آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

3364

در راستای اجرای طرح بازدید رایگان از دودکش های ساختمانی در مناطق مختلف شهریار کارشناسان پیشگیری سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار در پی تماس برخی از همشهریان با سامانه 125 از اجرای طرح فوق از تاریخ یکم آبانماه نودو پنج لغایت بیست و دوم آذر ماه نودو پنج 1500 مورد مشاوره تلفنی و تعداد 300 مورد دودکش تصرفات مسکونی،تجاری وصنعتی را مورد بازدید وارزیابی قرار داده ونسبت به مشاوره وارائه دستور العمل ایمنی لازم جهت رفع نقص وایمن سازی محیط به ساکنین محل اقدام لازم به عمل آورده ودر مشاهدات خود عمده مشکلات موجود را به شرح ذیل گزارش نموده اند.

1-وجود دودکش در نمای ساختمان

2-استفاده از چند دستگاه گاز سوز از یک دودکش مشترک

3-عدم وجود کلاهک H بر روی لوله های دودکش

4-عدم استفاده لوله دودکش با قطر مناسب جهت وسایل گرمایشی گاز سوز

لازم بذکر است همشهریان محترم می توانند در صورت مشاهده هر گونه مورد نا ایمن در ارتباط با دودکش های ساختمانی سریعا مراتب را باشماره تلفن های 12-65284010-،65224444 و 125 به همکاران سازمان آتش نشانی شهریاراعلام نمایند.
همکاران بصورت24 ساعته(شبانه روزی)آماده پاسخگوئی به سئولات شما می باشند.

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

طی هفته گذشته تعداد 500 نفر از دانش آموزان دو مقطع تحصیلی شامل مدرسه ابتدائی رهروان امام و فرشتگان آذین و نونهالان مهد کودک سرزمین غنچه ها آموزش اصول و مبانی حریق و نحوه کار با خاموش کننده های دستی و جلوگیری از خطرات احتمالی گازگرفتگی را بصورت تئوری و عملی جمعا به مدت شش ساعت  توسط مربیان آموزشی سازمان در محل مدارس فوق طی نمودند.

3358

3359

3360

3361

3362

3363

3365

 

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 14:49 روزیکشنبه بیست و دوم آذر نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،شهرک صدف،خیابان شهدای گمنام،کوچه فرهنگ گزارش شد. به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادو نجات ایستگاه 101مرکزی را به محل اعزام کرد. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان در داخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 

alt

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 09:02 روز یکشنبه بیست و یکم آذرماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق باغ ویلا واقع درشهریار،خیابان شهید طوقانی گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 401 شهریار و 101 مرکزی را با  امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکباب ویلا داخل باغ به علتی نامعلوم طعمه حریق شده و منجر به بروز خسارت  و دودگرفگی ساختمان مذکور گردیده بود که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

خوشبختانه این حریق مصدومی نداشته وعلت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار تحت بررسی می باشد.

3349

3350

3351

3352

3353

3354

3355

3356

3357

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 19:34 روز شنبه بیستم آذر ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق کارگاه رنگکاری واقع در شهریار،عباس آباد،خیابان پوریای ولی گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید کارگاه رنگ کاری مبل به علتی نامعلوم طعمه حریق شده بود که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

علت بروز این حریق توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

3345

3346

3347

3348

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 22:45 روزپنجشنبه هجدهم آذرماه نودوپنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه گازگرفتگی یک نفر از شهروندان واقع در شهریار،شهرک کاروان،خیابان خرداد نوزدهم،خیابان آذر یازدهم گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران  ایستگاه 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید جوانی حدودا 21 ساله در اثر مسدود بودن دودکش آبگرمکن دچارگازگرفتگی و فوت شخص گردیده بود که ضمن هماهنگی لازم جسد فرد مذکور تحویل اورژانس 115 شهریار حاضر در محل حادثه گردید.

3322

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 12:46 روز پنجشنبه هجدهم آذر ماه نودوپنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار گازگرفتگی یک نفر از شهروندان واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان چهاردهم غربی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه های 301 اندیشه و 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردیدیک نفر از شهروندان که دچار گازگرفتگی شده بود ضمن باز نمودن درب و پنجره و خاموش نمودن وسایل گرمایشی با همکاری اورژانس 115 شهریاربصورت سرپائی درمان و توصیه های لازم مبنی بر نصب صحیح دودکش ها و استفاده از وسایل گاز سوز استاندارد ارائه گردید.

0000

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 12:10 روزپنجشنبه هجدهم آذرماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پیکان وانت واقع در،شهریار،میدان شهید صیاد شیرازی به طرف فاز سه اندیشه گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردیدیکدستگاه خودرو پیکان وانت به علتی نامعلوم از قسمت داشبورد طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش اتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

3342

3343

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 09:53 روزپنجشنبه هجدهم آذرماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پیکان واقع در،شهریار،عباس آباد،کوچه حکیم گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردیدیکدستگاه خودرو پیکان به علتی نامعلوم از قسمت موتور طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش اتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

3344

 

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf