آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 02:55 صبح روز یکشنبه پانزدهم فروردین ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد یکدستگاه خودرو پژو 405 با تیر برق واقع در شهریار،کمربندی شهید عباسپور گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه  101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پژو 405 به علت عدم کنترل خودرو توسط راننده به تیر برق  کنار جاده برخورد نموده که منجر به مصدوم  شدن چهار نفر از سرنشین خودرو فوق گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری  افراد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار مستقر در محل حادثه به بیمارستان انتقال و محل تحویل پلیس راهور گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 15:51 عصر روز شنبه چهاردهم فروردین ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق  علوفه دپو شده در محوطه باز واقع در شهریار،امیریه ،خیابان 16 متری ولیعصر(عج)گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 201 امیریه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید علوفه دپو شده در محوطه باز به علتی نامعلوم طعمه حریق شده که ضمن جدا سازی علوفه ها و اطفاء  حریق بطور کامل مهار و خاموش گردید.

علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 05:49 صبح روز شنبه چهاردهم فروردین ماه نودو و پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پژو 405 واقع در شهریار،بلوار پلیس،بعد از ورودی تلیسه نمونه گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرپژو 405  از قسمت موتور به علتی نامعلوم  طعمه حریق شده  که قسمتی از حریق قبل از اطلاع به آتش نشانی توسط افراد حاضر در محل کنترل و آتش نشانان جهت پوشش ایمنی کامل توصیه های لازم را به مالک خودرو مذکور ارائه نمودند.

علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 11:26 روز جمعه سیزدهم فروردین ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق  یکباب منزل متروکه واقع در شهریار،امیریه،خیابان شهید رفیعی،کوچه زمانپور گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 201  امیریه را به صدا در آورده و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید  یکباب منزل متروکه توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانس سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

همزمان با روز طبیعت سیزدهم فروردین ماه نودو پنج از لحظات اولیه بارش باران تمامی ایستگاه های سازمان آتش نشانی شهریار به حالت آماده باش درآمده و چندین مورد آب گرفتگی در معابر و پارکینگ مجتمع مسکونی به شرح ذیل به ستاد فرماندهی آتش نشانی شهریار اعلام شد که آتش نشانان بلافاصله با حضور در محل عملیات و نظارت مستقیم جناب آقای یاسر حیدریان مدیر عامل محترم سازمان تخلیه آب و بازگشائی جوی های آب انجام پذیرفت.

1-ساعت 07:35 آبگرفتگی پارکینگ مجتمع مسکونی واقع در شهریار،شهرک بانک ملت،روبروی مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س)

2-ساعت 08:08 آبگرفتگی معابر واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،کوچه شهید اسماعیلی

3-ساعت 10:38 آبگرفتگی معابر واقع در شهریار،بلوار شورا،روبروی ابراهیم آباد

4-ساعت 11:44 آبگرفتگی معابر واقع در شهریار،بعد از پل کهنز،روبروی تالار شباهنگ

5-ساعت 11:59 آبگرفتگی معابر واقع در شهریار،خیابان شهید مصطفی خمینی(ره)

6-ساعت 12:38 آبگرفتگی معابر واقع در شهریار،عباس آباد،کوچه شهید علی شاهی

7-ساعت 12:52 آبگرفتگی معابر واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،کوچه فرهمند

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 00:35 بامداد روز جمعه سیزدهم فروردین ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار اقدام به خودکشی شخصی واقع در شهریار،شهرک صدف،خیابان باهنر،کوچه لادن گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین با هماهنگی نیروی انتظامی درب واحد گشوده و مشاهده گردید مردی حدودا 58 ساله اقدام خودکشی با قرص رانموده و باتلاش اورژانس 115 شهریار مستقر در محل حادثه جهت ادامه درمان فرد مسموم به بیمارستان انتقال و محل تحویل عوامل انتظامی گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 22:05 روز پنج شنبه دوازدهم فروردین ماه نودو پنج با مراجعه حضوری محصلی 11 ساله به ایستگاه مرکزی آتش نشانی  شهریار که یک حلقه انگشتر در انگشت دست راست وی گیر کرده و متورم شده بود بلافاصله امدادگران ایستگاه مذکور به کمک او رفته و اقدامات لازم را انجام دادند.
نجاتگران آتش نشانی بلافاصله با استفاده ازدستگاه انگشتربر و دیگر تجهیزات مورد نیاز اقدام به بریدن انگشتر کرده و انگشت دست این شخص را آزاد کردند.
کلیه شهروندان محترم می توانند در صورت وقوع این نوع حادثه در هر ساعت از شبانه روز به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

 


 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعات 11:40،12:35،20:54،19:52 دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه نودو پنج طی چهار مرحله تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن سیزده نفر از شهروندان در داخل کابین آسانسور مرحله اول و دوم واقع در شهریار،شهرک شاهد،خیابان هشتم غربی(شقایق)،مرحله سوم واقع در شهریار،روبروی شهرک جعفریه،مسکن مهر،انتهای خیابان پنجم و مرحله چهارم واقع در شهریار،خیابان معلم،کوچه بسیج گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار  اکیپ های عملیاتی امدادونجات ایستگاه های 101 مرکزی،601 جعفریه و 401 شهریار را طی چهار  مرحله به محل های مورد اشاره  اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین طبقات متوقف و سیزده نفر از شهروندان  درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و افرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.



پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 16:12 عصر  روز چهارشنبه یازدهم فروردین ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یک واحد مسکونی واقع درشهریار،امیریه،خیابان امام خمینی(ره)،روبروی مخابرات گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 201 امیریه،101 مرکزی،401 شهریار و 701 کهنز را با چند دستگاه خودرو عملیاتی و امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یک واحد مسکونی به علت اتصالی در قسمت موتور یخچال و فریزر طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

خوشبختانه این حریق مصدومی نداشته و  به اکثر وسایل منزل و دودگرفتگی واحد خسارت وارد گردید.

 

 

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf