آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

جشن رمضان شب گذشته شنبه دوازدهم تیر ماه نودو پنج با حضور جناب آقای مهندس کریمی سرپرست محترم سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار و هیئت همراه و با حضور مسئولین در فرهنگسرای استاد شهریار برگزار شد.

این جشن با هدف ایجاد شور و نشاط معنوی، تبیین ارزش‌های اسلامی و اشاعه فرهنگ دینی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان،نوجوانان و جوانان با برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار شد.

در این مراسم که مهندس کریمی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار سخنران این مجلس بودند مطالبی را در زمینه خدمات سازمان آتش نشانی ایراد نمودند.

 


 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 23:58 روز جمعه یازدهم تیر ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد یکدستگاه خودرو پراید با تیر برق واقع در شهریار،کهنز،روبروی بیمارستان امام خمینی(ره)گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 701 کهنز را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پراید به علت عدم کنترل خودرو توسط راننده به تیر برق  کنار جاده برخورد نموده که منجر به مصدوم  شدن  یک نفر گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری  فرد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار مستقر در محل حادثه به بیمارستان انتقال و محل تحویل پلیس راهور گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 12:12 روز جمعه یازدهم تیر ماه نودو پنج با مراجعه حضوری جوانی حدودا  23 ساله به ایستگاه 401 آتش نشانی شهریار که یک حلقه انگشتر در انگشت دست راست وی گیر کرده و متورم شده بود بلافاصله امدادگران ایستگاه مذکور به کمک او رفته و اقدامات لازم را انجام دادند.
نجاتگران آتش نشانی بلافاصله با استفاده ازدستگاه انگشتربر و دیگر تجهیزات مورد نیاز اقدام به بریدن انگشتر کرده و انگشت دست این شخص را آزاد کردند.
کلیه شهروندان محترم می توانند در صورت وقوع این نوع حادثه در هر ساعت از شبانه روز به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 02:43 بامداد روز جمعه یازدهم تیر ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،بلوار نواب صفوی،خیابان 20 متری محسنی،کوچه رستاخیز گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 401 شهریار را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

یکدستگاه خودرو نیسان که دچار نشت CNG شده بود با تلاش آتش نشانان از بروز انفجار و آتش سوزی در آن جلوگیری شد.

پس از اطلاع رسانی این موضوع به سامانه 125 آتش نشانی شهریار بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانان ایستگاه 201 امیریه را راس ساعت 00:31 بامداد روز جمعه یازدهم تیرماه نودو پنج به محل حادثه واقع درشهریار،ابتدای ورودی کردزار اعزام نمود.
بر اساس این گزارش یکدستگاه خودرو نیسان که دچار نشت CNG شده بود و احتمال وقوع حادثه برای خودرو مذکور وجود داشت آتش نشانان دراولین مرحله اقدام به ایمن سازی محل نموده و از بروز انفجار،آتش سوزی جلوگیری کرده و توصیه های لازم را به مالک خودرو مذکور ارائه نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 23:13 روز پنجشنبه دهم تیر ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پژو 206 واقع در شهریار،پایانه 22 بهمن به طرف عباس آباد گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید  یکدستگاه خودرو پژو 206 به علتی نامعلوم از قسمت موتور طعمه حریق شده که بخشی از حریق قبل از اطلاع به آتش نشانی توسط افراد حاضر در محل بوسیله خاموش کننده دستی کنترل و آتش نشانان ضمن ایمن سازی کامل  توصیه های لازم را به مالک خودرو مذکور ارائه نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 13:21 روز پنجشنبه دهم تیر ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پژو 405 واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،کوچه پروین اعتصامی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید  یکدستگاه خودرو پژو 405 به علتی نامعلوم از قسمت موتور طعمه حریق شده که بخشی از حریق قبل از اطلاع به آتش نشانی توسط افراد حاضر در محل بوسیله خاموش کننده دستی کنترل و آتش نشانان ضمن ایمن سازی کامل  توصیه های لازم را به مالک خودرو مذکور ارائه نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 12:43 روز پنجشنبه دهم تیر ماه نودوپنج طی تماس  با سامانه 125 آتش نشانی شهریار سقوط شخصی داخل چاه واقع در شهریار،رضی آباد بالا،خیابان ولیعصر(عج)،کوچه انقلاب گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه های 801 رضی آباد و 101 مرکزی را به محل اعزام و با توجه به حساسیت موضوع مهندس کریمی سرپرست سازمان آتش نشانی شهریار به همراه معاونت عملیات در محل حضور یافتند.

در بدو ورود مامورین مشاهده گردید مردی 67 ساله به علتی نامعلوم داخل چاهی حدودا 10 متری سقوط کرده که با سرعت عمل آتش نشانان و انجام کمک های اولیه و فیکس کردن کمر،گردن و پا فرد مذکور از داخل چاه خارج و جهت ادامه درمان تحویل اورژانس 115 شهریار مستقر در محل حادثه گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 12:17 روز پنج شنبه دهم تیر ماه نودوپنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد یکدستگاه خودرو پراید با جدول کنار جاده واقع در جاده شهریار به ملارد،روبروی پمپ بنزین پاسارگاد فاز یک اندیشه گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 301 اندیشه را با امکانات و تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پراید به علت بی احتیاطی و عدم کنترل خودرو توسط راننده به جدول کنار جاده برخورد نموده که منجر به مصدوم شدن یک نفر  گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری  فرد مصدوم از داخل خودرو خارج و با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و محل جهت انتقال خودرو به پارکینگ تحویل راهنمائی و رانندگی مستقر در محل حادثه گردید.

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf