آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز سه شنبه شانزدهم  تیر ماه نودو چهار ساعت 11:13 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق ضایعات در طبقه همکف یک مجتمع مسکونی واقع در شهریار،خیابان کرشته،کوچه پامچال گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 401 شهریار و 101 مرکزی را به صدا در آورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید مقداری ضایعات در طبقه همکف یک مجتمع مسکونی طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء  و از گسترش آتش به واحدهای مسکونی جلوگیری به عمل آمد.

 

 

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 07:50 صبح روز سه شنبه شانزدهم تیر ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار محبوس شدن یک قلاده گربه در موتور یکدستگاه خودرو سمند واقع در شهریار،میدان شهید صیاد شیرازی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یک قلاده گربه در موتور یکدستگاه خودرو سمند محبوس شده که با تلاش آتش نشانان و با استفاده از تجهیزات گربه مذکور نجات داده شد.

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 13:04 روز دوشنبه پانزدهم تیر ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه سقوط شخصی داخل چاه واقع در شهریار،دینارآباد،کوچه فردوسی گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه های 101 مرکزی و 501 رزکان را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و با توجه به حساسیت موضوع مدیر عامل سازمان به همراه معاونت عملیات و پیشگیری در محل حضور یافتند.

در بدو ورود مامورین مشاهده گردید جوانی حدودا 19 ساله از تبعه افغان جهت حفر چاه  به علت پارگی سیم بکسل در ارتفاع 7 متری در عمق 35 متری زمین سقوط کرده که با تلاش مستمر امدادگران سازمان شخص مذکور از داخل چاه خارج و پس از معاینات اولیه  توسط پرسنل اورژانس حاضر در محل متاسفانه مرگ فرد تائید و جسد شخص مذکور تحویل مقامات قضائی و انتظامی گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 04:15 صبح روز دوشنبه پانزدهم تیر ماه نودو چهار طی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار مبنی بر اعلام وقوع حادثه آتش سوزی در مجتمع مسکونی واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان چهارم شرقی ، بن بست جهاد ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله اکیپهای عملیاتی، امدادی پنج ایستگاه شامل(301 اندیشه،101 مرکزی،201 امیریه،401 شهریار،601 جعفریه) جمعاً به استعداد 9 دستگاه خودرو سنگین و سبک و 20 نفر نیروی عملیاتی به محل اعزام و با توجه به حساسیت موضوع یاسر حیدریان مدیر عامل سازمان به همراه معاونت عملیات و پیشگیری در محل حضور یافتند.در بدو ورود مامورین مشاهده گردید آتش سوزی در پارکینگ مجتمع مذکور رخ داده و منجر به بروز  سوختن 3 دستگاه از جمع 12 دستگاه خودرو موجود گردیده است و دود و گاز های سمی ناشی از حریق 3 خودرو از مسیر راه پله به طبقات بالا سرایت کرده و شرایط بسیار سخت و خطرناکی برای متصرفین این مجتمع 37 واحده بوجود آورده بود که اکیپهای عملیاتی سازمان بلافاصله موازی با اطفاء حریق خودروهای مورد اشاره ، عملیات تخلیه دود و نجات ساکنین از طبقات فوقانی را شروع و طی یک ساعت و هجده دقیقه تلاش بی وقفه بیش از 70 نفر از متصرفین مجتمع را که در واحدها و مسیر راه پله ها گرفتار دود های سمی شده بودند را نجات داده و به محیط باز انتقال نمایند . لازم به ذکر است در طی این حادثه در اثر شدت دود ناشی از حریق ضمن دود گرفتگی کامل مسیر راه پله ها و تعدادی از واحدها بخشی از سقف پارکینگ تخریب و 2 نفر از ساکنین که یکی از آنها نوزاد 2 ماهه بود مصدوم و به مراکز درمانی انتقال یافتند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز یکشنبه چهاردهم تیر ماه نودو چهار ساعت 19:37 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق اتاقک نگهبانی ساختمان نیمه کاره واقع در شهریار،شهرک وائین،خیابان میلاد سوم،خیابان ایثار گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید اتاقک نگهبانی یکباب ساختمان نیمه کاره به علت باز بودن شیر گاز و بریده شدن شیلنگ اجاق گاز طعمه حریق شده بود که با تلاش آتش نشانان اطفاء گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 07:12 صبح روز یکشنبه چهاردهم تیر ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد یکدستگاه خودرو پراید با تیر برق واقع در شهریار،فرهنگسرای ایثار به طرف میدان شهید صیاد شیرازی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پراید به علت عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی به تیر برق وسط بلوار برخورد نموده که منجر به مصدوم شدن راننده فوق  گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری  فرد مصدوم از داخل خودرو خارج و با همکاری اورژانس 115 شهریار مستقر در محل حادثه به بیمارستان انتقال و خودرو فوق با هماهنگی راهنمائی و رانندگی  به پارکینگ منتقل گردید.

 

 

 

 


 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز شنبه سیزدهم تیر ماه نودو چهار ساعت 20:23 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار محبوس شدن کودکی سه ساله در یک واحد مسکونی واقع در شهریار،شهرک وائین،شهرک شهید عباسپور،خیابان غزل دوم گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله  امدادگران ایستگاه 101 مرکزی را با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید  کودکی سه ساله به علت بسته شدن درب ورودی در یک واحد مسکونی  محبوس شده بودکه با تلاش نیروهای امدادی سازمان باهماهنگی مالک با استفاده از نردبان وارد واحد شده و درب واحد را باز نموده و کودک مذکور صحیح و سالم تحویل خانواده اش گردید.

 

 


با تلاش آتش نشانان از سقوط تانکر آب در شهریارجلوگیری شد.

به گزارش پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار شب گذشته ستاد فرماندهی آتش نشانی شهریار با دریافت احتمال خبر سقوط تانکر آب، بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 101 مرکزی را ساعت 20:09 شنبه سیزدهم تیر ماه نودو چهار به محل حادثه واقع در شهریار،عباس آباد،میدان حافظ اعزام نمود.
بنابراین گزارش با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد به علت عدم مهار تانکر آب در ارتفاع  به صورت معلق درآمده و احتمال سقوط بر روی افراد وجود داشت.
آتش نشانان بلافاصله با ایمن سازی محل حادثه و بستن نوارهای هشدار آتش نشانی از هر گونه حوادث بعدی جلوگیری کرده و با بکارگیری تجهیزات ویژه تانکر آب را به پایین انتقال دادند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 03:45 بامداد روز شنبه سیزدهم تیر ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو سمند واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان شهید دنیا مالی،جنب بانک مهر اقتصاد گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های  101 مرکزی و 301 اندیشه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو سمند به علت اتصالی از قسمت فندک خودرو و نفوذ به موتور خودرو  طعمه حریق شده  که  با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf