اندیشه که یک حلقه انگشتر در انگشت دست راست وی گیر کرده و متورم شده بود بلافاصله امدادگران ایستگاه مذکور به کمک او رفته و اقدامات لازم را انجام دادند.
نجاتگران آتش نشانی بلافاصله با استفاده ازدستگاه انگشتربر و دیگر تجهیزات مورد نیاز اقدام به بریدن انگشتر کرده و انگشت دست این شخص را آزاد کردند.
کلیه شهروندان محترم می توانند در صورت وقوع این نوع حادثه در هر ساعت از شبانه روز به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

3503

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 22:04 روز دوشنبه بیست و هشتم دیماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان مخابرات،خیابان سیرت جنوبی،کوچه فتاح زاده گزارش شد. به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادو نجات ایستگاه 401 شهریار را به محل اعزام کرد. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان در داخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 

alt

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 07:38 صبح روز دوشنبه بیست و هفتم دیماه نودوپنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق حاشیه باغ واقع در شهریار،میدان حافظ،خیابان تعاون گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید حاشیه باغی توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش به باغ  و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

3505

3504

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 00:27 بامداد روز دوشنبه بیست و هفتم دیماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پراید داخل باغ واقع در شهریار،کهنز،اسدآباد،نرسیده به پمپ بنزین گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 701 کهنز را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل  راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پراید در داخل باغ به علتی نامعلوم طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء گردید.

علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

3499

3500

3501

3502

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهریار در اولین روز از برگزاری کلاس ها افزود: کلاس های آموزش تخصصی آتش نشانان استان تهران با هدف افزایش آگاهی، دانش و فرهنگ ایمنی در جامعه طی جدول زمانبندی برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی شهریار کریمی در حاشیه برگزاری این دوره ها گفت دربرگزاری این دوره آموزشی آتش نشانان شهرداریهای استان تهران آموزش های لازم را زیر نظر اساتید دانشگاه فرا خواهند گرفت.

وی ضمن تشکر از حسن اعتماد مدیران محترم مرکز مطالعات و برنامه ریزی سازمان شهرداریها و مدیرکل محترم دفتر امور شهری استانداری تهران نسبت به صدور مجوز این مرکز به آتش نشانی شهریار ابراز امیدواری نمود که سازمان آتش نشانی شهریار با بکارگیری تمامی توان و پتانسیل سخت افزاری و نرم افزاری گامی موثر در زمینه ارتقاء سطح دانش علمی و عملی آتش نشانیهای استان بردارد و خاطرنشان نمود مراسم رسمی افتتاح مرکز روز چهارشنبه بیست و نهم دیماه نودوپنج از ساعت 09:00 صبح با حضور مسئولین محترم ارشد استان،شهرستان،مدیران محترم عامل سازمانها و مسئولین محترم واحد های آتش نشانی در محل مرکز آموزش سازمان واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان طالقانی،طبقه فوقانی ایستگاه 301 آتش نشانی شهریاربرگزار خواهد شد.

3494

3495

3496

3497

3498

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 04:43 صبح روزجمعه بیست و چهارم دیماه نودو پنج با مراجعه حضوری خانمی حدودا 32 ساله به ایستگاه 101 مرکزی آتش نشانی شهریار که یک حلقه انگشتر در انگشت دست راست وی گیر کرده و متورم شده بود بلافاصله امدادگران ایستگاه مذکور به کمک او رفته و اقدامات لازم را انجام دادند.
نجاتگران آتش نشانی بلافاصله با استفاده تجهیزات مورد نیاز اقدام به بریدن انگشتر نموده و ضمن تحویل انگشتر به شخص مذکور انگشت دست فرد را آزاد و رها نمودند.
کلیه شهروندان محترم می توانند در صورت وقوع این نوع حادثه در هر ساعت از شبانه روز به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

3493

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf