آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 15:45 عصر روز شنبه چهاردهم آذر ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق لوله شبکه فاضلاب شهری واقع در شهریار،انتهای شهرک جعفریه  گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 601 جعفریه و 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید لوله های شبکه فاضلاب شهری از جنس پلی اتیلن به علت جوشکاری اتصالات طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشان اطفاء گردید.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 19:14 روز جمعه سیزدهم آذر ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق کارگاه تولیدی تشک واقع در  شهریار،میدان حافظ،کوچه توفیق گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 401 شهریار و 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل  راهی محل حریق نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید کارگاه تولیدی تشک به علتی نامعلوم طعمه حریق شده که قسمتی از حریق توسط افراد حاضر در محل  کنترل و آتش نشانان ضمن پوشش ایمنی کامل توسط دستگاه رم فن نسبت به تخلیه دود اقدام نمودند.

خوشبختانه این حریق مصدومی نداشته است.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 19:10 روز جمعه سیزدهم آذر ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق  علوفه دپو شده واقع در شهریار،امیریه،16 متری ولیعصر(عج)،کوچه باکری گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 201 امیریه،101 مرکزی و 701 کهنز را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید علوفه دپو شده در محوطه گاوداری به علتی نامعلوم طعمه حریق شده که ضمن جدا سازی علوفه ها و اطفاء  پس از یک عملیات فشرده حریق بطور کامل مهار و خاموش گردید.

علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 18:46 روز جمعه سیزدهم آذر ماه نودوچهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار تصادف دو دستگاه خودرو با یکدیگر واقع در شهریار،بلوار آزادگان،ابتدای خیابان سینک گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 701 کهنز را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید دو دستگاه خودرو شامل مینی بوس و پژو به علت عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی با یکدیگر برخورد نموده که منجر به مصدوم شدن  یک نفر از سرنشین خودرو فوق گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری فرد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و محل تحویل راهنمائی و رانندگی  مستقر در محل حادثه گردید.

 

 


 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 17:30 روز جمعه سیزدهم آذر ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار تصادف سه دستگاه خودرو سواری واقع در شهریار،میدان نماز به طرف تهران،روبروی تعویض پلاک گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 401 شهریار را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمودو در بدو ورود مامورین مشاهده گردید سه دستگاه خودرو سبک  شامل دو دستگاه پراید و یکدستگاه پژو به علت بی احتیاطی با یکدیگر برخورد نموده که منجر به مصدوم  شدن چهار نفر از سرنشینان خودرو های فوق  گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت سوخت خودروها و قطع سرباطری افرد مصدوم از داخل وسیله نقلیه خارج و به بیمارستان انتقال ومحل تحویل راهنمائی و رانندگی مستقر در محل حادثه گردید.

 


 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 13:11 روز جمعه سیزدهم آذر ماه نودو چهار طی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار مبنی بر بروزآتش سوزی در یکباب مغازه خوارو بار واقع در شهریار،رضی آباد بالا،خیابان ولیعصر(عج)  ستادفرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 801 رضی آباد و 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکباب مغازه خوارو بار  به علت قرار گرفتن اجاق گاز در زیر تخت طعمه حریق شده  که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 10:24 صبح روز جمعه سیزدهم آذر ماه نودو چهار طی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی مبنی بر اعلام وقوع حادثه آتش سوزی در مجتمع تجاری واقع در شهریار،امیریه،خیابان امام خمینی(ره)،جنب ساختمان شباهنگ،پاساژ زیتون اکیپهای اطفایی – امدادی سازمان از ایستگاه های 201 امیریه،101 مرکزی و 701 کهنز به محل اعزام و با توجه  به گستردگی حریق ناشی از سوختن وسایل مغازه آرایشگاه زنانه و سرایت دود به طبقات بالا بلافاصله عملیات اطفاء حریق آغاز و بطور موازی با عملیات اطفاء نسبت به نجات محبوس شدگان در طبقات اقدام و  با تلاش بسیار ضمن اطفاء و  جلوگیری از پیشروی حریق بلافاصله با تجهیزات موجود نسبت به تخلیه دود و نجات محبوس شدگان در طبقات فوقانی ساختمان اقدام گردید.

 

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

واحد آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار جهت بالا بردن سطح علمی و آموزشی دانش آموزان از تاریخ 1394/08/30 لغایت 1394/09/13  اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی به شرح ذیل نموده است.

1-آموزش نکات ایمنی،تئوری حریق و نحوه کار با خاموش کننده دستی به 198 نفر از دانش آموزان دختر و پسر

2-برگزاری مانور زلزله برای 670 نفر از دانش آموزان سه آموزشگاه دخترانه دوره متوسطه

3-آموزش نکات ایمنی و هشدار در مورد بازی با وسایل برقی و آتش به 175 نفر از کودکان پیش دبستانی

 

 

 

 


به گزارش پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار روز چهارشنبه یازدهم آذر ماه نودوچهار همزمان با اربعین حسینی شهریار ایمن ترین روز خود را بدون به صدا درآمدن حتی آژیر خطر ایستگاههای 8 گانه سازمان تجربه کرد که این مهم در شهریار امری نادر و بعضا بی سابقه محسوب میشود که مایه افتخار شهروندان با فرهنگ شهریاری و خرسندی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار است.

ایمنی و آسایش شهروندان در همه حال آرزوی آتش نشانان است.

 


 


 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf