آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

با توجه به فصل سرما و افزایش برودت هوا لزوم بازنگری سیستم های ایمنی و گرمایش کلیه مراکز درمانی شهرستان شهریار به دلیل حضور بیماران و کادر درمانی به صورت شبانه روزی از اهمیت بسزائی برخوردار بوده که در این راستا سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار نسبت به شروع طرح فوق از تاریخ سیزدهم آذر ماه نودوپنج جهت 17 مرکز درمان و 9 پایگاه اورژانس 115 اقدام نموده است.

 

alt

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

بازدید و بررسی وضعیت ایمنی کلیه ادارات دولتی شهر شهریار موضوع مصوبات شورای اداری شهرستان شهریار از تاریخ یکم لغایت دهم آذر ماه نودوپنج انجام و نتیجه اقدامات به فرمانداری محترم ارسال گردید.

3316

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

بازدید و بررسی وضعیت ایمنی کلیه مراکز توانبخشی زیرمجموعه اداره بهزیستی شهرستان شهریارجمعا به تعداد 9 مرکز توسط کارشناسان حوزه پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار انجام و دستورالعمل ایمنی قابل اجرا در هر مرکز تهیه و جهت اجرا به متولیان مربوطه تحویل داده شد.

3312

3313

3314

3315

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

طرح آشنائی با قاتل خاموش(گازco)برابرجدول زمانبندی اعلام شده توسط واحدآموزش سازمان از تاریخ بیست و دوم آبانماه نودوپنج لغایت چهارم آذر ماه نودوپنج در کلیه مساجد حوزه خدماتی شهرداری شهریاربعد از نماز مغرب وعشاء با اموزش بیش از 2000 نفر از نمازگزاران خانم و آقابصورت مصور و پخش فیلم و بروشور تبلیغاتی برگزار گردید.

3225

3252

3215

3249

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 03:16 صبح روز پنجشنبه یازدهم آذرماه نودوپنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واژگونی یکدستگاه ایسوزو حامل بار واقع در شهریار،انتهای بلوارنواب،روبروی مجتمع طاها گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 401 شهریار را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و  در بدو ورود مامورین مشاهده گردیدیکدستگاه خودرو ایسوزو حامل بار به علتی نامعلوم واژگون و منجر به بروز خسارت مالی گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت سوخت و قطع سرباطری خودرو فوق جهت انتقال به پارکینگ تحویل راهنمائی و رانندگی مستقر در محل حادثه گردید.

خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.

3302

3301

3300

3299

3298

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 22:59 روز چهارشنبه دهم آذر ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق گسترده رستوران واقع در شهریار،میدان حافظ به طرف میدان فجر گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 401 شهریار و 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق نمود و با توجه به گستردگی حریق مهندس کریمی مدیرعامل سازمان به همراه معاونت عملیات و مسئولین ایستگاه ها  در محل حضور یافتند.

در بدو ورود مامورین مشاهده گردید رستوران فوق به علتی نامعلوم طعمه حریق شده که ضمن ایمن سازی کامل و رعایت نکات ایمنی و قطع جریان گاز و برق حریق به طور کامل اطفاء و از گسترش آتش به املاک مجاور و اماکن مسکونی جلوگیری به عمل آمد.

خوشبختانه این حریق مصدومی نداشته است و به حدود هشتاد درصد از رستوران و وسایل موجود خسارت وارد گردید.

علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

3308

3307

3309

3310

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 20:18 روزچهارشنبه دهم آذر نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،فازیک اندیشه،خیابان دوازدهم شرقی گزارش شد. به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادو نجات ایستگاه 301 اندیشه را به محل اعزام کرد. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان در داخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 

alt

 

 

 

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 21:16 روزسه شنبه نهم آذرماه نودو پنج  در پی شنیده شدن صدای مهیب انفجار در سطح شهر و حومه شهریار ، بلافاصله اکیپهای عملیاتی سازمان به استعداد 5 دستگاه خودرو عملیاتی سنگین و نیمه سنگین و 20 نفر نیروی آتش نشان به محل وقوع حادثه واقع در شهریار ، جاده بهار ، خیابان وحدت یکم اعزام و در بدو ورود اکیپهای عملیاتی مشاهده گردید که یک سوله حدوداً 700 متری که در زمینه تهیه و تولید حلال رنگ و مواد شیمیایی فعال بود به علت نامعلوم دچار آتش سوزی گردیده و در اثر حرارت ایجاد شده تعداد زیادی از ظروف پلاستیکی 20 لیتری حاوی مواد شیمیایی منفجر و در پی انفجار شدید سقف و دیواره های سوله به طور نسبتاً کامل تخریب گردیده بود . لازم به ذکر است که اولین اکیپ عملیاتی این سازمان در کمتر از 4 دقیقه به محل رسیده و ضمن ایمن سازی و جدا سازی منطقه عملیات،همزمان با اطفاء از گسترش حریق به ظروف حاوی مواد شیمیائی و راکتورهای موجود در انتهای سوله اقدام و با گشت زنی در محیط ایستگاه و شعاع 200 متری سوله نسبت به جستجوی مصدومین و فوتیهای احتمالی اقدام نموده که این حادثه علی رغم ایجاد خسارت مالی به مالک و ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان ، خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشت . بدیهی است علت دقیق وقوع حادثه تحت بررسی است.

3303

3304

3305

3306

 

 

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf